Dela framgång och motvind — Swedish

Dela framgång och motvind

Frk_M
Frk_M Inlägg: 54 Member
Det ekar tomt på det svenska forumet. Finns någon här?

Vill du dela framgång och peppa i motvind?

Jag startade (igen) den 25/7 och är beslutsam att denna gång ska det gå. Har en lång resa framför mig. Det rullar på bra men nästa utmaning är att få det att fungera när jobbet startar igen efter semestern. Har även en resa i slutet på augusti som utmanar mig men det ska nog lösa sig.

Framgång hittills har varit att jag hittat frukost som mättar och att jag har haft med mig måltidsbarer och färdiga shakes under semestern istället för att köpa något halvdant på något café eller restaurang.

Är inte strikt utan kan lyxa till det med vin och lite snacks etc ibland. Alkoholfri öl är också ett bra ”substitut”.

Träning måste återupptas nu men med fokus på rehab.

Hur går det för dig?
«13

Kommentarer

  • gnetanylund
    gnetanylund Inlägg: 4 Premium Member
    Jag startade i måndags och har aldrig tidigare varit här. Har många kilon extra så det får väl ta sin tid. Jag hade hoppats på några färdiga måltidstips eftersom tycker det är jobbigt att planera alla måltider själv. Har problem med knän och höften pga vikten och just nu hoppar jag omkring på kryckor efter att ha stukat foten ordentligt och dessutom drabbades jag av ett ryggskott så att överhuvudtaget röra på sig är jobbigt.
    Lycka till med dina strävanden
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    Oj, du har mycket att kämpa med. Jag har också samlat på mig kilon såblir här ett tag…. Varit medlem länge men inte varit aktiv på länge. Tyvärr är det svenska forumet ganska dött. Kanske kan vi få fart på det!?

    Jag har under tre veckor bytt ut måltider till måltidsersättningar (inte alla) och uppnått bra resultat såhär
    långt. Imorgon är det vägning igen. Recept borde vi kunna hjälpa varandra med tycker jag. Ska vi starta en sådan tråd?

    Hoppas vi kan sporra varandra lite.
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    redigerade augusti 14
    .
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    redigerade augusti 14
    .
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    redigerade augusti 14
    Blev många publiceringar… får tyvärr inte bort dem.
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    Veckans vägning gick bra för mig. -1,5kg. Verkligen nöjd och vet att en sådan minskning inte kan hålla i längden. Oroar mig redan för en resa vid månadsskiftet. Vet hur lätt det är att halka ur spår. Hur går det för dig @gnetanylund?
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    Okej, ännu en vecka har gått och det har varit vägning. -0,8kg denna gång så är nöjd. Det går fort även om man vill att det ska gå ännu fortare. Totalt lite mer än 5 kg minus. Känns det? Absolut, men visst är jag en tjockis fortfarande 😂

    Nästa vecka kommer veckovägningen en dag tidigare pga semester. Lite orolig för vad en Londonresa kan komma att göra på vikten och om jag kan komma in på rätt spår igen direkt efter nu när jag har ett flow. Jag ska ha balans i bra val och mindre bra val, sen kommer lite alkohol på det… nåja har en vecka på mig och fixa rätt mindset.

    Hur har det gått för er senaste veckan?
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Håller med om att det svenska forumet är under all kritik, men vi kanske kan ha en tråd som vi kan hålla liv i? Som denna till exempel. :)

    Jag började 1/8 efter en lång sommar med för mycket mat och alkohol och för lite aktivitet. Känner mig som en fet träskpadda när jag innerst inne vet att jag är en snygging. Jag är 47 år gammal och har ett stillasittande jobb, men jag har en fördel av att jag tränar ganska mycket och verkligen tycker om fysisk aktivitet, träning och rörelse. Men med 20 kilo "övervikt" mot målvikt är det tungt att vara fysiskt aktiv.

    Jag har inte räknat kcal innan utan har tränat och kört Viktväktarna. Jag älskar verkligen viktväktarmaten, den är så god... men jag gillar inte deras poängsystem (som ska vara förenklande och vägledande) eftersom det finnas massa subjektiva värderingar gömda i poängsystemet. En Kexchoklad är ca 260 kcal och ger 14p medan 1 Barbell också har ca 260 kcal men ger 5p. Per dag har jag 23p. Bara som ett exempel.

  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Frk_M skrev: »
    Okej, ännu en vecka har gått och det har varit vägning. -0,8kg denna gång så är nöjd. Det går fort även om man vill att det ska gå ännu fortare. Totalt lite mer än 5 kg minus. Känns det? Absolut, men visst är jag en tjockis fortfarande 😂

    Nästa vecka kommer veckovägningen en dag tidigare pga semester. Lite orolig för vad en Londonresa kan komma att göra på vikten och om jag kan komma in på rätt spår igen direkt efter nu när jag har ett flow. Jag ska ha balans i bra val och mindre bra val, sen kommer lite alkohol på det… nåja har en vecka på mig och fixa rätt mindset.

    Hur har det gått för er senaste veckan?

    Senaste veckan har gått ganska bra ändå.

    Jag har hållt mig hyfsat till mina dagliga kcal som är 1 650 kcal, men ett litet missöde inträffade i tisdags när jag skulle jobba kvar till 22 på kontoret. Det visade sig att det stod en stor jäkla tårta i kylskåpet. På dagen när kollegorna var på plats lyckades jag hålla mig, men på kvällen när jag var själv hamnade jag i något "självömkande" och tog en bit. Den biten blev en bit till... och en till. Jag hade som tur var en del kcal kvar och jag hoppade över middagen hemma sen (klockan var ändå 23) så jag klarade mig med 300 kcal överdrag. Men det är inte problemet utan att jag hamnade där från början.

    Träningsmässigt har veckan börjat lite blandat, hittills bara 1 träningspass på gymmet och det blir ytterligare 2 i helgen. Stegsviten för veckan är bra med 76 000 steg, kommer nog landa på 100 000 + steg innan veckan är slut.

    På vågen händer inte så mycket, tror jag måste ge det några veckor till innan saker början hända. Men jag gör rätt saker så det känns okej.

    Ska någon mer träna + promenera sig genom helgen?
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Jag startade i måndags och har aldrig tidigare varit här. Har många kilon extra så det får väl ta sin tid. Jag hade hoppats på några färdiga måltidstips eftersom tycker det är jobbigt att planera alla måltider själv. Har problem med knän och höften pga vikten och just nu hoppar jag omkring på kryckor efter att ha stukat foten ordentligt och dessutom drabbades jag av ett ryggskott så att överhuvudtaget röra på sig är jobbigt.
    Lycka till med dina strävanden

    Du ska få ett måltidstips av mig och det är att lägga in recepten noga och räkna ut dem i kcal. Sen försöker du att äta samma tråkmat ofta så att det blir enkelt för dig. Jag gör sånt via datorn så känns det inte lika jobbigt. Här ska du få ett gott recept som enligt viktväktarna ger 4p, det betyder att det är lågkcal också även om jag inte kan ge dig receptet i kcal

    Ingredienser
    • 4 st Bakpotatis
    • 2 dl Skalade räkor
    • 100 g Stenbitsrom (caviar)
    • 4 st ÄggLök
    • 1 st rödlök
    • 1 äpple
    • 1 knippe dill
    • 3 msk Majonnäs lätt 30%
    • 2 dl Fraiche 5%

    Instruktioner
    1. Baka potatisen i mikron på högsta effekt ca 12 min eller i ugn 200° ca 1 timme.
    2. Koka äggen.
    3. Hacka räkorna.
    4. Finhacka ägg, rödlök och äpple.
    5. Blanda alla ingredienserna. Fyll potatisen med röran.
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    redigerade augusti 25


    [/quote]
    Håller med om att det svenska forumet är under all kritik, men vi kanske kan ha en tråd som vi kan hålla liv i? Som denna till exempel. :)

    Jag började 1/8 efter en lång sommar med för mycket mat och alkohol och för lite aktivitet. Känner mig som en fet träskpadda när jag innerst inne vet att jag är en snygging. Jag är 47 år gammal och har ett stillasittande jobb, men jag har en fördel av att jag tränar ganska mycket och verkligen tycker om fysisk aktivitet, träning och rörelse. Men med 20 kilo "övervikt" mot målvikt är det tungt att vara fysiskt aktiv.

    Jag har inte räknat kcal innan utan har tränat och kört Viktväktarna. Jag älskar verkligen viktväktarmaten, den är så god... men jag gillar inte deras poängsystem (som ska vara förenklande och vägledande) eftersom det finnas massa subjektiva värderingar gömda i poängsystemet. En Kexchoklad är ca 260 kcal och ger 14p medan 1 Barbell också har ca 260 kcal men ger 5p. Per dag har jag 23p. Bara som ett exempel.

    Jag har gärna kontakt här @karinsanden . Tycker det sporrar och kanske fler vaknar till liv också.
    VV har funkat tidigare men tycker inte heller om deras poängsystem så kör kaloriräkning. Jag ersätter en del måltider med måltidsersättningar men är inte slavisk på nyttigheter då jag vill gå ut med vänner, ta något glas vin etc. Försöker ha ett tänk på veckototal och mål är såklart att gå ned lite varje vecka även om jag vet att det kommer platåer. Har myyyycket att gå ned, drygt 30 kg. Känns hemskt att säga det men nu är det sagt.

    Har också ett stillasittande jobb. Ska nu återuppta gymträning efter olycka, har kunnat komma igång med skön enklare yoga här hemma och promenerar. Ökar stegen successivt och även farten att gå också pga olycka.

    Inser att det är 16 veckor kvar till jul så sätter målet -8kg tills dess. Det är ett minimum och ser jag möjligheten så reviderar jag det till mer. Har du något mål @karinsanden ? Om någon annan läser… vad har ni för upplägg och vad är ert nästa mål?
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    Hahaha fattar inte
    Frk_M skrev: »
    Okej, ännu en vecka har gått och det har varit vägning. -0,8kg denna gång så är nöjd. Det går fort även om man vill att det ska gå ännu fortare. Totalt lite mer än 5 kg minus. Känns det? Absolut, men visst är jag en tjockis fortfarande 😂

    Nästa vecka kommer veckovägningen en dag tidigare pga semester. Lite orolig för vad en Londonresa kan komma att göra på vikten och om jag kan komma in på rätt spår igen direkt efter nu när jag har ett flow. Jag ska ha balans i bra val och mindre bra val, sen kommer lite alkohol på det… nåja har en vecka på mig och fixa rätt mindset.

    Hur har det gått för er senaste veckan?

    Senaste veckan har gått ganska bra ändå.

    Jag har hållt mig hyfsat till mina dagliga kcal som är 1 650 kcal, men ett litet missöde inträffade i tisdags när jag skulle jobba kvar till 22 på kontoret. Det visade sig att det stod en stor jäkla tårta i kylskåpet. På dagen när kollegorna var på plats lyckades jag hålla mig, men på kvällen när jag var själv hamnade jag i något "självömkande" och tog en bit. Den biten blev en bit till... och en till. Jag hade som tur var en del kcal kvar och jag hoppade över middagen hemma sen (klockan var ändå 23) så jag klarade mig med 300 kcal överdrag. Men det är inte problemet utan att jag hamnade där från början.

    Träningsmässigt har veckan börjat lite blandat, hittills bara 1 träningspass på gymmet och det blir ytterligare 2 i helgen. Stegsviten för veckan är bra med 76 000 steg, kommer nog landa på 100 000 + steg innan veckan är slut.

    På vågen händer inte så mycket, tror jag måste ge det några veckor till innan saker början hända. Men jag gör rätt saker så det känns okej.

    Ska någon mer träna + promenera sig genom helgen?

    Det där med att kvällsäta på jobbet känner jag igen sen förr. Gick bättre när jag hade nödproviant förberett på jobbet, kanske är en idé för dig med?

    Jag yogar och promenerar i helgen. Haha mitt stegmätare för veckan är 56000 steg, haha ungefär hälften mot ditt 😅😂😅 Min oro är Londonresan. Speciellt som jag åker med en väninna som också gillar mat och vin… tänker att jag genomför resan och sen hoppar upp på hästen igen så att ha kommunikation här blir jättebra för mig. Veckans vägning kommer också bli en dag tidigare än vanligt för mig.
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Frk_M skrev: »
    Håller med om att det svenska forumet är under all kritik, men vi kanske kan ha en tråd som vi kan hålla liv i? Som denna till exempel. :)

    Jag började 1/8 efter en lång sommar med för mycket mat och alkohol och för lite aktivitet. Känner mig som en fet träskpadda när jag innerst inne vet att jag är en snygging. Jag är 47 år gammal och har ett stillasittande jobb, men jag har en fördel av att jag tränar ganska mycket och verkligen tycker om fysisk aktivitet, träning och rörelse. Men med 20 kilo "övervikt" mot målvikt är det tungt att vara fysiskt aktiv.

    Jag har inte räknat kcal innan utan har tränat och kört Viktväktarna. Jag älskar verkligen viktväktarmaten, den är så god... men jag gillar inte deras poängsystem (som ska vara förenklande och vägledande) eftersom det finnas massa subjektiva värderingar gömda i poängsystemet. En Kexchoklad är ca 260 kcal och ger 14p medan 1 Barbell också har ca 260 kcal men ger 5p. Per dag har jag 23p. Bara som ett exempel.

    Jag har gärna kontakt här @karinsanden . Tycker det sporrar och kanske fler vaknar till liv också.
    VV har funkat tidigare men tycker inte heller om deras poängsystem så kör kaloriräkning. Jag ersätter en del måltider med måltidsersättningar men är inte slavisk på nyttigheter då jag vill gå ut med vänner, ta något glas vin etc. Försöker ha ett tänk på veckototal och mål är såklart att gå ned lite varje vecka även om jag vet att det kommer platåer. Har myyyycket att gå ned, drygt 30 kg. Känns hemskt att säga det men nu är det sagt.

    Har också ett stillasittande jobb. Ska nu återuppta gymträning efter olycka, har kunnat komma igång med skön enklare yoga här hemma och promenerar. Ökar stegen successivt och även farten att gå också pga olycka.

    Inser att det är 16 veckor kvar till jul så sätter målet -8kg tills dess. Det är ett minimum och ser jag möjligheten så reviderar jag det till mer. Har du något mål @karinsanden ? Om någon annan läser… vad har ni för upplägg och vad är ert nästa mål?
    [/quote]

    Wow, känns helt galet att det skulle vara 16 veckor kvar bara. :)

    Jag kanske också skulle ha ett mål, men mitt egentliga mål är att hålla mig till 1500 kcal per dag och om jag är duktig med det så kommer det ta mig till ett mål med tiden. Att sätta en deadline för hur snabbt det ska gå känns som att gå i samma fälla som jag så ofta gör.

    När jag kommit ner till en vikt som passar mig så kommer den allra viktigaste utmaningen och det är att sakta öka kcal tills jag slutar gå ner i vikt. Att ställa in kroppen på den nya målvikten tar 18-22 månader, så detta är ett marathonlopp.

    Så nä - mitt mål är att orka tracka och vara duktig över tid. Och hur lång tid det är känns inte så viktigt, det är för resten av livet detta. :)

    Kan rekommendera att börja lyssna på Jordan Syatt på instagram eller hans podd. Det kommer ge dig nya tankar. :)
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Frk_M skrev: »
    Hahaha fattar inte
    Frk_M skrev: »
    Okej, ännu en vecka har gått och det har varit vägning. -0,8kg denna gång så är nöjd. Det går fort även om man vill att det ska gå ännu fortare. Totalt lite mer än 5 kg minus. Känns det? Absolut, men visst är jag en tjockis fortfarande 😂

    Nästa vecka kommer veckovägningen en dag tidigare pga semester. Lite orolig för vad en Londonresa kan komma att göra på vikten och om jag kan komma in på rätt spår igen direkt efter nu när jag har ett flow. Jag ska ha balans i bra val och mindre bra val, sen kommer lite alkohol på det… nåja har en vecka på mig och fixa rätt mindset.

    Hur har det gått för er senaste veckan?

    Senaste veckan har gått ganska bra ändå.

    Jag har hållt mig hyfsat till mina dagliga kcal som är 1 650 kcal, men ett litet missöde inträffade i tisdags när jag skulle jobba kvar till 22 på kontoret. Det visade sig att det stod en stor jäkla tårta i kylskåpet. På dagen när kollegorna var på plats lyckades jag hålla mig, men på kvällen när jag var själv hamnade jag i något "självömkande" och tog en bit. Den biten blev en bit till... och en till. Jag hade som tur var en del kcal kvar och jag hoppade över middagen hemma sen (klockan var ändå 23) så jag klarade mig med 300 kcal överdrag. Men det är inte problemet utan att jag hamnade där från början.

    Träningsmässigt har veckan börjat lite blandat, hittills bara 1 träningspass på gymmet och det blir ytterligare 2 i helgen. Stegsviten för veckan är bra med 76 000 steg, kommer nog landa på 100 000 + steg innan veckan är slut.

    På vågen händer inte så mycket, tror jag måste ge det några veckor till innan saker början hända. Men jag gör rätt saker så det känns okej.

    Ska någon mer träna + promenera sig genom helgen?

    Det där med att kvällsäta på jobbet känner jag igen sen förr. Gick bättre när jag hade nödproviant förberett på jobbet, kanske är en idé för dig med?

    Jag yogar och promenerar i helgen. Haha mitt stegmätare för veckan är 56000 steg, haha ungefär hälften mot ditt 😅😂😅 Min oro är Londonresan. Speciellt som jag åker med en väninna som också gillar mat och vin… tänker att jag genomför resan och sen hoppar upp på hästen igen så att ha kommunikation här blir jättebra för mig. Veckans vägning kommer också bli en dag tidigare än vanligt för mig.

    Alltså jag brukar kunna behärska mig, men den där tårtincidenten var inte så bra. Jag hade såklart kunna springa ut och köpa något, det ligger en ICA 500 meter bort. Men jag tror att jag egentligen ville äta tårtan, jag hålle rpå och processar. Ibland känns det som att det bor en liten sockerdrake inne i mig. En liten jävel som saboterar alla goda föresatser.

    Träningsmässigt så var det ett hårt pass i lördags, sedan svampplockning nästan hela dagen. Sen blev jag bjuden på middag hos tjejen jag plockade kantareller med. Det jag missade var dock att äta något under sdagen, eller ens dricka. Så effekten var att jag blev så akloholpåverkad på middagen, jag är fortfarande i obalans fast det är måndag.

    Det måste vara kcal underskott och brist på vätska, det var inte så mkt alkohol. Jag ska bli nykterist tror jag undertiden jag går ner i vikt. Det här vill jag inte vara med om igen.

  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Så hur ser veckans planer ut?

    För mig så blir det en utmanande vecka, så jag hinner inte träna allt jag vill och jag kan inte kontrollera maten så bra. Först en jobbresa till Stockholm på måndagen, på torsdag har vi Kick off på jobbet och på lördag är det kräftskiva ute med båtarna.

    Så min veckoplan är i princip:
    Mångag: Överlev dagen matmässigt och ingen har dött av fasta, yoga hemma på kvällen, gå minst 10 000
    Tisdag: Bra mat och träning på gymmet, gå 18 000+ steg
    Onsdag: Bra mat och träning på gymmet, gå 12 000+ steg
    Torsdag: Ta med mat, ät innan kickoff, alkoholfritt, 10 000 steg
    Fredag: Långpromenad, lunchyoga, 15 000 steg
    Lördag: Långpromenad, mkt bekränsad alkohol
    Söndag: Långpromenad, träna, 15 000 steg

    Hur ser er vecka ut?
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    Så hur ser veckans planer ut?

    För mig så blir det en utmanande vecka, så jag hinner inte träna allt jag vill och jag kan inte kontrollera maten så bra. Först en jobbresa till Stockholm på måndagen, på torsdag har vi Kick off på jobbet och på lördag är det kräftskiva ute med båtarna.

    Så min veckoplan är i princip:
    Mångag: Överlev dagen matmässigt och ingen har dött av fasta, yoga hemma på kvällen, gå minst 10 000
    Tisdag: Bra mat och träning på gymmet, gå 18 000+ steg
    Onsdag: Bra mat och träning på gymmet, gå 12 000+ steg
    Torsdag: Ta med mat, ät innan kickoff, alkoholfritt, 10 000 steg
    Fredag: Långpromenad, lunchyoga, 15 000 steg
    Lördag: Långpromenad, mkt bekränsad alkohol
    Söndag: Långpromenad, träna, 15 000 steg

    Hur ser er vecka ut?

    @karinsanden Jag ska spana in honom se vad jag får för insikter.
    Alkohol är svårt när man går ned i vikt. Det gäller att passa sig.

    Jag tycker alltid det är lättare att dela upp mål i delmål så därav har jag ett till julen och även ett halvvägs dit faktiskt. Men det är bara för att jag tycker att det sporrar mig.

    Veckans planer var att nå mina stegmål. Äta ok antal kcal, ett mediyoga pass hann jag med hemma och nu bär det av på semester. Försöker hitta en bra plan för det mat och dryckesmässigt. Steg kommer det bli en massa av.

    En annan stor utmaning jag har som denna vecka är att jag har pms och kroppen är knäpp. Egentligen vet jag att det släpper om några dagar men det är så frustrerande att se vågens siffror betee sig konstigt.

    Du har väldigt höga stegmål, hur hinner du få till dem?
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    redigerade augusti 28
    Frk_M skrev: »
    Så hur ser veckans planer ut?

    För mig så blir det en utmanande vecka, så jag hinner inte träna allt jag vill och jag kan inte kontrollera maten så bra. Först en jobbresa till Stockholm på måndagen, på torsdag har vi Kick off på jobbet och på lördag är det kräftskiva ute med båtarna.

    Så min veckoplan är i princip:
    Mångag: Överlev dagen matmässigt och ingen har dött av fasta, yoga hemma på kvällen, gå minst 10 000
    Tisdag: Bra mat och träning på gymmet, gå 18 000+ steg
    Onsdag: Bra mat och träning på gymmet, gå 12 000+ steg
    Torsdag: Ta med mat, ät innan kickoff, alkoholfritt, 10 000 steg
    Fredag: Långpromenad, lunchyoga, 15 000 steg
    Lördag: Långpromenad, mkt bekränsad alkohol
    Söndag: Långpromenad, träna, 15 000 steg

    Hur ser er vecka ut?

    @karinsanden Jag ska spana in honom se vad jag får för insikter.
    Alkohol är svårt när man går ned i vikt. Det gäller att passa sig.

    Jag tycker alltid det är lättare att dela upp mål i delmål så därav har jag ett till julen och även ett halvvägs dit faktiskt. Men det är bara för att jag tycker att det sporrar mig.

    Veckans planer var att nå mina stegmål. Äta ok antal kcal, ett mediyoga pass hann jag med hemma och nu bär det av på semester. Försöker hitta en bra plan för det mat och dryckesmässigt. Steg kommer det bli en massa av.

    En annan stor utmaning jag har som denna vecka är att jag har pms och kroppen är knäpp. Egentligen vet jag att det släpper om några dagar men det är så frustrerande att se vågens siffror betee sig konstigt.

    Du har väldigt höga stegmål, hur hinner du få till dem?

    Det är som sagt många saker som gör att kroppen binder vatten och vågen går bananas. :smile:
    - Träning
    - Stress
    - Hormoner
    - Kolhydrater

    Gäller att inte lägga för stor vikt vid vad vågen visar, det är inte så viktigt. Det snabbaste sättet att gå ner i VIKT är trots allt att hugga av ett ben. :smiley: Men det viktigaste är att få ner i fettprocent och det gör du även om du är svullen av allt ovan samtidigt, förutsatt att du är i kaloriunderskott.

    Jag får ihop mina steg genom många korta promenader. Som att hoppa av bussen två hållplatser för tidigt (600 m), gå från tåget till jobbet (2 km), gå 20 min på lunchen (2 km), gå till gymmet och hem (2,4+2,4 km).

    Och tro det eller ej men alla dom här ganska små snuttarna adderar till galet många steg. Om man däremot tänker att man ska gå ut och gå allihopa samtidigt så blir det helt oöverstigligt.

    Igår kom jag tidigt till tåget och istället för att vänta på en bäng gick jag fram å tillbaka på perrongen. Sen missade jag bussen på väg hem från jobbet. Istället för att vänta på nästa gick jag hem. Jag kom hem 5 min senare än om jag hade väntat men jag fick 3 500 steg extra, så igår tisdag blev det 22 000 steg. Och jag tänkte inte ens på att jag hade gått så mkt.

  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Hur går det?
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden hoppar upp på hästen igen efter en londonresa där mat och dryck inte höll min hemmaplan men mycket motion blev det! Mål är att vara tillbaka i vikt på torsdag som är min vägdag. Jobbar också med mig själv så jag hittar återhämtning. Hur går det för dig?
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Frk_M skrev: »
    @KarinSanden hoppar upp på hästen igen efter en londonresa där mat och dryck inte höll min hemmaplan men mycket motion blev det! Mål är att vara tillbaka i vikt på torsdag som är min vägdag. Jobbar också med mig själv så jag hittar återhämtning. Hur går det för dig?

    Bra där! Det enda sättet att misslyckas är att sluta, du kommer snart bli av med extra vatten och tarminnehåll som kroppen håller på. :smile:

    Jag var på båtresa med kräftskiva i helgen och när jag klev på vågen i måndags morse vägde jag 2,5 kg mer än i fredags morse. Haha, vilken chock! Men nu en morgon senare är jag ner 1,5 kg. Imorgon eller torsdag är jag nog närmare vad jag var på i fredags.

    Försöker påminna mig att fettförbränning och vikt inte är samma sak. Ibland får man påminna sig många gånger. :smiley:
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden låter som en trevlig helg!
    Kroppen är bra knepig för att inte tala om hjärnan. Har man många kilon på vågen är det lätt att fokusera på den siffran. Kommer MN ned i vikt är det lättare att fokusera på att omvandla fett till muskler etc. Ska bli spännande med vägning på torsdag!
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Frk_M skrev: »
    @KarinSanden låter som en trevlig helg!
    Kroppen är bra knepig för att inte tala om hjärnan. Har man många kilon på vågen är det lätt att fokusera på den siffran. Kommer MN ned i vikt är det lättare att fokusera på att omvandla fett till muskler etc. Ska bli spännande med vägning på torsdag!

    Hur gick din invägning?

    Jag har fortfarande inte nått samma vikt som jag hade i fredags, men jag vet ju att den kvinnliga vikten skiftar inom en månad så jag är ganska OK med det.

    Jag har dock haft några non-scale-victory.
    - Igår att jag fick på mig en kjol som jag inte kunnat ha innan.
    - Idag på min morgonpromenad insåg jag att min insida av låren inte "skrapar emot" lika mycket som för en månad sen.
    - Jag tycker om att sova på mage och jag har märkt att min mage är plattare. När det va som värst kändes det som att sova på en "bulle".

    Har du några sånna upplevelser?
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    Oj, trodde jag lagt upp info här men måste missat och posta.
    -1,1 kg på två veckor då jag glömde väga mig innan avresa. Mycket nöjd efter många öl, mycket vin, kolhydrater och allt möjligt som normalt inte går in i munnen!

    Wohoo till att komma i kläder @KarinSanden ! Jag har också kläder som jag provar då och då. Tror det är viktigt då kroppen formar om sig även om vikten inte rör sig. I helgen blir det firande med familj så kommer troligen inte heller då hålla mina kcal men på veckans total ska det i alla fall vara minus tänker jag.
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    @Frk_M shit vad bra att gå ner trots stökiga helger med mycket roligt! Det är sunt att unna sig när det är någoot speciellt, annars blir det snabbt ett mindfuck där man missar det som gör livet roligt.

    Jag vägde 86,6 imorse vilket betyder att jag gått ner totalt 4 kg sen jag började och -1 kg senaste veckan. Jag har haft ganska långa platåer mellan mina viktminskningar men det är bara att hänga i och göra rätt.
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden Så bra jobbat av dig med! Igår och i torsdags var ännu ett par dagar som gick i firandets tecken så jag förväntar mig inte riktigt något av vågen nästa vecka på torsdag. Det kommer bli spännande. Allt som inte är upp är bra tänker jag.