Hallo allemaal — Dutch (Netherlands)

Hallo allemaal

xchantal92
xchantal92 Berichten: 30 Member
december 2020 aangepast in Stel jezelf voor
Hallo allemaal,

Mijn naam is Chantal, 28 jaar en ik werk momenteel 13 uur in de week als huishoudelijke hulp.

In mijn vrije tijd lees en puzzel ik veel en kijk ik Netflix. Als het lekker weer is ga ik ook graag wandelen of fietsen. Ik ben ook lid van Basic-fit, maar doordat ik met kwetsbare mensen werk heb ik besloten voorlopig thuisworkouts te doen, wat niet moeilijk is met het aanbod dat zij (en andere workoutapps) hebben.

Het is mijn doel om mijn gezondheid te verbeteren (hart-en-vaatziekten zitten in de familie) en ca 25 kg af te vallen.

Via verschillende diëtisten heb ik "voorbeeldeetlijsten" gekregen om me te leren wat een normaal dieet is, maar mijn grote valkuil is dat ik een emotionele eter ben en vooral wanneer ik het gevoel heb er alleen voor te staan ga ik eten.

Dit is waarom ik dit account heb aangemaakt, ik hoop hier in contact te komen met mensen die het ook samen willen doen.

Veel liefs,

Chantal

P.S. Ik ben van plan het met "normale" voeding te doen, dus geen rare poedertjes, pillen of verboden voedingsmiddelen 😉

Reacties

• corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Hoi Chantal, welkom hier!

Misschien is het verstandig om op een andere manier om te leren gaan met emoties.
    Ik hoor ook vaak bij mensen die een operatie hebben gehad als een maagverkleining, Weer zwaarder worden omdat het probleem is dat goed tussen de oren niet verholpen wordt.

Samen met een dieet kan je het dan beter aanpakken en je doel bereiken.

Zitten en dan vooral stressvol zitten is ook wel het nieuwe roken genoemd.

Zoek bijvoorbeeld eens op Koen de jongh en ademhaling.
    Rust in je hoofd helpt je om beter om te gaan met emoties.
    En dus eet aanvallen.

Lekker in je hoofd is lekkerder in je vel en daarmee kan je alles aan.
  • xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    > @corneaarts
    Bedankt voor de tips! Ik heb meerdere jaren therapie gehad om om te leren gaan met emoties en sinds kort ben ik weer opnieuw in behandeling om de kennis opnieuw door te nemen en om aan de laatste problemen te werken.
    Ik zal Koen zeker eens Googlen!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Er zijn ook diverse podcasts.
    Ook op youtube. Ik vind beeld erbij wel prettig.
    Kukuru van Chiel beelden met koen de jongh bijvoorbeeld.