Kom weer aan? — Dutch (Netherlands)

Kom weer aan?

Opties
Hi hi,
Ik ben (weer) begonnen met minder calorieën eten dan nodig, heb ook mijn tdee berekend kwam op 1406 uit. Ik zit vaak tussen de 1200-1300 calorieën op een dag. Ik ben binnen 2-4 dagen 2-3 kg afgevallen (zal wel vocht of iets zijn). Maar de laatste dagen kom ik alleen maar aan (in grammen) hoe kan dit? Moet ik nóg minder gaan eten?

Groetjes

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Minder eten lijkt me niet wenselijk want je zit behoorlijk laag. Geef het even de tijd. Je valt niet in één rechte lijn naar beneden af.
    Andere oorzaken kunnen zijn:
    Zout gegeten de dag ervoor
    Iets meer koolhydraten gegeten
    Je moet nog naar de wc
    Menstruatie
    Je weegt niet consistent op hetzelfde moment
    Etc etc
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben binnen 2-4 dagen 2-3 kg afgevallen (zal wel vocht of iets zijn). Maar de laatste dagen kom ik alleen maar aan (in grammen) hoe kan dit?
    Dat is inderdaad vocht, geen vet. Als je net begonnen bent, één week, dan kan je nog helemaal niets zeggen. Afvallen doe je langzaam en trek daar, afhankelijk van hoeveel je kwijt wil, meerdere weken tot maanden voor uit. Gewicht verliezen gaat nooit lineair en fluctueert enorm, daarom is het ook belangrijk data te verzamelen door dagelijks te wegen. Als er een dalende trend te zien is gaandeweg dan zit je goed. Wat Manga aangeeft kan dus voor een stijging zorgen.

    1406kcal als TDEE kan niet, je bedoelt denk ik BMR? Je TDEE is namelijk inclusief je activiteitenniveau (dus je sport, of hoe actief je bent in je beroep).
  • reneekirsten
    reneekirsten Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik heb het uigerekend op myshreddedlifestyle.nl echt tdee met idd activiteitenniveau en dat is zeer laag bij mij (zittend beroep en geen sport op het moment). Dus dat klopt echt🤷🏼‍♀️
    En ik snap het als ik langzaam afval dat is logisch maar eerst afvallen en dan langzaam weer aankomen is gek toch?
  • reneekirsten
    reneekirsten Berichten: 3 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Dat is inderdaad vocht, geen vet. Als je net begonnen bent, één week, dan kan je nog helemaal niets zeggen. Afvallen doe je langzaam en trek daar, afhankelijk van hoeveel je kwijt wil, meerdere weken tot maanden voor uit. Gewicht verliezen gaat nooit lineair en fluctueert enorm, daarom is het ook belangrijk data te verzamelen door dagelijks te wegen. Als er een dalende trend te zien is gaandeweg dan zit je goed. Wat Manga aangeeft kan dus voor een stijging zorgen.
    >
    > 1406kcal als TDEE kan niet, je bedoelt denk ik BMR? Je TDEE is namelijk inclusief je activiteitenniveau (dus je sport, of hoe actief je bent in je beroep).

    Ik heb het uigerekend op myshreddedlifestyle.nl echt tdee met idd activiteitenniveau en dat is zeer laag bij mij (zittend beroep en geen sport op het moment). Dus dat klopt echt🤷🏼‍♀️
    En ik snap het als ik langzaam afval dat is logisch maar eerst afvallen en dan langzaam weer aankomen is gek toch?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nee dat is niet gek, omdat gewicht fluctueert door de zaken die we net aan hebben gehaald. Het gaat om de gewichtstrend die over een langere periode, dus niet één week, omlaag moet gaan. Ik heb soms dagen dat ik één kilo verschil heb tussen dag 1 en dag 2, maar mijn trend van enkele maanden is wel dalend.
  • gerritrijks
    gerritrijks Berichten: 2 Member
    Opties
    > @reneekirsten zei:
    > Hi hi,
    > Ik ben (weer) begonnen met minder calorieën eten dan nodig, heb ook mijn tdee berekend kwam op 1406 uit. Ik zit vaak tussen de 1200-1300 calorieën op een dag. Ik ben binnen 2-4 dagen 2-3 kg afgevallen (zal wel vocht of iets zijn). Maar de laatste dagen kom ik alleen maar aan (in grammen) hoe kan dit? Moet ik nóg minder gaan eten?
    >
    > Groetjes

    te weinig eten is ook niet goed dan gaat je lichaam in spaarstand..mooiste is 300 tot 500 onder je dagwaarde gaan zitten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Helaas is dit een fabel; je lichaam gaat niet in een spaarstand en te weinig eten en dan niet afvallen is tevens incorrect. Als dit zo zou zijn, dan zouden er geen mensen aan de honger sterven.