Uit eten? — Dutch (Netherlands)

Uit eten?

Opties
Wat vullen jullie in als je er niet aan ontkomen bent, om uit eten te gaan, ga je dan ook alle calorieen invoeren?:wink:

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik ben eigenlijk weinig uit eten gegaan tot nu toe, maar ik vul het wel in. Ik maak een schatting van wat ik gegeten heb. Bij sommige gerechten zal dat lastig zijn denk ik, maar ik eet vaak stuk vlees met groente/salade dus dat is goed te doen ;) Een keer 'zondigen' is natuurlijk ook geen drama! Gewoon weer doorgaan waar je mee bezig was :)
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Jazeker dat ik dan alle calorieen waar mogelijk invoer - wel met notitie dat het meestal bij benadering is en waarom. Uiteindelijk is registreren voor mij een manier om mezelf te controleren en eerlijk te houden.
    Ook ik vind een dag over mijn doelen heen schieten geen groot probleem, omdat ik er ook regelmatig onder blijf en het zelden is.
    Bij het eten kies ik dan vegetarisch en/of grote maaltijdsalades.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik ga sowieso niet vaak uiteten, dus dat scheelt haha ;) Ik schrijf alles op (het liefst zo precies mogelijk), dus ook als ik ga uiteten, en maak geen uitzonderingen tijdens het uiteten/feesten, ik ga niet boven mijn doelen.

    Meestal probeer ik de hele dag wat minder te eten (niet te weinig natuurlijk) zodat ik, tijdens het uiteten, wat meer marge heb voor onverwachte dingen haha. Verder bepaal ik van te voren vaak al in mijn hoofd wat ik wil gaan eten, zodat ik wel voldoende en niet teveel van een bepaalde voedingsstof binnenkrijg.
    En tijdens het eten is het vooral schatten hoeveel er op je bord ligt en hoeveel je daarvan ook echt gaat opeten. Nu moet ik zeggen dat ik daar best goed in ben geworden de laatste tijd, dus ik heb wel vertrouwen dat ik alles goed in MFP invoer.
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Nee, ik vul hier niets van in. Ik geniet van mijn etentje/feestje, dit is ook geen wekelijkse bezigheid van mij. Morgen is er weer een dag om er flink tegenaan te gaan.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    uit eten is voor mij een van mijn "cheat meals" , dit doe ik ongeveer eens in de week a 2 weken...

    het is wel zo dat, als ik uit eten ga, ik vaak wel iets gezonds bestel, en zo niet, in ieder geval begin met salade en t stukje vlees, en de friet probeer over te slaan, of gewoon minder van probeer te eten.

    ik vind dat bij een gezonde lifestyle ook eens maaltijden horen die alles behalve gezond zijn. je moet het immers je hele gehele leven volhouden.

    ik ben vrijdagavond naar de burger king geweest na een complete week superclean eten... en daar kom je echt niet meteen weer een halve kilo van aan.. sterker nog, als je de frequentie van je cheat meals laag genoeg houdt dan zal je er niet eens iets van merken op de weegschaal :)
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ik doe hetzelfde, bestel wel gewoon vaak wat gezonds en dat vind ik ook het lekkerst. Soms dan vul ik wel gewoon wat in maar dan gok ik een beetje. Ik merk dat als je een tijdje lang het netjes invoert dat je dan behoorlijk goed (op n paar gram na soms..) kan schatten wat je op je bord hebt liggen.

    En je kunt wel perfect invoeren wat je binnen krijgt maar je weet ook niet precies hoeveel je verbruikt... dus tsjah het is n indicatie sowieso :)
  • ienie63
    ienie63 Berichten: 24 Member
    Opties
    Tijdens een etentje probeer ik wel om de "schade" te beperken, maar voorop staat op dat moment toch genieten van lekker eten. En dat hoeft niet altijd VEEL te zijn. Ik probeer een schatting te maken van wat er op mijn bord ligt, en dat zo goed mogelijk te loggen, desnoods als snelle calorie-toevoeging. En de rest van de dag een beetje marges op te vouwen, bijvoorbeeld door een uurtje te fietsen.