Afvallen is niet zo eenvoudig als we soms denken — Dutch (Netherlands)

Afvallen is niet zo eenvoudig als we soms denken

Opties
Voor mijn onderzoek van school ben ik op zoek naar antwoorden van jullie rondom problemen met afvallen. Ik zou het enorm waarderen als ik jullie input zou kunnen krijgen om de problemen rondom afvallen in kaart te brengen.
De vragen:
1: Welke problemen ervaar je rondom afvallen?
2: Hoe ben je hier tot nu toe mee omgegaan?
3: Wat waren succesvolle strategieën of methoden die voor jou hebben gewerkt?
4: Wat heb je geprobeerd wat niet succesvol was en wat zou je in de toekomst vermijden?"
5: Met wie spreek je over dit probleem en in welke 'setting'/omgeving?
6: Hoeveel kosten maak je door dit probleem?
7: hoe heb je je tot nu toe geïnformeerd over dit probleem (online, offline, coach, etc.)?

Alvast heel erg bedankt! je mag me ook een persoonlijk bericht sturen! :)

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Job! Hoop dat je veel reacties krijgt. Kan je meer vertellen over je onderzoek? Welke opleiding?
  • jobschoentje
    jobschoentje Berichten: 5 Member
    Opties
    Zeker! Aan de HAS studeer ik in Venlo en nu een minor in Den Bosch. De opleiding Healthy Living volg ik.
    Met dit onderzoek wil ik meer te weten komen wat nu echt de pijnpunten zijn van mensen die willen afvallen of al vaker hiermee bezig zijn geweest. Hiermee hoop ik patronen te achterhalen van mensen met dit probleem. En het probleem beter te leren kennen. Persoonlijk heb ik ook jaren met overgewicht geworsteld en weet ik hoe uitdagend het kan zijn (en het je constant bezig kan houden).
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Calorien in Calorien uit.

    Zo simpel is het.

    Veel mensen zijn tegenwoordig insuline resistent of koolhydraat resistent.
    Dan komt er gewoon meer bij kijken.

    Daarom is de persoonlijke aanpak vele malen beter.

    Weet niet of het mag
    Anders maar verwijderen.
    Mijn website
    Www.victu.nl.
  • annettevanhelvoirt
    annettevanhelvoirt Berichten: 1 Member
    Opties
    Tot mijn 53ste heb ik nooit een probleem met mijn gewicht gehad. Eerder aan de lichte kant, dan te zwaar. Bewoog veel, vooral fietsen, dagelijks 1 1/2 uur naar werk en eet gezond. Nooit gerookt. Op mijn 53ste een herseninfarct gehad als gevolg van hartkloppingen op het moment dat ik zenuwachtig ben. Sindsdien is het een puinhoop met mijn gewicht. Kwam met flink overgewicht de revalidatiekliniek uit!.15 kilo aangekomen in 3 maanden tijd. Ben sindsdien continue bezig met vullen van mijn calorieën in deze app en hoop daarmee af te vallen. Ik vind dat overgewicht echt verschrikkelijk. Vooral die buik! 1 Keer is het me gelukt om met deze app af te vallen tot 62 kilo, woog op het moment van het herseninfarct 57 kilo. Maar na een vakantie van 3 maanden, een jaar geleden, zaten alle kilo’s er weer aan. Ben sindsdien nog steeds bezig om die kilo’s weer kwijt te raken. Het lijkt steeds moeilijker te gaan! Hou in deze app steeds zoveel calorieën over. Geen spaarstand. Zou af moeten vallen! Het gebeurt niet! Bloedsuiker is erg laag, dus ver van diabetes. Ra ra!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ondanks dat je bloedsuiker laag is, kan je insulineresistentie hebben.
    Dat is niet ernstig maar alle suikers, dus koolhydraten kunnen niet de cellen in en worden opgeslagen als vet.

    Dit kan je weer herstellen door bijvoorbeeld 2 maanden een ketogeen dieet te volgen.

    Je wordt niet van vetten zwaarder, maar van suiker. Door de koolhydraten weg te nemen leert je lichaam weer vet te gaan verbranden.

    Voor hulp kan je me altijd contacteren