Ik stel mezelf voor — Dutch (Netherlands)

Ik stel mezelf voor

SorayaKoeleman
SorayaKoeleman Berichten: 3 Member
Hoi hoi, ik ben sinds vandaag lid en wil 5-7 kilo afvallen. Ik sport 3-4 x in de week, maar krijg die vetlaag niet eraf. Terwijl normaal gesproken dit prima ging met krachttraining icm cardio. Ik heb vandaag voor het eerst alles bijgehouden en ik zie dat ik te weinig eet. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Vandaag ook, terwijl ik voor mijn gevoel echt veel heb gegeten.Mss heel dom hoor, maar ik zie dus dat als ik sport dat de app die calorieen erbij telt?! en dat ik caloriën verdien. Dat snap ik niet zo. Goed 5-7 kilo eraf voornamelijk vet want de spieren zitten er 😉. Tips zijn welkom en vooral elkaar steunen.

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Hi, welkom en succes.
    Een paar tips: Meet je alles tot op de gram wat je eet? Let hier ook bij olie voor koken, boter voor op een boterham, etc.
    Alles wat je rekent als erbij eten door training is vaak ook enorm overschat, beter kan je uitrekenen wat je TDEE is en daar onder zitten om af te vallen. Dat kan online met een calculator, die van MFP is niet geheel betrouwbaar.
  • SorayaKoeleman
    SorayaKoeleman Berichten: 3 Member
    Hi, bedankt voor de tip. Ik meet niet alles tot op het gram wat ik eet, maar ben me ervan bewust dat alle kleine beetjes meetellen dus neem het ook mee in de calculator. Ik zie nu inmiddels goed dat ik te weinig koolhydraten binnenkrijg en te veel vetten. Lang geen 1,5l water. En ik was me er ook niet van bewust dat kokoswater zoveel cal bevat 😅. Dus al met al zie ik nu al goed waar het aan schort. Wel handig zo een app
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Hoe zie je dat je teveel koolhydraten eet?
    Omdat een app dat zegt?