de sportschool... leuk maken! — Dutch (Netherlands)

de sportschool... leuk maken!

Opties
hi all!

ik heb meerdere pogingen ondernomen om af te vallen, zonder echt succes op de lange termijn.

ik deed wat vrijwel iedereen doet die het zat is: als een gek dieten en lid worden van de sportschool en netjes 3x per week gaan (en daadwerkelijk wat doen daar..)

vrijwel elke sportschool is saai. hoe mooi hij ook is (pas nog ergens geweest waar je op de fiets lekker kon youtuben of tv kon kijken.. en zelfs myfitnesspal kon browsen..)

waarom is dat? .. ik heb geen algemeen antwoord... maar ik ben er wel achter waarom ik 't saai vond.. ik had geen doelen!
ik wilde afvallen. dan krijg je van elke trainer zo'n beetje een schema: opwarmen, machine a,b,c,d en dan nog een kwartier crosstrainer.

en inderdaad .. prima, ik val af.. maar ik verveel me dood, en ik weet eigenlijk niet wat ik nou doe... en waarom ik het doe.. ik ga op zo'n machine zitten, en trek een beetje aan die hendels.. en dan ga ik op de volgende machine zitten...

paar keer lid geweest bij een sportschool en elke keer als ik ging maar een beertje doelloos rondgelopen... van cardio in de sportschool was ik snel genezen, ik ga liever een stuk fietsen of lopen in de buitenlucht.. en die machines vond ik maar saai.

dus ben ik eens op zoek gegaan naar wat leuk kan zijn in de sportschool.. iets waar een uitdaging in zit en waar meer vaardigheid voor nodig is dan een beetje een hendel bewegen.

na wat lezen en met mensen praten die nogal sportschoolfreak waren ben ik bij vrije gewichten uitgekomen. voor mij is dit veel leuker dan zo'n apparaat. het is een effectievere training, en je kan de training aanpassen naar wat JIJ leuk vindt.

Cardio is ook alleen maar effectief als je het volhoudt.. zodra je minder beweegt, zal je ook minder verbranden, wat dat betreft is spiermassa veel effectiever, omdat het ook in rust je verbranding verhoogt! Cardio hoort erbij en is goed voor je, maar 3 uur per week cardio in de sportschool is niet ideaal.

mocht je toch liever moe worden in plaats van spierpijn krijgen, kan je ook met gewichtsoefeningen prima cardio doen. Gewoon minder gewicht gebruiken en meer herhalingen doen!

heel verhaal, maar hier komen dus wat tips:

zoek uit wat jij leuk vindt! en ga het doen! ik ben gek op oefeningen met gewichten en je eigen lichaamsgewicht.

hier zijn wat youtube filmpjes en kanalen waar leuke oefeningen staan;

Scooby1961: http://www.youtube.com/user/scooby1961

Dit is "scooby" een amerikaanse bodybuilder, ouder dan 50. Laat je niet afschrikken door zijn formaat, deze man is toegewijd aan het gezond krijgen van iedereen, dus ook mensen die niet zo gespierd als hij willen worden. Hij heeft voedingsadvies, leert je oefeningen, houdt motivatiepraatjes, en, voor mij heel belangrijk: hij ontkracht mythes! erg interessant en leerzaam, en best een grappige vent!

bodyweight routinel http://www.youtube.com/watch?v=hEMcHVwzHPA

een hele verzameling oefeningen die je kan doen.. met hele slechte muziek eronder.

http://www.youtube.com/watch?v=W2E3Qd5r3uM
kettlebell workout! iets dat prima thuis kan, met een setje kettlebells van 30 euro!

dit zijn zomaar wat suggesties, iedereen is anders en vindt andere dingen leuk... maar zo kan je een leuke selectie maken om sterker en fitter te worden.

en niet denken dat dat dit alleen voor mannen is, ik hoor veel te vaak van dames dat ze niet breed willen worden, maar dat gebeurt echt niet met 2 uurtjes per week en "gewone" voeding. de gemiddelde dame zal er vrouwelijker uit gaan zien!


nou... onwijs lang verhaal.. hoop dat het een beetje te lezen is!

ik ben dus op het volgende uitgekomen;

je kan eindeloos varieren en combineren, en als je eens wat nieuws wil leren, ga je youtube op, en zoek je je favoriete kanaal op!
Scooby heeft leuke filmpjes met oefeningen waar iedereen wat aan heeft. alsmede methodes voor ultieme beginners om een eerste keer te gaan sporten.

succes!

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik vind fitnessblender.com een hele fijne website voor workouts! Je kan van alles invoeren bij de zoekfunctie en ze hebben een heel breed aanbod!
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Dat had ik ook in het begin.. 4 jaar geleden toen ik bij een sportschool begon, kreeg ik een schema, 3x 15 repeats, was dat al gauw beu, ik ging namelijk naar een sportschool om meer vorm te krijgen, was inmiddels 30 kilo kwijt, waarvan nu 8 bij gekomen in 8 jaar tijd, die ik nu weer kwijt wil..:) Lukt wel even de puntjes op de i zetten..
    Maar goed ook ik had een uitdaging nodig, ben krachttraining gaan doen.. Steeds mijn grenzen verleggen.. Dat werkt goed, daar naast doe ik ook nog een paar keer in de week cardio..
    Thuis train ik ook regelmatig.. Heb 2 sets dumbells en een balance ball.. wat heel goed werkt voor je core,, en dus nog meer kcal verbrand dan wanneer je op een bankje traint :)
    Maar goed ik ben dan ook ergg fanatiek, ligt bij mij niet zozeer aan het sporten, maar meer wat ik in mij mond stop, hehehe
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Dat had ik ook in het begin.. 4 jaar geleden toen ik bij een sportschool begon, kreeg ik een schema, 3x 15 repeats, was dat al gauw beu, ik ging namelijk naar een sportschool om meer vorm te krijgen, was inmiddels 30 kilo kwijt, waarvan nu 8 bij gekomen in 8 jaar tijd, die ik nu weer kwijt wil..:) Lukt wel even de puntjes op de i zetten..
    Maar goed ook ik had een uitdaging nodig, ben krachttraining gaan doen.. Steeds mijn grenzen verleggen.. Dat werkt goed, daar naast doe ik ook nog een paar keer in de week cardio..
    Thuis train ik ook regelmatig.. Heb 2 sets dumbells en een balance ball.. wat heel goed werkt voor je core,, en dus nog meer kcal verbrand dan wanneer je op een bankje traint :)
    Maar goed ik ben dan ook ergg fanatiek, ligt bij mij niet zozeer aan het sporten, maar meer wat ik in mij mond stop, hehehe

    dat is bij de meeste mensen zo, tenzij je 4 uur per dag sport (random hoog getal ;) ) , moet je goed op je voeding letten..
    al sport je er 1000 kcal per dag af, als je er elke dag toch netto nog 100 teveel eet... word je gewoon dikker.... voeding is de basis. ook als je veel sport, als je je dieet niet daarop aanpast, is het moeilijker om spiermassa erbij te krijgen :)

    goed om te lezen dat dames aan krachttraining doen, ik trek 't heel slecht als een dame weer eens roept dat ze urenlang op de crosstrainer staat want ze "wil niet breed worden" ... :P
  • getyoweightupg
    getyoweightupg Berichten: 25 Member
    Opties
    " Cardio is ook alleen maar effectief als je het volhoudt.. zodra je minder beweegt, zal je ook minder verbranden, wat dat betreft is spiermassa veel effectiever, omdat het ook in rust je verbranding verhoogt! Cardio hoort erbij en is goed voor je, maar 3 uur per week cardio in de sportschool is niet ideaal. "

    Heel goed punt inderdaad!

    Om af te vallen raad ik iedereen krachttraining aan omdat:

    1. Toename van vetvrije massa (spieren kweken) zorgt voor hogere metabolisme tijdens rust. Je kan dus meer eten om op gewicht te blijven of af te vallen.

    2. Krachttraining zorgt ervoor dat je spierverlies tot een minimum beperkt. (Je wil namelijk vet verliezen, geen spiermassa).

    Daarnaast verbrand je natuurlijk de nodige calorieen tijdens je krachttraining wat ook handig is als je wil afvallen.

    En met krachttraining bedoel ik voornamelijk compound oefeningen (squat, bankdrukken, optrekken, dippen etc) met lichaamsgewicht of losse gewichten ( barbells, dumbbells).

    Dit geld zowel voor mannen als vrouwen! Als jij strakke benen buik en kont wil hebben wil je niet door cardio vet EN SPIER afvallen. Daarom wil je tijdens het afvallen die spieren blijven prikkelen door middel van krachttraining om verlies van spier te beperken. Spiermassa + lager vetpercentage zorgen juist voor mooie ronddingen bij vrouwen! en NEE je gaat er niet als een mannelijke bodybuilder uit zien wanneer een vrouw krachttraining doet. Laten we die mythe maar even ontkrachten.

    Ik haal motivatie uit het volgens van een schema waarbij ik probeer elke week of elke maand weer sterker te worden op bepaalde oefeninge. Veel leuker dan een half uur op een lopende band staan!
    Al is de cardio naast krachttraining wel een must have tool om gewicht te verliezen!

    Wellicht dat iemand hier wat aan heeft! Kans dat het niet helemaal duidelijk is , redelijk snel getypt :p
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Hallo allemaal,

    Ik ben sinds vandaag een nieuw lid en ik vond dit dit onderwerp en alle posts die hier staan erg leuk en motiverend om te lezen. Ook ik ben lid van een sportschool en begon het allemaal erg vervelend te vinden. Andere sporters zeiden: ach meid, voor je het weet ben je verslaafd! Nou nee, dus echt niet. Juist omdat ook ik het totaal niet leuk vind. Weer op die fiets..weer roeien...blehhh ! Op een bepaald moment ben ik gaan sporten met een personal trainer en die liet me oefeningen doen voor mijn spieren. Bepaalde toestellen, maar ook zoals ik hier kon lezen met gewichtjes zoals die met de kettlebell en veel waarbij ik gewoon mijn eigen gewicht gebruik. Best leuk allemaal en alles wat ik hier lees klopt.
    Maar weet je...ik hield me aan voeding en ik trainde en ik viel niets af! Snap er niks van, wel weet ik dat dat heel demotiverend is geweest en eerlijk gezegt heb ik dit jaar een beetje de handdoek in de ring gegooit. Aankomende woensdag heb ik mijn laatste training met de pt van een uur en dan moet ik het echt zelf gaan doen, want die vent kost ook aardig wat centjes wat ik niet kan blijven ophoesten.
    Ik heb nu sinds een aantal weken deze app op mijn ipad, maar zit er nog behoorlijk mee te puzzelen, met name met mijn eiwit inname, heeft iemand daar misschien nog tips voor?
    Er is maar 1 ding wat ik wil en dat is afvallen. Wat me tot dusver nog niet echt lukt helaas, zucht! Alle tips zijn dus eigenlijk wel welkom en daarom is het ook leuk om dit te lezen allemaal. Graag zou ik wat vrienden krijgen dat zal me vast ook wat meer stimuleren!
    Nou houd ik op met klagen, want daarvoor ben ik niet hier lol. WE GAAN ER TEGEN AAN !!

    x Anouk.
  • getyoweightupg
    getyoweightupg Berichten: 25 Member
    Opties
    Ik zou persoonlijk minstens 1.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht aanhouden.
    Vooral kwark vind ik handig om dit dagelijks te behalen. Vult goed , bomvol met eiwitten en bevat niet zoveel calorieen.
    Dutch bodybuilding forum kan je ook veel informatie vinden / vragen.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Goed forum om op te zoeken, staat echt heel veel en ook voor vrouwen! Ik vind de vibe hier wel veel vriendelijker dan op bodybuilding forum... om zelf aan deel te nemen dan (vind ik persoonlijk)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik maak mijn eigen schema's nav wat ik lees op forums en tips en tricks hier en daar.

    Ik heb een schema puur voor Leg Day, een schema waarbij ik alleen maar eigen lichaamsgewicht nodig heb en 1 dumbell van 6-10 kg en een schema voor bovenlichaam, borst, schouders, rug.

    Ik ga nu echter beginnen met een SL 5x5 schema waar ik echt veel zin in heb, hiermee train je gewoon eigenlijk alles, en heb van verschillende mensen echt succes verhalen gelezen en gezien. Kracht neemt toen, BF% neemt af en je word echt strakker. Zal bij mij langer duren dan bij die mensen, aangezien ik nog steeds een fustje heb :smile:

    Ben sowieso meer van de vrije gewichten dan van de machines, omdat die vertekend beeld geven van wat je nu werkelijk aan gewicht weg kan drukken.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik maak mijn eigen schema's nav wat ik lees op forums en tips en tricks hier en daar.

    Ik heb een schema puur voor Leg Day, een schema waarbij ik alleen maar eigen lichaamsgewicht nodig heb en 1 dumbell van 6-10 kg en een schema voor bovenlichaam, borst, schouders, rug.

    Ik ga nu echter beginnen met een SL 5x5 schema waar ik echt veel zin in heb, hiermee train je gewoon eigenlijk alles, en heb van verschillende mensen echt succes verhalen gelezen en gezien. Kracht neemt toen, BF% neemt af en je word echt strakker. Zal bij mij langer duren dan bij die mensen, aangezien ik nog steeds een fustje heb :smile:

    Ben sowieso meer van de vrije gewichten dan van de machines, omdat die vertekend beeld geven van wat je nu werkelijk aan gewicht weg kan drukken.

    hey, dat stronglifts lijkt me wel wat maar ik kan nergens een goed schema vinden. kan je me daar een link van geven? :)

    ik wil binnenkort een vast schema gaan volgen (na mijn maand van elke dag cardio :P )
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Heb je bericht gestuurd met aantal links

    Dit programma duurt niet lang, half uur tot 40 minuten, maar is wel erg effectief.

    Ik werk dichtbij sportschool en heb zelf uur pauze.

    Ik doe deze oefening op Ma, Wo, Vr in mijn pauze. Zo kom ik met mijn drukke schema toch nog aan sporten toe
  • HelllYeaHH
    HelllYeaHH Berichten: 14
    Opties
    Dit wordt later wel langer hoor. Je zal merken dat hoe verder je komt, je steeds langere rust nodig hebt tussen sets. Los daarvan is het gewoon een heel fijn compleet en eenvoudig programma. 3 Dagen, 3 oefeningen per dag en 5 sets van 5 reps. Makkelijker kan haast niet :)


    Ik raad je wel echt aan om laag te beginnen. Zowel voor het leren van de oefening en het wennen van de spieren. Ik was laatst na een blessure en wat laksigheid van mezelf eindelijk weer begonnen met de helft van gewicht waar ik eerst op zat... Heb me een week amper kunnen omdraaien in bed,...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja ik heb een schema van 5 oefeningen
    Zitten er een paar extra in

    Heb stronglift 5x5 A:
    5x5 bench press
    5x5 squat
    3xf inverted row (maar ook deze doe ik nu 5x5, ga hem straks wel 3sets till failure doen)
    3xf push-ups
    3x12 reverse crunch

    En dan B side:
    5x5 squat
    1x5 deadlift (lol zie dit nu ik het schema naar voren haal, heb gisteren 5x5 gedaan)
    5x5 overhead press
    3xf chin-ups/pull-ups (doe deze momenteel met behulp van een rubberen band, anders kan ik er nog geen eens 1, nu is gisteren met 3x3 gelukt, vond dat al heel wat)
    3x30 sec plank (maar hier heb ik voor mezelf 5x45 sec van gemaakt, omdat ik het dan echt voel werken, denk door de plank challenge dat ik hier echt heel veel in verbeterd ben)

    Normaliter is SL 5x5 dacht ik:
    A: Squat 5x5, bench press 5x5 en barbell rows 5x5
    B: sqaut 5x5, OHP 5x5, deadlift 1x5

    Degene die ik heb gevonden is 3th version (beginner) van Mehdi (www.stronglifts.com) ik dacht laat ik daar maar mee beginnen, omdat er ook wat body weight workouts in zitten.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ja ik heb een schema van 5 oefeningen
    Zitten er een paar extra in

    Heb stronglift 5x5 A:
    5x5 bench press
    5x5 squat
    3xf inverted row (maar ook deze doe ik nu 5x5, ga hem straks wel 3sets till failure doen)
    3xf push-ups
    3x12 reverse crunch

    En dan B side:
    5x5 squat
    1x5 deadlift (lol zie dit nu ik het schema naar voren haal, heb gisteren 5x5 gedaan)
    5x5 overhead press
    3xf chin-ups/pull-ups (doe deze momenteel met behulp van een rubberen band, anders kan ik er nog geen eens 1, nu is gisteren met 3x3 gelukt, vond dat al heel wat)
    3x30 sec plank (maar hier heb ik voor mezelf 5x45 sec van gemaakt, omdat ik het dan echt voel werken, denk door de plank challenge dat ik hier echt heel veel in verbeterd ben)

    Normaliter is SL 5x5 dacht ik:
    A: Squat 5x5, bench press 5x5 en barbell rows 5x5
    B: sqaut 5x5, OHP 5x5, deadlift 1x5

    Degene die ik heb gevonden is 3th version (beginner) van Mehdi (www.stronglifts.com) ik dacht laat ik daar maar mee beginnen, omdat er ook wat body weight workouts in zitten.

    ik ben op basis van het standaard stronglifts schema een eigen schema aan t maken..

    overigens "mag" je deadlifts maar 1x5 doen vanwege de zware belasting op 't zenuwstelsel, als ik een setje deadlift doe ik een "feel set" van 8x60 kg, dan een set van 5x120.

    als je serieus zwaar gaat deadliften (dus 5x5 op vrijwel je max), dan zal je zien dat je na een paar sets nogal licht in je hoofd wordt ;-) er vallen nogal eens wat mensen flauw van deadliften...

    ff een screentje van wat ik nu bedacht heb, wil 't nog wel ff door een buddy laten bekijken die er meer verstand van heeft dan ik. ff opklikken voor volledig plaatje. de assistentie-oefeningen wil ik nog gaan uitbreiden met varianten, dit heb ik in 2 minuten in elkaar gefietst :)

    Capture.PNG?psid=1
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik heb dat SL5x5 programma van Mehdi nu binnen. Pdf van 211 pagina's waarin echt alles word uitgelegd, ook met deloaden en zo...
    Als je wilt kan ik het je toemailen, moet je me maar ff een PM sturen met je adres

    Dat deadlift is idd 1x5

    Ik ga nu dus ook echt alleen die drie oefeningen doen omdat ik volgens mij anders veel te lang bezig ben straks, en ik wil het in mijn pauze kunnen blijven doen.

    Die feel set wat jij zegt is dus eigenlijk ook gewoon een warm up setje, dat word idd ook aangeraden te doen, zeker bij zwaarder gewicht.

    Vandaag ga ik dus beginnen met SL 5x5, en heb hele weekend zitten dubben erover, maar ga ook gewoon met alleen olympic bar beginnen voor sqaut, bench, en overhead press, en voor deadlift met laagst mogelijk gewicht, maar dat die iig hoog genoeg staat om de deadlift uit te kunnen voeren, en voor barbell row net zo, maar deze vervang ik eerst nog door inverted row tot ik die 3 sets van 12 achter elkaar kan, vorige week geprobeerd en kwam niet verder als 10/9/7 dus dat eerst op 3x12 en dan over op barbell row
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik heb dat SL5x5 programma van Mehdi nu binnen. Pdf van 211 pagina's waarin echt alles word uitgelegd, ook met deloaden en zo...
    Als je wilt kan ik het je toemailen, moet je me maar ff een PM sturen met je adres

    Dat deadlift is idd 1x5

    Ik ga nu dus ook echt alleen die drie oefeningen doen omdat ik volgens mij anders veel te lang bezig ben straks, en ik wil het in mijn pauze kunnen blijven doen.

    Die feel set wat jij zegt is dus eigenlijk ook gewoon een warm up setje, dat word idd ook aangeraden te doen, zeker bij zwaarder gewicht.

    Vandaag ga ik dus beginnen met SL 5x5, en heb hele weekend zitten dubben erover, maar ga ook gewoon met alleen olympic bar beginnen voor sqaut, bench, en overhead press, en voor deadlift met laagst mogelijk gewicht, maar dat die iig hoog genoeg staat om de deadlift uit te kunnen voeren, en voor barbell row net zo, maar deze vervang ik eerst nog door inverted row tot ik die 3 sets van 12 achter elkaar kan, vorige week geprobeerd en kwam niet verder als 10/9/7 dus dat eerst op 3x12 en dan over op barbell row

    5x5 barbell rows met lege bar moet toch wel lukken? en idd, deadlift moet je wel doen met de bar op de juiste hoogte, anders leer je jezelf de verkeerde techniek aan.

    ik heb inverted row als assistentie oefening erin staan, heb 't schema nog licht aangepast met mijn buddy, mijn doel is om binnen 60 minuten klaar te zijn, zeker de eerste paar weken, dan zullen de rustpauzes vrij kort zijn tussen de sets..

    ik begin mijn squats in mijn programma op 52,5 kg en ik doe nu al setjes met 100, dus dat is een kwestie van 30 seconden rust en hoppetee :P

    succes in ieder geval! en ik mail je wel even mn adres voor die pdf, die wil ik wel eens bekijken :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja barbell row moet op zich wel lukken, maar Mehdi raad wel aan als je nog geen inverted rows kan doen van 3x12 om dan eerst daar mee te beginnen en dan over te stappen op barbell row, omdat je natuurlijk wel elke keer moet verhogen met 5 lbs, anders stagneer je te snel met die oefeningen
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ja barbell row moet op zich wel lukken, maar Mehdi raad wel aan als je nog geen inverted rows kan doen van 3x12 om dan eerst daar mee te beginnen en dan over te stappen op barbell row, omdat je natuurlijk wel elke keer moet verhogen met 5 lbs, anders stagneer je te snel met die oefeningen

    ach soo. moet die pdf nog lezen.

    barbell rows doe ik nu met 3x8 op 60 kg, dus ik denk dat dat wel moet lukken met mijn startgewicht van 32,5 kg :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja barbell row moet op zich wel lukken, maar Mehdi raad wel aan als je nog geen inverted rows kan doen van 3x12 om dan eerst daar mee te beginnen en dan over te stappen op barbell row, omdat je natuurlijk wel elke keer moet verhogen met 5 lbs, anders stagneer je te snel met die oefeningen

    ach soo. moet die pdf nog lezen.

    barbell rows doe ik nu met 3x8 op 60 kg, dus ik denk dat dat wel moet lukken met mijn startgewicht van 32,5 kg :)

    Dat lijkt me ook wel ja :D
  • HelllYeaHH
    HelllYeaHH Berichten: 14
    Opties
    Ik gebruik de android app 'liftbig' om alles bij te houden. Je kan alles instellen zoals increments, stalls en deloads. Verder niet heel flashy, maar doet wat het moet doen :)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik gebruik de android app 'liftbig' om alles bij te houden. Je kan alles instellen zoals increments, stalls en deloads. Verder niet heel flashy, maar doet wat het moet doen :)

    zal er eens naar kijken, loop nu met pen en papier rond door de gym :P

    heb thuis een excelletje waar alles in staat, gewicht, maten, bf% en mijn programma :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik gebruik de android app 'liftbig' om alles bij te houden. Je kan alles instellen zoals increments, stalls en deloads. Verder niet heel flashy, maar doet wat het moet doen :)

    zal er eens naar kijken, loop nu met pen en papier rond door de gym :P

    heb thuis een excelletje waar alles in staat, gewicht, maten, bf% en mijn programma :)

    Ik zet die bestanden in mijn dropbox, zelfde als het schema, en dan kan ik ze gewoon op mijn telefoon openen in sportschool. Heb die toch bij me voor de muziek dus :smile:

    Maar ik ga die app ook wel eens proberen
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ik log het nu ook in mn iphone note's.. maar misschien wel handig er eens een app voor te zoeken. liftbig eens zoeken voor iphone... :)