Macro’s belangrijk bij afvallen? — Dutch (Netherlands)

Macro’s belangrijk bij afvallen?

Opties
Gaat het afvallen beter wanneer ik minder koolhydraten eet? Dus wel dezelfde hoeveel calorieën maar percentage van koolhydraten naar beneden? Of is dit onzin?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nee. Dit is onzin. Het gaat om je totale energie inname en feitelijk maakt je verhouding niets uit. Met minder koolhydraten zul je wel minder vocht vasthouden, waardoor je wellicht minder weegt, maar dit is geen vetverlies.
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Dankjewel. Massa’s figuren verdienen hier dik aan: Jasper Alblas, Puur Figuur, Oscar Helm.. de eerste weken val je flink af door het vochtverlies idd. Ik snapte het verhaal al niet: door insuline wordt suiker opgeslagen als vet. Maar wanneer je teveel calorieën aan vet eet dan? Meer dan je verbrand. Wordt toch ook opgeslagen als vet? Het verzadigings verhaal snap ik maar wanneer je complexe koolhydraten eet verzadigd ook.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je moest eens weten hoeveel onzin er ronddwaalt... Mensen maken het graag complex en zoeken een excuus. Wat dacht je van al dat gezever over je hormonen in balans en dat je heen koolhydraten met eiwitten mag eten bijvoorbeeld.

    Afvallen is in de basis gewoon heel simpel; energiebalans. Het is de wet van de thermodynamica, daar kun je echt niets aan veranderen. Dat afvallen soms niet heel makkelijk is, is weer een andere kwestie.

    Je komt simpelweg aan als je meer eet dan en verbrand, ongeacht of je nu 100% koolhydraten eet, vet of eiwitten (gechargeerd natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel).
  • nathalieforerunner220
    nathalieforerunner220 Berichten: 50 Member
    Opties
    Telefoon gedraaid en bericht is weg.
    Maar goed.

    Las dat er doelen waren waar je je aan kan houden met betrekking tot koolhydraten, eiwitten en vetten .
    Als je hebt berekent hoeveel je weegt en hoeveel je wilt afvallen.
    Ik kwam niet aan mijn eiwitten.
    Ben er over gaan lezen.
    Probeer nu bij iedere maaltijd iets van eiwitten te nemen.
    Smorgens als ik geen ei heb doe ik er een schep wheypoeder bij.
    En smiddags een glas melk. Savonds een schaaltje kwark.
    Nu haal ik de doelen wel.
    Moet niet teveel veranderen want dan gebeurt er niks dan is het me teveel.
    Ben heel erg zoekende. Dus hoop meer te leren over de doelen en hoe te switchen naar betere producten.
  • Omi_Alicia
    Omi_Alicia Berichten: 3 Member
    Opties
    Als je eiwitrijke maaltijd eet ben je ook beter verzadigd. Dus het is altijd goed om je ochtend te starten met een eiwitrijke maaltijd.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Als je kiest voor betere natuurlijke producten, zonder toegevoegde suikers, glucose, et etc, zak je bijna automatisch in koolhydraten.

    Eiwitbronnnen,
    Kip
    Vlees,
    Kwark
    Zalm
    Tonijn
    Makreel
    Bonen
    Quinoa
    Ei
    Yoghurt
    Wees creatief. Google naar recepten.

    Bv eierwrap met zalm en spinazie.

    Laag in koolhydraten rijk aan eiwit.

    Koolhydraten zijn ook nodig, maar er is een groot verschil natuurlijke suikers en toegevoegde suikers.