handige beweeg-apps — Dutch (Netherlands)

handige beweeg-apps

Opties
elkevn
elkevn Berichten: 58 Member
Kennen jullie de apps van Runtastic al? Ik gebruik zelf de pedometer als ik ga wandelen…de app houdt dan bij hoeveel ik loop en hoeveel ik verbrand en aan het eind, als ik de 'sessie' opsla, geeft hij de info door aan MFP. Ik vind het zelf super handig!
Iemand nog andere tips voor handige apps?

51921519.png

Reacties

  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik gebruik voor het hardlopen altijd Runkeeper. Deze twee programma's zijn vergelijkbaar in hun mogelijkheden. En de informatie wordt direct doorgeschreven naar MFP.
  • molen743
    molen743 Berichten: 7 Member
    Opties
    Hoi ik gebruik ook Runkeeper. Via deze app bij MFP terecht gekomen. Door de koppeling is het voor mij een ideale oplossing.
    Geen ervaring met Runtastic, volgens mij zijn beide apps nu zo doorontwikkeld dat er weinig verschil meer is.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik draag meestal een hartslagmeter en een sporthorloge van Polar (bij het fietsen en hardlopen), zo kan je net iets efficiënter trainen door in goede hartzones te zitten (niet te hoog en niet te laag). De gegevens die daaruit komen kan ik dan weer verwerken in MFP (duur, afstand, calorieverbruik etc).
    Ben verder niet zo van de sportapps op de telefoon, vind het nooit prettig om een telefoon op zak te hebben tijdens het sporten. Het zit niet lekker en ben altijd bang dat de telefoon uit mijn zak zal vallen :P
  • greetstrz
    greetstrz Berichten: 8 Member
    Opties
    @Nepq: ik ga me ook een Polar aanschaffen en vroeg me af wat jij aanraadt dat hij minimum moet kunnen? Kijk jij enkel naar hartslagzones bij het trainen of ook nog andere dingen?

    Ikzelf gebruikte tot nu toe MapMyWalk (je kan hier ook kiezen voor opties 'lopen' of 'fietsen'). Ik geef het naderhand handmatig in bij MFP. Handige tips van jullie dus!
  • greetstrz
    greetstrz Berichten: 8 Member
    Opties
    Oooh, en een andere handige tip: ik ben beginnen hardlopen met Start to Run (wel geen app, maar mp3's). Het is een beetje zoals C25K (Coach potato to 5 kilometers), waar veel Amerikanen het hier over hebben. Je leert er in 10 weken mee joggen van 0 % conditie (zoals bij mij zeker het geval was) tot 5 km in 30 minuten.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    @Nepq: ik ga me ook een Polar aanschaffen en vroeg me af wat jij aanraadt dat hij minimum moet kunnen? Kijk jij enkel naar hartslagzones bij het trainen of ook nog andere dingen?

    Het is net wat je er zelf mee wilt kunnen, wil je alleen je hartslag meten of ook GPS, loop/fiets snelheid/afstand etc, en voor welke sporten ga je hem gebruiken? De top modellen hebben meerdere profielen per sport, dus dan kan je makkelijk wisselen, terwijl de wat goedkopere modellen geen sportprofiel keuze hebben waardoor je iedere keer zelf handmatig veel moet instellen.

    Ik kijk zelf voornamelijk naar mijn hartslag en wanneer ik ga fietsen heb ik ook nog een fietscomputer van Polar zodat ik ook de snelheid en afstand kan zien. Achteraf voeg ik dit dan handmatig samen in het gratis software van Polar. Beetje onhandig, had natuurlijk voor een beter horloge model kunnen gaan die dit tegelijk kan doen, maar had eerst mijn fietscomputer gekocht en daarna pas het horloge dus vond het zonde om voor een duurdere te gaan en mijn fietscomputer niet meer te gebruiken ;) Al zit ik nu wel te twijfelen of ik niet een nieuw horloge ga kopen aangezien ik nu meerdere sporten doe dan alleen fietsen.

    Ik gebruik op dit moment de Polar FT80 en dat is zeker een goed horloge, om in ieder geval mee te beginnen. Maar die heeft bijvoorbeeld geen ingebouwde GPS, keuze uit meerdere sport profielen en het horloge behoort niet tot de top modellen waardoor de accessoires die eraan gekoppeld kunnen worden (losse gps-sensor, fiets-sensor, loop-sensor etc) van mindere kwaliteit zijn dan de accessoires van de duurdere horloges.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik gebruikte eerst ook RunKeeper (nu nog af en toe) omdat die handig linkt met MFP, maar sinds kerst heb ik een fitbit (stappenteller) en daar vertrouw ik dan nu maar op. Waarschijnlijk minder precies, maar goed. Hij linkt ook met MFP dus extra calorien die ik heb verbruikt met lopen over de gehele dag worden automatisch met me dat totaal verrekend.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Oooh, en een andere handige tip: ik ben beginnen hardlopen met Start to Run (wel geen app, maar mp3's). Het is een beetje zoals C25K (Coach potato to 5 kilometers), waar veel Amerikanen het hier over hebben. Je leert er in 10 weken mee joggen van 0 % conditie (zoals bij mij zeker het geval was) tot 5 km in 30 minuten.

    ik doe dat ook! is heel goed!

    wel een handige tip: zorg voor goede schoenen en loopondergrond als je hiermee begint.. je raakt vrij makkelijk geblesseerd met hardlopen.

    ik gebruik het in combinatie met runtastic en een hartslagband die met mijn mobiel verbindt :)
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Wel een handige tip: zorg voor goede schoenen en loopondergrond als je hiermee begint.. je raakt vrij makkelijk geblesseerd met hardlopen.

    Het is inderdaad belangrijk om goede schoenen te kopen. Koop niet een paar alleen omdat ze mooi zijn ;)
    Het beste kan je gewoon naar de hardloopwinkel gaan, daar kunnen ze je goed helpen.
    Beter een paar tientjes meer voor de perfecte schoenen dan een paar tientjes minder voor schoenen die toch niet helemaal super zitten waardoor de kans op blessures groter wordt ;)
  • bertsh300
    bertsh300 Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik gebruik de app endomondo welke ook gekoppeld kan worden aan MFP
    De app kan voor verschillende sporten gebruikt worden, ik gebruik hem voor fietsen en wandelen
    Je krijg een mooi maand overzicht met je sportactiviteiten. Zo zie je gelijk als je een week niets heb gedaan en het tijd wordt om weer wat te gaan sporten. Ik draag ook vaak een eenvoudige Polar hartslagmeter
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Ik gebruik de app Shoutbox Workout Timer. Deze kan voor verschillende vechtsporten gebruikt worden. De app vervangt de trainer en stopwatch door commando's te geven met wat je moet doen. Er zijn verschillende profielen beschikbaar die je zelf ook nog eens zelf kan aanpassen.

    Je kan de commando's aanpassen, lengte van een ronde en rusttijd, het aantal ronden en de intensiteit. Alleen bij een te hoge intensiteit gaat de app zichtzelf voorbij praten. Ik begon op intensiteit 0.5 en zit nu op 0.6 en gebruik daarbij de nummers zoals Bas Rutten ze gebruikt in zijn workout. Ga de je Amerikaanse box nummers (1 nummer is 1 beweging) gebruiken kun je hem rustig op intensiteit 1 zetten.

    Na 15 jaar ben ik dankzij deze app weer begonnen met trainen.