Blender recepten?
renewondergem
in Recepten
hey all!
ik heb vandaag een blender gekocht, het model dat ik wilde was niet meer te vinden, dus heb ik deze gehaald;
http://www.princess.nl/nl/producten/561-power-blender.html
ik houd heel erg van magere kwark met een "doosjevol" frambozen of bosvruchten er doorheen, deze blender met zijn 800w motor maakt er in een seconde of 10 een prima tussendoortje van. Ik eet op trainingsdagen altijd een halve kg kwark, ongeveer 1,5 uur voor ik ga trainen.
Daarnaast is het ideaal om mijn ochtendshake mee te maken (1 schep whey en 1 schep (35 gram) havermeel) , lekker luchtig zodat het beter smaakt
heeft iemand anders nog ideeen voor dingen die ik met mijn blender kan maken? ik zat te denken aan beslag voor protein pancakes.
vruchtensap kan je er ook wel mee blenden, maar dan moet je weer uitkijken dat je er niet teveel suikerige drankjes van maakt
ik heb vandaag een blender gekocht, het model dat ik wilde was niet meer te vinden, dus heb ik deze gehaald;
http://www.princess.nl/nl/producten/561-power-blender.html
ik houd heel erg van magere kwark met een "doosjevol" frambozen of bosvruchten er doorheen, deze blender met zijn 800w motor maakt er in een seconde of 10 een prima tussendoortje van. Ik eet op trainingsdagen altijd een halve kg kwark, ongeveer 1,5 uur voor ik ga trainen.
Daarnaast is het ideaal om mijn ochtendshake mee te maken (1 schep whey en 1 schep (35 gram) havermeel) , lekker luchtig zodat het beter smaakt
heeft iemand anders nog ideeen voor dingen die ik met mijn blender kan maken? ik zat te denken aan beslag voor protein pancakes.
vruchtensap kan je er ook wel mee blenden, maar dan moet je weer uitkijken dat je er niet teveel suikerige drankjes van maakt
0
Reacties
-
Het enige wat ik er mee maak zijn smoothies: 300 ml yoghurt, banaan, 125 gr. aardbeien of frambozen of blauwe bessen.
Ooit eens soep geprobeerd te blenderen maar dat vond mijn keuken minder geslaagd :+ Het zat opeens overal :P0 -
soep ga ik ook eens proberen volgend weekend. en hummus
check dit filmpje. ziet er lekker uit!
http://www.youtube.com/watch?v=pdhkba5lyqk0 -
Kijk goed uit met hete soep. Die warmte bouwt druk op en dan zit opeens je hele keuken onder0
-
Ik maak heel veel soep met de blender, maar inderdaad…ik laat het eerst een beetje afkoelen, totdat de ergste hitte er af is. Heb nooit problemen gehad. Hummus is ook zooooooo lekker :-D!0
-
Broccoli gaar koken in ruim water en een groentebouillonblokje.
Beetje laten afkoelen en dan de hele handel in de blender. Zodra je een mooie romige massa hebt weer terug in de pan en nog even aan de kook brengen. Naar smaak peper en eventueel zout erbij en je hebt een jummie soepje.
Helemaal lekker met een beetje zachte geitenkaas, smelt gelijk en geeft een beetje extra pit (maar ook weer extra calorieën).
Snel, lekker en vol vitamientjes. En wat over is kan je gewoon invriezen.0 -
Als je iets meer groenten binnen wilt krijgen kan je ook gewoon spinazie door je smoothie gooien. Ik gebruik zelf vaak mango banaan en spinazie water erbij of een andere (gezonde) liquid en klaar!
Ik heb een aantal recepten op mijn instagram staan mocht je het interessant vinden (insta: @elinekemp)0 -
Omdat ik merkte dat ik toch wat weinig eiwit at, ging ik kwark eten. Maar de smaak van gewone kwark kwam me op een gegeven moment echt de neus uit. Nu voeg ik vaak een druppeltje smaakstof (vanille of amandel) toe aan m'n fruitshake met kwark of melk. Van die smaakstoffen die je ook bij het bakken en koken kunt gebruiken. Misschien geen goed idee als je alleen natuurlijk/vers wilt eten, maar voor mij werkt het prima.0
-
Drink smoothie
Yoghurt
eventueel eiwitproteïne
halve mango
1 banaan
minsten 3 volle handen bladspinazie
(indien in huis) Acaipoeder
(indien in huis) chiazaden
(indien in huis) goibessen
Zelf gemaakte kwark/pudding
3/4 el kwark
ventueel eiwitproteinne
halve mango
1 banaan
(indien in huis) Acaipoeder
(indien in huis) chiazaden
(indien in huis) goibessen
avondje in de koelkast en volgende dag is t weer dik en stevig
soepje
0.5 liter kokend water ( ik laat het middenstukje uit de deksel zodat de hitte weg kan)
bouillonblokje ( beter is eerst even koken, indien je dat doet voeg dan al eerder de komkommerstukjes toe)
handje vol alfalfa
1 komkommer
1 schep yoghurt
en blenden maar
Kokostoetje
breek een kokos open, voeg kokosmelk en kokosvlees toe
scheut water of kokosmelk uit pak toevoegen
rauwe cacoa poeder
blenden en daarna een paar uur in de koelkast bewaren0 -
Ideaal ontbijt voor 's morgens:
- 1 beker havermout
- 1 beker melk
- 1 ei
Even in de blender en je bakt er zo een heerlijke havermoutpannekoek van. Ik smeer confituur of ahornsiroop op de mijne. Eventueel kan je er nog een banaan bij doen, maar dan bakt hij iets vlugger aan door de suikers. Ander fruit lukt ook, maar opletten dat het mengsel dan niet te nat wordt.
Smakelijk! :-)0 -
Heb zelf pas smoothie gemaakt, maar met melk.
Was erg lekker.
300 ML melk (welke moet je zelf maar bepalen)
1 banaan
25 gram aardbeien
15 gram goji bessen
4-5 druppels citroensap (of zelf citroen persen en dan klein beetje erin)
5 gram cacao nibs (gewoon omdat ik ze lekker vind, maar dit kan je weglaten)
Blenden maar
Ik wil ook nog gaan proberen met eiwit, die zelfgemaakte kwark ga ik vanavond eens proberen, alleen dan zonder de mango.
Acaipoeder heb ik helaas ook niet maar chaizaad en goji gelukkig wel.
Keep them coming, want ben gek op dit soort makkelijke recepten0 -
hoeveel gaat in je beker qua hoeveelheid?
gr.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes