Verzadigd vs onverzadigde vetten — Dutch (Netherlands)

Verzadigd vs onverzadigde vetten

Opties
Hi allemaal,

Ik ben sinds de sportschool weer open is weer flink aan het trainen en gebruik de app om van de overtollige coronakilo’s af te komen. Zit op 2300 calorieën per dag in de macro verdeling 50% koolhydraten 30% Eiwitten en 20% vetten.

Ik struggle alleen een beetje met de ‘vetten’ en dan vooral omdat het vaak gaat om producten met 90% onverzadigde vetten (dus kan je in principe prima eten), maar de struggle met de app is dat ik dan in 1 klap mn vetten doel heb gehaald met 1 maaltijd, ondanks dat het grotendeels om onverzadigde vetten gaat. Hier wordt binnen de hoofdmacro’s geen onderscheid in gemaakt.. (vetten zijn vetten)
Mijn vraag is dus hoe gaan jullie daar mee om?

Groet,
Tim.

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Tim, welkom en veel succes!
    Ik zou het helaas niet weten, maar veel andere leden hebben er meer wijsheid over. Dus even wachten totdat zij posten!
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    juni 2021 aangepast
    Opties
    Tja advies is zover ik weet 25 tot 50 % verzadigde vetten maximaal en de rest onverzadigde vetten. Voor optimale hormoonhuishouding 50/50 grofweg.
    Ik denk dat je dat een beetje moet schatten met het indelen van je maaltijden. Je eet bijvoorbeeld op een dag kwark, een plakje kaas, bakt in olijfolie en gooit een avocado door de salade dan denk ik dat je wel prima zit mijn inziens.
    Zolang je de transvetten zoveel mogelijk laat staan dan ben je denk ik al top bezig.