Muziek tijdens het sporten — Dutch (Netherlands)

Muziek tijdens het sporten

Opties
Nepq
Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
Tijdens het sporten luister ik altijd naar muziek. Vooral wanneer ik een langere fietstocht doe kan het nogal saai worden (vooral in dit platte Nederland). Wanneer ik muziek aan heb word het sporten net wat leuker en het is ook nog eens handig om een goed tempo te houden. Heb wel altijd maar 1 oortje in (rechter) tijdens het sporten want wil wel kunnen horen wat er achter mij gebeurt.
Nu ben ik altijd opzoek naar nieuwe muziek om te draaien tijdens het sporten want de huidige nummers draai ik zo vaak dat ze niet meer leuk worden waarna ik mijn gehele lijst vernieuw en die weer helemaal kapot draai enzovoort :)

Dus mijn vraag aan jullie, naar wat voor muziek luisteren jullie tijdens het sporten? Of luister je geen muziek?

Reacties

  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Van wat voor soort muziek hou je? Als ik ga wandelen in mijn eentje dan heb ik het liefste iets met wat agressie erin. Metal en zo. Ben zelf wel fan van Rammstein, Sabaton etc.
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    ik luister mee met wat ze op de sportschool draaien.
    Waar hou je van?
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik heb voor het sporten niet echt een smaak... Als er maar een duidelijk tempo in zit die ook een beetje gelijk gaat met het tempo dat je aan het sporten bent. Komt dus meestal uit op wat pop muziek, rock, dance, elektro et cetera.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Ben bang dat ik je daar niet echt bij kan helpen :D Ik ga altijd harder lopen van een goeie metal-song :D
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik luister meestal wel muziek, maar soms ook niet. En ook altijd met maar 1 oortje in! Maar ik ben vrij saai qua muziek, ik luister namelijk bijna altijd naar Michael Jackson. En dat komt omdat ik te lui ben om mn eigen muziek op de ipod (hij is van me vader) te zetten. Gelukkig ben ik hem nog niet zat!
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    ik luister echt vanalles, maar tijdens het gewichtheffen vooral naar vrij stevige metal/hardrock

    wat betreft muziek met een ritme houd ik wel erg van industrial/elektro
    dingen als: The crystal method, Junkie XL, fatboy slim, apollo 440, LCD soundsystem :)

    als ik zelf op de fiets zit staat mijn 80 gb ipod gewoon op shuffle.. en dan komt echt vanalles voorbij... van de goo goo dolls tot slayer en alles ertussenin :-P

    tijdens het hardlopen kiest Evy helaas de muziek uit... dan krijg je dus gewoon Justin Bieber te horen als je in 't donker over straat loopt... brrrr :-(
  • bertsh300
    bertsh300 Berichten: 3 Member
    Opties
    ik luister meestal radio voor het gemak, geen sky want dan mis ik de gitaren
    maar Slobberbone, The Walkabouts zijn ook niet verkeerd, en als de mp3 speler aan staat ouwe rommel Neil Young, Bob Dylan, Bruce Springsteen, Pink Floyd, Als ik mobiel internet had dan werd het Spotify aan
    twee oortjes in geluid niet te hard (geen in-ear doppen), enigste nadeel bij wind tegen op de fiets windruis wint het van de muziek
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Wat ik normaal niet lang kan luisteren maar sinds een week merk echt fijn te vinden is happy hardcore en andere uptown nummers met n goede beat, haha maar verder uit de sportschool is mn smaak compleet verschillend! Herkenbaar?
  • at_night_bookstore
    at_night_bookstore Berichten: 4 Member
    Opties
    minimal, house, techno en soms is wat commerciele dj sets... de lengte van die sets komt plus min overeen met de lengte van een training. er zijn er ontelbare te vinden waardoor er altijd wat nieuws te beluisteren is... of je herluisterd de goei tot je ze beu bent... essetial mix gehost door Pete Tong is een goede aanrader elke week...
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    klinkt ook wel lekker... haal je die van Spotify ook?
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    minimal, house, techno en soms is wat commerciele dj sets... de lengte van die sets komt plus min overeen met de lengte van een training. er zijn er ontelbare te vinden waardoor er altijd wat nieuws te beluisteren is... of je herluisterd de goei tot je ze beu bent... essetial mix gehost door Pete Tong is een goede aanrader elke week...

    klinkt ook wel lekker... haal je die van Spotify ook?
  • JolienKeane
    JolienKeane Berichten: 11
    Opties
    Heather Small - Proud, en dan de Dance-versie. Daar ga ik echt hard op ;-)
    Is normaal niet mijn muzieksmaak, maar met sporten is dat mijn favoriete nummer.
  • lynnfitspo
    lynnfitspo Berichten: 2
    Opties
    Spotify en dan een workout playlist opzoeken!
  • Ewreck65
    Ewreck65 Berichten: 1
    Opties
    Ik doe veel aan hardlopen dus ik zoek dan altijd muziek op, die de juiste aantal beats heeft van mijn looptempo 90BPM of 180BPM.

    Ik luister veel naar Underworld vanwege de lekkere beats.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Spotify en dan een workout playlist opzoeken!

    Nu ook gedaan: dat is relaxt!!!

    "If you wanna get with me, there some things you've gotta know: I like my beats fast and my base down low...." DEV - Bass Down Low
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Ik ben er een van de hardere muziek in Dance/Trance/Hardstyle. Toen ik nog wedstrijd zwom had ik een aantal liedjes waarmee ik mezelf kon opbutsen en in een goede wedstrijdstemming kon komen. Deze liedjes hebben nog steeds effect op mij en kan mij daarmee heel goed in een trance achtige bui komen zodat ik er vol tegen aan ga en dat ook lang vol houd.

    Iets minder lang dan vroeger maar het geen wat ik wil bereiken lukt.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Billy Talent, Rammstein, Metallica, Linkin Park, Withing Temptation, Sonata Arctica maar ook Racoon, Ed Sheeran heb ik in mijn lijst staan.

    Ik wissel heel erg af.
    Ben wel bezig om echt lijsten samen te stellen afgestemd op mijn training, dus eerst 2 rustige nummers voor warming up, dan hoop pomp nummer met rammstein, metallica, of gewone Rock, en dan weer rustig voor cooling downs
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Iemand nog suggesties voor leuke muziek?
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Iemand nog suggesties voor leuke muziek?
    Sabaton!
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Iemand nog suggesties voor leuke muziek?

    ik train graag op AC/DC :-D