Niet afvallen door bier? — Dutch (Netherlands)

Niet afvallen door bier?

Goedemorgen allemaal,
Voor de zomer wou ik heel graag 10 kilo kwijt. Dit ben ik het afgelopen jaar aangekomen door scheiding en vervolgens teveel alcohol drinken. Dit heb ik nu weer onder controle, maar ik drink nog wel elke dag 2 biertjes. Deze 270 kcal registreer ik netjes. Mijn bmr is 1540. Ik eet en drink de agelopen maand 1600 kcal. Maar ik ben in een hele maand tijd maar 1 kilo afgevallen. Dit was net op de weegschaal erg frustrerend! Ik registreer alles, behalve kruiden en boter/olie om in te bakken. Dit vind ik onhandig en heb daarom ook 1600 kcal aangehouden wat iets te laag is. Val ik nu niet af omdat ik nog 2 biertjes drink? Heeft iemand misschien tips voor mij?
Alvast bedankt!

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,476 MFP Moderator
    Wat is je TDEE? Bij het invoeren van gegevens voor deze berekeningen overschatten mensen vaak hun activiteiten niveau en verbruik, als je dat corrigeert kom je misschien op betere getallen uit. De cijfers liegen niet.

    Misschien doordeweeks vervangen door iets gezonders? Het zijn veel kcal en is vrij ongezond natuurlijk. Of naar 0.0 overstappen.
  • michahagen12
    michahagen12 Berichten: 2 Member
    Ook kruiden, boter en olie hebben calorieën . Zeker olie tikt aan, gewoon mee tracken. Als het je niet snel genoeg gaat, ga 2000 stappen meer lopen per dag, of zoek een andere manier om meer calorieën te verbranden.
  • 10usfit
    10usfit Berichten: 1 Member
    Zeker je olie meerekenen. Reken gewoon 1 eetlepel. Dat is vaak al wel 90 calorieën. Tip: PAM spray. Dat is een soort olie met 0 kcal. Ja echt! https://xxlnutrition.com/nl/pam-original.
    En misschien 1 biertje minder? Of vervangen door Vodka...