Wie doet er mee om er samen voor te gaan!? - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Wie doet er mee om er samen voor te gaan!?

Opties
2»

Reacties

  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Vandaag een nieuwe nutribullit gekregen voor mijn verjaardag. Eens kijken wat ik ga maken.

    Iemand tips?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @ilonameester zei:
    > Voor afvallen geeft hij 1437 aan voor 0.5 kg per week. Ik heb hem op dit moment op 0.8 gezet dus dan ga ik er vanuit dat 1200 ongeveer wel klopt.

    Oke stel je onderhoud is 2000 calorieën.....dan is 500 calorieën onder je onderhoud wel het maximale wat je aan zou moeten houden om duurzaam af te vallen.
    Tuurlijk val je lekker snel af als je lager inzet maar vraag jezelf ook af of je dit vol kan houden zonder enorme terugvallen.
    Het geheim is niet een quick fix maar een knop die om moet zodat je blijft op je streefgewicht en daar de rest van je leven plezier van hebt zonder steeds weer te moeten 'diëten' en een ongezonde relatie krijgt met eten.
    Diëten is iets waar je van af moet willen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2021 aangepast
    Opties
    Voor afvallen geeft hij 1437 aan voor 0.5 kg per week. Ik heb hem op dit moment op 0.8 gezet dus dan ga ik er vanuit dat 1200 ongeveer wel klopt.
    Gewicht verliezen gaat nooit lineair en gaat met pieken en dalen. Als er maar een dalende trend is over een langere periode is goed. In het begin verlies vaak veel vocht, waardoor je gewicht wel naar beneden gaat, maar er in feite geen vet is verbrand. Het nadeel van zo rigorous diëten is dat het in het begin snel gaat en je uiteindelijk op een punt komt dat je niet meer afvalt. Je wil het liefst zo 'hoog' mogelijk beginnen qua calorieën, zodat je ruimte hebt om je calorieën naar beneden bij te stellen. Daarbij; advies is vaak om niet onder je BMR te eten, omdat dat het aantal is wat je minimaal nodig hebt om goed te blijven functioneren. Ga je daar langdurig onder zitten heb je kans op schade.

    MFP geeft bijna altijd standaard 1200 aan, maakt niet uit wat je lichaamscompositie is. Daarom geven we vaak aan dat het handiger is je behoefte via een BMR/TDEE calculator uit te rekenen.
    Gister was het snackdag hier in huis. Mijn dochter is zot op pizza dus vraagt. Mam wat is slechter pizza of friet.. ik: zoek het zelf maar even op. Dochter schrikt zich wezenloos als ze pizza opzoekt en besluit spontaan dat het friet gaat worden.
    Probeer niet te denken in "goede" of "slechte" voeding, maar in minder of meer voedzaam/ nutriëntrijk eten. Niks in isolatie is 'slecht'. Het gaat om het grotere geheel. Een keer pizza of friet is echt niet erg. Houd hier alleen rekening mee als je op je calorieën let. En dan nog; een slippertje qua eten maakt echt niet uit. :smile:
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Ik wil niet bot of vervelend over komen, maar ik denk dat het wel goed is even wat duidelijk te maken... Ik ben hier op het forum niet voor goedbedoeld commentaar op alles wat ik schrijf. Ik ben hier om dingen van me af te kunnen schrijven, anderen te motiveren en mijn verhaal kwijt te kunnen en dan vooral in positieve zin. Dat motiveert me elkaar complimenten geven.

    Als ik wil dat iemand me begeleid of aanstuurt dan ga ik wel naar een diëtiste.

    Ik begrijp dat het allemaal goedbedoeld advies is, maar ik begin me er mateloos aan te irriteren. Ik ben geen kleuter die niet weet waar ze mee bezig is. ik ben 45 jaar oud. Weet inmiddels wat voor mij werkt, en ben nu eigenlijk gewoon blij dat iedereen in mijn gezin begrip toont dat ik dingen afweeg of bewust nadenk over wat ik wel of niet doe. Dat is voorheen mijn grootste demotivatie geweest, en dat gaat nu goed.

    Vervolgens krijg ik bij alles wat ik schrijf hier commentaar, terwijl een forum vroeger mijn grootste houvast was. Ik ga uit van een vast aantal calorieën en als ik daar boven komen maak ik me ook niet echt druk zolang ik onder de 1500 blijf. Als ik hem op 1500 zet gaat het fout, ik ken mezelf en jullie kennen mij niet. Wat voor jullie werkt vind ik prima, daar heb ik respect voor. Heb dat aub ook voor mij.
    Ik heb eerder juist verteld dat ik uit moet kijken dat ik niet te veel onder mijn calorieën blijf, niet dat ik bang ben om te veel te pakken. Ik weet ook dat ik de eerste week altijd heel veel afval, en daarna stabiliseer. Zondag zal er meer dan een kilo af zijn, en daarna niet meer. Prima.

    Ik weet heel goed dat er geen goed of slecht is, daar gaat het ook helemaal niet om in mijn verhaal.
    Wat ik vertel is dat ik mijn dochter zelf laat uitzoeken wat verstandiger is, een bewustzijn creëren zonder dat dit ten koste gaat van de sfeer mijn gezin. Daar is de app van MFP perfect voor. Ik vertel mijn kinderen ook dat alles mag, maar dat alles consequenties heeft en ze dus op die manier leren keuzes te maken.
    Ik kan een hele dag roepen dat wat ze eten niet gezond is, of dat het te veel is, maar als de app aangeeft dat ze op die bewuste dag 6000 calorieën naar binnen heeft zitten werken en 2100 tot 2400 verstandig is, dan is dat veel duidelijker. En geeft het geen irritatie in mijn gezin.

    Ik hoop dat niemand zich hiermee aangevallen voelt. dat is zeker niet de bedoeling. Maar al ik dit niet even duidelijk vertel raak ik zo geïrriteerd dat ik zelf met het forum kap en dat wil ik niet.



  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @ilonameester zei:
    > Ik wil niet bot of vervelend over komen, maar ik denk dat het wel goed is even wat duidelijk te maken... Ik ben hier op het forum niet voor goedbedoeld commentaar op alles wat ik schrijf. Ik ben hier om dingen van me af te kunnen schrijven, anderen te motiveren en mijn verhaal kwijt te kunnen en dan vooral in positieve zin. Dat motiveert me elkaar complimenten geven.
    >
    > Als ik wil dat iemand me begeleid of aanstuurt dan ga ik wel naar een diëtiste.
    >
    > Ik begrijp dat het allemaal goedbedoeld advies is, maar ik begin me er mateloos aan te irriteren. Ik ben geen kleuter die niet weet waar ze mee bezig is. ik ben 45 jaar oud. Weet inmiddels wat voor mij werkt, en ben nu eigenlijk gewoon blij dat iedereen in mijn gezin begrip toont dat ik dingen afweeg of bewust nadenk over wat ik wel of niet doe. Dat is voorheen mijn grootste demotivatie geweest, en dat gaat nu goed.
    >
    > Vervolgens krijg ik bij alles wat ik schrijf hier commentaar, terwijl een forum vroeger mijn grootste houvast was. Ik ga uit van een vast aantal calorieën en als ik daar boven komen maak ik me ook niet echt druk zolang ik onder de 1500 blijf. Als ik hem op 1500 zet gaat het fout, ik ken mezelf en jullie kennen mij niet. Wat voor jullie werkt vind ik prima, daar heb ik respect voor. Heb dat aub ook voor mij.
    > Ik heb eerder juist verteld dat ik uit moet kijken dat ik niet te veel onder mijn calorieën blijf, niet dat ik bang ben om te veel te pakken. Ik weet ook dat ik de eerste week altijd heel veel afval, en daarna stabiliseer. Zondag zal er meer dan een kilo af zijn, en daarna niet meer. Prima.
    >
    > Ik weet heel goed dat er geen goed of slecht is, daar gaat het ook helemaal niet om in mijn verhaal.
    > Wat ik vertel is dat ik mijn dochter zelf laat uitzoeken wat verstandiger is, een bewustzijn creëren zonder dat dit ten koste gaat van de sfeer mijn gezin. Daar is de app van MFP perfect voor. Ik vertel mijn kinderen ook dat alles mag, maar dat alles consequenties heeft en ze dus op die manier leren keuzes te maken.
    > Ik kan een hele dag roepen dat wat ze eten niet gezond is, of dat het te veel is, maar als de app aangeeft dat ze op die bewuste dag 6000 calorieën naar binnen heeft zitten werken en 2100 tot 2400 verstandig is, dan is dat veel duidelijker. En geeft het geen irritatie in mijn gezin.
    >
    > Ik hoop dat niemand zich hiermee aangevallen voelt. dat is zeker niet de bedoeling. Maar al ik dit niet even duidelijk vertel raak ik zo geïrriteerd dat ik zelf met het forum kap en dat wil ik niet.

    🙏👍 mijn excuses bij deze als het zo overkomt maar zeker niet zo bedoelt.
    Maar ik hoop dat je ook begrijpt dat dit een forum is en geen dagboek dus je zal altijd reacties krijgen. Dit is ook bedoeld om elkaar te steunen, vragen te stellen,tips uit te wisselen en ervaringen te delen.
    Sommige reacties kunnen wat kritischer zijn.
    Er zijn hier ook leden die vanuit een ander oogpunt naar voeding, sport en gezondheid kijken door ervaring of door het beoefenen van bepaalde sport in combinatie met aangepaste voeding. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet bezig met mijn gewicht als losstaand doel dus kijk anders naar voeding dan jij waarschijnlijk.
    Aan klappen en joelen doe ik ook niet zo snel maar om onze reacties als negatief commentaar te zien is jammer.
    Respect voor ieder zijn manier.
    Maar joehjoeh ik ben weg en wens iedereen sterkte met zijn of haar weg. Iedere vraag is hier namelijk al eens gesteld of beantwoord en dus terug te vinden 🙏🙏
  • ilonameester
    ilonameester Berichten: 16 Member
    Opties
    Goede morgen. Het is de day after mijn verjaardag. Iets over mijn dagdoel gekomen gister maar ook erg genoten en niet geheel losgeslagen. Hoe gaat het met jullie?
  • xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    Opties
    Hier even een update. Vandaag heb ik me aangemeld voor een digitale coachingstraject van 6 weken, hiervoor moest ik ook mijn gewicht invullen: 83,0 kg (-0,7 kg).
  • YvetteBiancaC
    YvetteBiancaC Berichten: 18 Member
    Opties
    Ik heb me ook aangemeld!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi allen, netjes het meningsverschil van het forum opgelost. De MyFitnessPal community is een openbare plek waar iedereen mag reageren, mits dit voldoet aan de communityrichtlijnen. Ieder platform heeft vaak een eigen doel, en hier zijn we om elkaar te helpen en te motiveren.
  • stella7247
    stella7247 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey mijn naam is stella en ik wil graag 30 kilo afvallen. Mij is het tot nu toe gelukt om 6 kg af te vallen met mfp met 0,5 kg per week. En nu ga ik dat op hogen naar 0,8. Ik doe zeker mee 🥳
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Stella, welkom en succes!