Long covid...weer opnieuw beginnen: IF en low cal — Dutch (Netherlands)

Long covid...weer opnieuw beginnen: IF en low cal

Opties
Louise35544
Louise35544 Berichten: 2 Member
Hoi allemaal,

Even voorstellen: Louise 36 jaar en flink te zwaar. Ooit eens 40 kilo afgevallen dus weet heus hoe het moet. Altijd al lastige verhouding met voeding gehad, emotie eten is mij niet vreemd.

Nu al 3 maanden niet actief door lang gevalletje corona. Nu begonnen aan hersteltraject met fysio, en wat heb ik het trainen gemist. Valkuil is dat ik nu teveel wil, moet oppassen want dat is heel slecht voor mijn herstel.

Qua dieet: veel eiwitten, beperkt suiker en koolhydraten. Probeer ontstekingsremmend voedsel tot me te nemen. Ik doe Intermitted Fasting in een 16:8 ritme. Voelt goed!

Vind My Fitness Pal echt super fijn.

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Welkom Louise, fijn dat je aan het herstellen bent. Hopelijk ben je vlot weer op de rit.
    MFP kan inderdaad een handige tool zijn om te gebruiken. Paar dingetjes vallen mij wel op in je verhaal......

    > @Louise35544 zei:
    > Even voorstellen: Louise 36 jaar en flink te zwaar. Ooit eens 40 kilo afgevallen dus weet heus hoe het moet. Altijd al lastige verhouding met voeding gehad, emotie eten is mij niet vreemd.

    Hmmmm afvallen is niet moeilijk. Kwestie van minder eten dan je verbruikt. Maar zoals je zelf al aangeeft heb je een lastige verhouding met voeding dus er valt misschien nog veel te leren.


    > Qua dieet: veel eiwittenn beperkt suiker en koolhydraten. Probeer ontstekingsremmend voedsel tot me te nemen. Ik doe Intermitted Fasting in een 16:8 ritme. Voelt goed!
    >

    Daar is ie weer......een koolhydraatarm dieet.......why?? Je valt alleen maar af als je minder eet dan je verbruikt...ongeacht of het koolhydraten, vetten of eiwitten zijn. Eet je een overshot aan eiwitten dan wordt dat ook omgezet in vet. De juiste koolhydraten uit zilvervliesrijst, brood, havermout, aardappels, is juist ideaal en houd je ook lang verzadigd.
    Veel afvallen door koolhydraatarm is een mythe.....omdat suikers in je spieren vocht vasthouden verlies je dus sowieso veel vocht en geen vet. En logisch dat je afvalt als je koek, taart, chips etc.laat staan. Je eet in een tekort dus val je af. Heeft dus totaal niks met koolhydraten van doen.

    Intermitted Fasting 16/8 is voor een hoop werkende mensen gewoon hun slaap/dag ritme dus niet echt een vorm van dieet......de zin en onzin van Intermitted Fasting is een discussie op zich....laten we zeggen dat het niks toevoegd aan je afvalproces.
    Uiteindelijk telt onder de streep je dagelijks hoeveelheid calorieën......hoe, wanneer, hoe verdeeld en wat doet er absoluut niet toe.

    Heel veel succes tijdens je proces 😘
  • Louise35544
    Louise35544 Berichten: 2 Member
    mei 2021 aangepast
    Opties
    Weet je wat het is? Ik heb me voorgesteld in het draadje "stel je voor". Om advies heb ik niet gevraagd. Ongevraagd advies geven is heel onbeleefd. En daarnaast ook nog eens gevaarlijk als je iemand niet kent, vooral waar het om voeding gaat. Wie ben jij?

    Ik word goed begeleid, maak je geen zorgen. Hopenlijk denk je nog eens na voordat je iemand zo benaderen gaat. Ik ben sterk genoeg, anderen wellicht niet. Stel eerst eens wat vragen, ga in dialoog, voordat je iemand je wellicht niet helemaal schikkende mening voor schotelt.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    mei 2021 aangepast
    Opties
    > @Louise35544 zei:
    > Weet je wat het is? Ik heb me voorgesteld in het draadje "stel je voor". Om advies heb ik niet gevraagd. Ongevraagd advies geven is heel onbeleefd. En daarnaast ook nog eens gevaarlijk als je iemand niet kent, vooral waar het om voeding gaat. Wie ben jij?
    >
    > Ik word goed begeleid, maak je geen zorgen. Hopenlijk denk je nog eens na voordat je iemand zo benaderen gaat. Ik ben sterk genoeg, anderen wellicht niet. Stel eerst eens wat vragen, ga in dialoog, voordat je iemand je wellicht niet helemaal schikkende mening voor schotelt.

    Oei....doe eens lief !!!!...wie is hier onbeleefd ?? Vergeet niet dat je op een forum zit.....ik heb jou nergens voedingsadvies gegeven.......Je had je beter niet voor kunnen stellen als je geen reacties wenst.
    Blijkbaar heb je de wijsheid al in pacht dus succes 👍
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes :)
  • BarbaraMaria922
    BarbaraMaria922 Berichten: 3 Member
    Opties
    Hoi Louise!! Heel veel succes,

    Ik eet zelf enkele dagen in de week Koolhydraadarm en soms Koolhydraadrijk ligt aan mijn trainingsdagen.

    Als het je leuk lijkt kunnen we vrienden worden via deze app.

    Ik deel sinds kort veel foto's misschien lijkt jou dat ook een leuk idee kunnen we elkaar op meerdere ideetjes brengen!.


    BTW ik ben wel (semi) began maar ook niet lang.

    Maar ik vind het wel leuk om naar meerdere ideeën en oplossingen te kijken.

    Wie weet tot snel en heel veel succes.

    Xx
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Succes!!!!
    Ben wel benieuwd wat ontstekingsremmend voedsel is.