Nieuw hier en mijn naam is Dirkidee — Dutch (Netherlands)

Nieuw hier en mijn naam is Dirkidee

Opties
Dag allemaal,

ik heb al even wat rondgeneusd op dit forum, een tikje stilletjes lijkt mij, ik had gehoopt wat antwoorden te vinden.
Sinds een week of twee ben ik diverse fitness apps aan het uitproberen op basis van wandelen.
Gisteren ontdekte ik dat een aantal apps mij verwijzen naar Myfitnesspal, dus dan maar even kijken wat dat is.
Mijn genuttigde maaltijden en versnapering ingevuld en was blij verrast dat de database zo uitgebreid is.
Bv een chocolaatje van Celebrates, een koekje van Verkade, een plakje kaas van de AH, het staat er allemaal in. Dat maakt het wel gemakkelijk om e.a. bij te houden.
Ik zou 1540 kcal mogen nuttigen zegt Myfitnesspal, ik zat daar 300kcal boven, maar dank zij een wandeling kwam ik mooi op die aanbevolen waarde uit.
Op het moment dat ik dit bericht aan het schrijven ben (22:00 uur) heb ik zelfs nog 400kcal ruimte, dat wordt smullen straks, ik dacht aan een cornetto van de AH. Mijn benieuwen of ik die ook in de database tegenkom.
Inmiddels heb ik zelf ook twee voedingsmiddelen bijgevoegd, een broodje bapao Alberthein en een Sinaasappel per 100 g. Die laatste omdat ik er geen eentje kon vinden waar alle waardes van waren van ingevuld. Dat laatste is best nog wel lastig met die percentages i.p.v. mg bij de vitamines. Ik weet dat een sinaasappel ca. 50mg/100g bevat, maar wat is het percentage?
Nou ik ga mijn ijsje opzoeken, iedereen succes met het halen van je doelstellingen.

Reacties

  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Hallo Dirkidee,

    Leuk om nieuwe gezichten te zien! Ik denk dat er langzamerhand meer en meer mensen komen op het forum die fanatiek blijven. Probeer wat rond te kijken en wat ik heb gedaan, me met mensen te bevrienden zodat ik op de applicatie kan zien wat er is gebeurt. Commentaar leveren op elkaars dagboek en behaalde resultaten om elkaar te motiveren werkt voor mij erg goed!

    Maakt het bijhouden leuker, en je kan inderdaad wat advies gaan vragen. Ik merk zelf ook dat je door myfitnesspal heel flexibel kunt zijn in het eten. Ik houd mezelf ook aan een doel van 40% koolhydraten 40% eiwitten en 20% vet, wat ik daarmee doe (olijf olie of een magnum... bijvoorbeeld) dat is helemaal vrij in te vullen. Heerlijk! Google maar eens op 'macro nutritions' of 'If it fit your macro's'. dit is het zgn flexible dieiting waarbij je op je voedingswaarde let maar gewoon kunt doen wat je deed, in mate!

    De cornetto van de AH staat zeker er in, je kunt anders ook op de website of de applicatie toevoegen. Op de website kan je het opslaan in de web database. Zoeken op de engelse benaming van sinaasappel kan ook helpen. Voedingswaarde zijn verder soms ook goed te vinden in de database van het voedingscentrum.

    Een keukenweegschaal aanschaffen heeft mij ook heel erg geholpen, zo kon ik in het begin slecht inschatten wat hoeveelheden waren maar door te wegen ka ik nu zo ergens 100 gram van weten te pakken door ervaring. Handig bij uit eten en plekken waar je even geen hoeveelheden van weet.

    Veel succes en hopelijk blijven we wat van je horen!

    groeten,

    Marlous
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Welkom Dirkidee :) En succes!