iHerb.com — Dutch (Netherlands)

iHerb.com

Opties
Hey!

Ik heb zojuist een bestelling geplaatst bij iHerb.com (Amerikaans). Ik vind het gewoon schokkend hoeveel het goedkoper het is dan wanneer je het in Nederland koopt. Het ging me in eerste instantie om de magnesium & vitamine D, maar heb uiteindelijk ook nog verschillende voedsel producten producten gekocht die ik veel gebruik en in NL ook een stuk duurder zijn.

Eerst wel even gekeken naar of het een betrouwbare site is, maar zag alleen maar positieve dingen erover. Enige wat nog een verassing wordt is hoe lang het gaat duren wanneer het er is en of ik invoerkosten moet gaan betalen. Ik heb de goedkoopste verzending gekozen (10 dollar) en soms kan het 3 dagen duren en soms een aantal weken. Nogal een verschil! Maar uiteindelijk had ik wel 16 dollar korting, dus die verzendkosten vallen in het niet. En als ik invoerkosten moet betalen ben ik denk alsnog goedkoper uit dan wanneer ik de producten in NL koop. En nu maar wachten...

Zijn er andere die ervaring hebben met iHerb.com?

Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Zolang je maar niet meer dan 150 euro hebt betaalt valt het wel mee kwa invoerrechten, vaak hoef je niks te betalen (alleen als je pakket wordt gecontroleerd).
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Zolang je maar niet meer dan 150 euro hebt betaalt valt het wel mee kwa invoerrechten, vaak hoef je niks te betalen (alleen als je pakket wordt gecontroleerd).

    Ik zit op 75 euro, dus het zal inderdaad wel meevallen! Ik hoop gewoon dat ze mijn pakketje er niet uit pikken en dat het snel komt :) I was flabbergasted! Na een beetje omrekenen kwam ik erachter dat ik zo'n 60 a 70 euro goedkoper uit was dan wanneer ik hetzelfde in NL koop.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Na een beetje omrekenen kwam ik erachter dat ik zo'n 60 a 70 euro goedkoper uit was dan wanneer ik hetzelfde in NL koop.

    Wauw, dat is best wel een groot verschil zeg! Zelfs al moet je wel invoerrechten betalen ben je dan goedkoper uit ;)
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Rekening houdend met dat de pillen uit het buitenland wel is meer vervuild kunnen zijn dan de gene die je NL koopt ?
    De grondstof zal best wel het zelfde zijn, maar de verdere inhoud voldoet dat aan de NL normen ? Zou toch een beetje oppassen..
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Rekening houdend met dat de pillen uit het buitenland wel is meer vervuild kunnen zijn dan de gene die je NL koopt ?
    De grondstof zal best wel het zelfde zijn, maar de verdere inhoud voldoet dat aan de NL normen ? Zou toch een beetje oppassen..

    Ik koop hetzelfde merk als ik in NL koop, gaat het dan ook op?
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Rekening houdend met dat de pillen uit het buitenland wel is meer vervuild kunnen zijn dan de gene die je NL koopt ?
    De grondstof zal best wel het zelfde zijn, maar de verdere inhoud voldoet dat aan de NL normen ? Zou toch een beetje oppassen..

    Ik koop hetzelfde merk als ik in NL koop, gaat het dan ook op?

    Lijkt mij dat de kwaliteit dan hetzelfde is. In Amerika hebben ze ook hoge eisen aan voeding, soms hoger dan in Nederland.
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Nee helaas zo werkt het niet, zeker niet met suplementen.
    De eisen tussen Europa en de VS verschillen - ook in labelling en wat er wel en niet toegelaten is. De Europese eisen tav voedingsmiddelen supplementen zijn scherper volgens mij, maar het is een aantal jaren geleden dat ik me er in verdiept heb voor mijn toenmalige werk.
    Daarnaast hoeven de suplementen ook al worden ze via de VS verkocht, niet in de VS gemaakt te zijn. Ook zij kunnen internationale handelaren zijn, die hun eigen label erop doen - alleen in de VS verpakken bijvoorbeeld.

    Ook is de controle functie van de FDA en USDA aardig uitgehold in de laatste 15 jaar. In vergelijking met onze nVWA is de macht en kracht daar aardig erger af. Het maakt ook uit of de suplementen onder voeding (weinig controle) of medicinale kant (veel controle) worden vermarkt. Zonder de website bezocht te hebben weet ik dat niet maar mijn gedachte zou zijn voeding, due minder controle.
    Op dit moment is het zo dat een voedingsmiddelen bedrijf niet gesloten kan worden als er problemen geconstateerd worden. Er wordt aan dat wettelijke gat gewerkt, maar voor zover ik weet bestaat dat nog steeds.
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Ik sluit me hierbij aan..
    Wees voorzichtig met voedings suplementen uit het buitenland.. Lijkt mss veel goedkoper, maar uiteindelijk betaal je met je eigen gezondheid..
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik ga het deze keer maar van de positieve kant uit en hopen dat het gewoon goed is. In de Nederlandse supermarkten liggen ook veel producten die niet goed zijn voor je gezondheid. Ik zie ladingen margarine liggen in de supermarkt en zie genoeg mensen het kopen, maar ik begin er absoluut niet aan. Ieder zijn ding denk..
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik ga het deze keer maar van de positieve kant uit en hopen dat het gewoon goed is. In de Nederlandse supermarkten liggen ook veel producten die niet goed zijn voor je gezondheid. Ik zie ladingen margarine liggen in de supermarkt en zie genoeg mensen het kopen, maar ik begin er absoluut niet aan. Ieder zijn ding denk..

    meeste supps die je hier via de sites koopt in NL zijn gewoon Amerikaanse import.. zou me niet zo gauw zorgen maken :)
  • Gertrue
    Gertrue Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik bestel al jaren bij Iherb. Onder de € 150,00 per bestelling blijven, hoef je geen invoerrechten te betalen maar wel administratiekosten bij DHL, wat zo'n € 25,00 per zending bedraagt. Vaak wel gezeur, door het verschil dollars euro's, maar dan bel je DHL , mail je een kopie van je factuur en komt het wel weer goed. Heb het opnieuw helemaal met de belasting doorgesproken. Het is echt de euro's die jij betaalt op de factuur, die wettelijk geldig is. Discounts, loyaltycredits etc. allemaal ok. Je zult met deze kleine bestelling wel heel duur uit zijn. Het is niet alleen dat supplementen goedkoper zijn, maar in de USA gebruiken ze ook hogere doseringen van bijv. vit D3, die hier verboden zijn. Solgar scheelt ook veel.
  • Gertrue
    Gertrue Berichten: 11 Member
    Opties
    Dat van het pakket niet controleren gebeurd niet vanuit de USA, dat was vroeger. Alles wordt tegenwoordig gecontroleerd. En dat horrorverhaal is nonsens, aangezien je bij Iherb gewoon bekende, gerenommeerde merken kunt kopen, die hier in Nederland ook verkocht worden. Bij Natural News kun je checken in welk merk echt geen zooi zit. Gaia is er een van als ik me goed herinner.