Hoi Pipeloi — Dutch (Netherlands)

Hoi Pipeloi

Opties
Hoi iedereen,

Ik heb sinds 10 dagen de Myfitnesspal app geinstalleerd op mijn telefoon en kom er nu achter dat er op de pc een forum is ;)
Ik zal eerst even mijn verhaal doen want ik heb een hele geschiedenis met eten en daar gaat uiteindelijk ook mijn vraag over...
Jaren heb ik anorexia gehad wat uiteindelijk overging in boulimia. Mijn Bmi was op zn laagst 12. Veel behandelingen gehad, opname zelfs en sinds ik kinderen heb (de oudste is 8 en de jongste 3) gaat het stukken beter. In mn hoofd is het soms nog wel eens lastig maar na de 2e zwangerschap is mijn Bmi blijven hangen op een kleine 27. In principe overgewicht dus.
Vanwege lichamelijke problemen kan ik de laatste 3 jaren niet sporten en doordat mij frustreerd en ik best wel een emotie eter ben geworden wordt ik er niet slanker op. Ik ben er zo zat van dat ik er nu echt serieus mee bezig ben om af te vallen.
Ik houd het aantal calorieen bij en daarnaast ook de inname van koolhydraten, vetten en eiwitten.
Op zich gaat het me best redelijk af om van alle koekjes en chocolade af te blijven maar na een paar dagen begon toch dat anorexia stemmetje van vroeger naar boven te komen. Dat valt dus behoorlijk tegen en ik heb direct mijn man en moeder gewaarschuwd of ze me wakker willen schudden als ze denken dat ik een terugval krijg. Ik kan het me niet voorstellen want ik voel me verantwoordelijk voor mn kinderen en daar hoort een gezonde moeder bij. Het enige wat ik wil is een paar kilo kwijt te raken om me wat beter te voelen over mn lijf.
Mijn vraag; zijn er mensen die dit lezen die ook een eetstoornis hebben gehad en nu proberen om op een gezonde manier af te willen vallen? Of andere opmerkingen zijn ook welkom :)

Groetjes...

Reacties

  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Wat open van je! Ik hoop dat je hier (een deel van) de steun zult vinden, die je nodig hebt. Ik heb zelf niet een verleden met een eetstoornis, maar heb wel hele stomme en extreme dingen gedaan met diëten. Voor mij is het dus noodzakelijk om het bij te houden, zodat ik niet te weinig ga eten. Het gaat niet alle dagen perfect (ik wil niet minder dan 1200 netto kcal binnen krijgen), maar gemiddeld genomen lukt het me prima.

    Als je wilt, voeg me dan gerust toe. Ik zal mijn best doen je te steunen. Hoe dan ook…welkom en heel veel succes gewenst!
  • pippikortsok
    pippikortsok Berichten: 3
    Opties
    Bedankt voor je antwoord :)
    Ik heb je inmiddels toegevoegd. Ik vraag me af of mijn logboek wel zichtbaar is. Zal er eens naar kijken, daar wordt het wat makkelijker
    van om elkaar te kunnen steunen ;)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Succes!

    Geen stoornis hier, maar ik vind het wel dapper van je om zo open te zijn. En als ik je kan helpen, dan hoor ik het wel :) Toevoegen mag altijd.
  • mirandatje
    mirandatje Berichten: 28
    Opties
    Hoi,
    Ook hier niet zo'n geschiedenis als dat jij hebt, maar kan me goed voorstellen hoe je je voelt.
    Merk dat er hier mensen zijn die je echt willen steunen...omdat we eigenlijk allemaal hetzelfde doel hebben...afvallen of op gewicht blijven.
    Goed dat je je verhaal wil doen...en denk dat je bewust zijn van je angst al een grote overwinning is!
    Heb je inmiddels een verzoek tot vriendschap gedaan...

    Groetjes

    Miranda