Wie doet er mee om er samen voor te gaan!? — Dutch (Netherlands)

Wie doet er mee om er samen voor te gaan!?

Opties
Nog altijd is het doel 30kilo er vanaf. Met jojo'en lukt het steeds, mondjes maat... Misschien zou ik eigenlijk de strijd op moeten geven... Maar zover ben ik nog niet, dus doe maar weer eens een poging...

Wie gaat er samen met mij ervoor!?
«1

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,451 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes ook hier :)
  • xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    Opties
    Hoe gaat het met je doel?
    Ik heb als doel ca 25 kg afvallen (afhankelijk van wat de weegschaal morgen zegt), dus als je wilt kunnen we het samen doen?
  • SandraSabira
    SandraSabira Berichten: 11 Member
    Opties
    Yes ik doe mee, ik wil eerst 20kg eraf.
    Ik voeg je toe, lijkt me leuk een groepje te vormen en zowiezo wekelijks te updaten??
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    > @SandraSabira zei:
    > Yes ik doe mee, ik wil eerst 20kg eraf.
    > Ik voeg je toe, lijkt me leuk een groepje te vormen en zowiezo wekelijks te updaten??

    Een heel goed idee Sandra, een accountability groepje! Ik ben in!
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    > @xchantal92 zei:
    > Hoe gaat het met je doel?
    > Ik heb als doel ca 25 kg afvallen (afhankelijk van wat de weegschaal morgen zegt), dus als je wilt kunnen we het samen doen?

    Leuk ja ik doe mee!
  • amatinss
    amatinss Berichten: 27 Member
    Opties
    Lijkt me ook fijn! Ik heb als eerste doel -15 kilo, dan zit ik onder de 100 en vanaf daar weer verder kijken :)
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Nog maar een paar dagen tot 1 januari, dan gaan we er weer vol voor! Voel je vrij om een vriendschapsverzoek te sturen
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Mooie strijdkrachtige voornemens.
    Ben benieuwd wat de plan van aanpak is.
    Ga je het anders doen dan eerdere pogingen?
    In ieder geval heel veel succes!!
  • xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    Opties
    1 januari weer wegen, ik ben benieuwd!
    *1e doel: 1 maart 78,0 kg
    * 2e doel: 1 juli 73,0 kg
    * 3e doel: 31 december 68,0
    * 4e doel: 24 april 2022 58,0
  • xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    Opties
    Gelukkig nieuw jaar!

    Mijn "startgewicht" is 83,7 kg, dit is 0,9 kg meer dan na 2e kerstdag. Om dit vocht snel kwijt te raken ga ik dagelijks veel water/ thee drinken (min 1,8 l), dagelijks 3 km wandelen en veel groenten eten.

    Zoals gezegd is mijn eerste tussendoel 78,0 kg op 1 maart. Omdat dit op een maandag valt zal ik voorlopig iedere maandag wegen om de voortgang bij te houden. Ik zal ongeveer 0,7/0,8 kg per week moeten afvallen, dus dat wordt een pittige...
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Gelukkig nieuwejaar, ik doe graag mee om er weer voor te gaan. Ik had verwacht na het laatste weegmoment in maart 2020 dat iets aangekomen zou zijn. Dus was bij de start uitgegaan van een kilo of 98 maar, daarna over mijn schaalvrees gestapt en bleek ik gewoon 2 kg lichter ipv iets zwaarder. 95.1 valt niet tegen.
    In eerste instantie graag 20 kg eraf, daarna zie ik wel verder.

    Tussen doelen,
    1. over 5 weken onder de 90 kilo.
    2. over 12 weken 10 kilp er af.
    3. over 20 weken 15 kilo er af.

    60467330.png
  • Sjaakb29
    Sjaakb29 Berichten: 1 Member
    Opties
    goedemorgen....ik doe ook graag mee.....startgewicht 4 januari is 104 kg en ik wil naar de 85, het liefst 80.
    vanochtend begonnen met crackers ipv brood en een stevige wandeling gemaakt van bijna 7 km. Zou mooi zijn als ik in februari onder de 100 kg ben.
    het werkt voor mij om er cijfermatig mee bezig te zijn, mij motiveert dat.
    Succes allemaal!!
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Sjaakb29 schreef: »
    goedemorgen....ik doe ook graag mee.....startgewicht 4 januari is 104 kg en ik wil naar de 85, het liefst 80.
    vanochtend begonnen met crackers ipv brood en een stevige wandeling gemaakt van bijna 7 km. Zou mooi zijn als ik in februari onder de 100 kg ben.
    het werkt voor mij om er cijfermatig mee bezig te zijn, mij motiveert dat.
    Succes allemaal!!

    Herkenbaar om er cijfermatig mee om te gaan. Juist dat wegen en tellen motiveert idd enorm. maar wel uitkijken dat we niet chronisch te weinig pakken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Cijfers zijn data en data is juist nodig om te checken of je vooruitgang boekt 🙂. Wat bedoel je met chronisch te weinig? Je hebt als het goed is je TDEE bepaald en als het bijhoudt, dan zou je niet (chronisch) te weinig hoeven eten.
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Ik bedoel dat ik dagelijks net niet aan de 1200 kom.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat je kunt doen is vooraf je dag plannen zodat je die 1200 wel bereikt. Is 1200 je TDEE? Dat lijkt me sterk
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,451 MFP Moderator
    Opties
    Sjaakb29 schreef: »
    goedemorgen....ik doe ook graag mee.....startgewicht 4 januari is 104 kg en ik wil naar de 85, het liefst 80.
    vanochtend begonnen met crackers ipv brood en een stevige wandeling gemaakt van bijna 7 km. Zou mooi zijn als ik in februari onder de 100 kg ben.
    het werkt voor mij om er cijfermatig mee bezig te zijn, mij motiveert dat.
    Succes allemaal!!

    Welkom Sjaak! Succes.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @ilonameester zei:
    > Ik bedoel dat ik dagelijks net niet aan de 1200 kom.

    Misschien toch eens je TDEE berekenen engoed naar je voeding kijken of je alles wel registreert wat je eet.
    1200 calorieën is genoeg voor een kleuter maar niet voor een volgroeide vrouw.
    Ik eet minimaal 2400 calorieën om op gewicht te blijven dus dat is dubbel zo veel 😱
    In mijn ogen is 1200 calorieën crashen en niet gezond.
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Grappig dag iedereen 1200 vreselijk laag vindt, dit is gewoon in de app naar voren gekomen ingesteld met 0.8 per week afvallen. Houdt daarbij rekening met het feit dat ik een heel passief beroep heb. Ik weet van mezelf dat ik aan het begin altijd heel veel afval, en het daarna stabiliseert en gestaagd door gaat. Ik tel ook de trainingscal. er niet bij op. Dit is ook niet gruwelijk veel met een wandeling per dag. Sporten ga ik oppakken na de lockdown. Dit omdat ik nu nog aan het herstellen ben van corona
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik begrijp dat corona er aardig inhakt..
    Echter beweging is maar 20% en voeding is 80%.
    Langdurige inspanning zal na corona niet fijn zijn. Dan ga ik er even vanuit dat je het benauwd hebt.

    Je kan wel korte krachttraining doen zoals squat oefeningen zonder gewicht. Om te beginnen.
    Grote spiergroepen dus.. dat helpt ook weer bij het afvallen.

    Evt kan je door ademhalingsoefening je hartslag omlaag brengen.
    En daardoor een betere nachtrust krijgt.
    Waardoor je de andere dag weer fitter bent met meer energie..
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,451 MFP Moderator
    Opties
    ilonameester schreef: »
    Grappig dag iedereen 1200 vreselijk laag vindt, dit is gewoon in de app naar voren gekomen ingesteld met 0.8 per week afvallen. Houdt daarbij rekening met het feit dat ik een heel passief beroep heb. Ik weet van mezelf dat ik aan het begin altijd heel veel afval, en het daarna stabiliseert en gestaagd door gaat. Ik tel ook de trainingscal. er niet bij op. Dit is ook niet gruwelijk veel met een wandeling per dag. Sporten ga ik oppakken na de lockdown. Dit omdat ik nu nog aan het herstellen ben van corona
    Hoi Ilona, helaas merken we op de community dat de berekening van de app soms niet klopt. Kan je het controleren met bv een TDEE calculator (https://tdeecalculator.net/) door daar alles in te voeren en hier te plaatsen? We zijn benieuwd!
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Onderhoud is al onder de 2000 maar ik wil afvallen dus...
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Voor afvallen geeft hij 1437 aan voor 0.5 kg per week. Ik heb hem op dit moment op 0.8 gezet dus dan ga ik er vanuit dat 1200 ongeveer wel klopt.
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Zit ook misschoen verschil in met jullie dat ik maar 1.68 ben. Vandaag verwacht ik wel iets meer te gaan pakken aangezien ik vandaag 45 wordt. Maar daarna gewoon lekker verder met de 1200.
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Gister was het snackdag hier in huis. Mijn dochter is zot op pizza dus vraagt. Mam wat is slechter pizza of friet.. ik: zoek het zelf maar even op. Dochter schrikt zich wezenloos als ze pizza opzoekt en besluit spontaan dat het friet gaat worden. Prima dan gaat mamma haar airfryer steppegras recept weer uit de mottenballen halen. Dat vind ik zo heerlijk en lijnproof. Ingrediënten zijn 1 aardappel en 0.5 el olie. Dus genoeg over voor lekker tartaatje met groententopping. Heerlijk