Wat zit er in je thee?
louisette1988
Ik zat net een aflevering te kijken van de Keuringsdienst van Waarde over thee en ik was eigenlijk een beetje geschokt! Iemand anders die hem ook heeft gekeken?
Of als je interesse hebt: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1392216
1
Reacties
-
Ik zat net een aflevering te kijken van de Keuringsdienst van Waarde over thee en ik was eigenlijk een beetje geschokt! Iemand anders die hem ook heeft gekeken?
zonder al te bijdehand te willen klinken... ik kijk er niet van op...
ik pakte laatst een pot stevia... ingredienten: "maltodextrine" ... :') .. das ook gewoon suiker...
ondanks dat wel bizar dat ze zelfs met thee rommelen... dan maar kraanwater0 -
Die voedselindustrie is echt verknipt! Waarom suiker toevoegen aan stevia. Sowieso heb ik mijn twijfels over stevia omdat ik eens stevia op had van een echt plantje en dat is groen en ik vond het niet zoet. Dus de stevia in de winkels is zwaar bewerkt. Ik gebruik het nog steeds wel, daar niet van :P Maar toch neem ik het zo min mogelijk.
Overigens zijn lang niet bij alle thee soorten suiker toegevoegd! Maar ik ben wel blij dat ik losse thee drink
Edit: ik lees inderdaad dat van die maltodextrine, dat zou zijn om de bittere smaak van de stevia te compenseren....0 -
Het verbaast mij helemaal niks dat ze dit doen. Het grappige is ook nog eens dat alles netjes op de ingrediëntenlijst staat vermeld.
Ik heb thuis toevallig precies dezelfde theesoort die in de keuringsdienst van waarde is onderzocht, als ik daar naar de ingrediënten kijk: Groene thee, aroma (bij het Engels staat flavouring) en rozenblaadjes.
Het staat er dus netjes op, alleen niet als suiker maar als aroma/flavouring
De gehele voedingsindustrie/cosmetische industrie is zo, alles wat op de verpakkingen staat (ingrediënten en 'claims') klopt wettelijk, alleen als je echt letterlijk kijkt naar wat er staat heeft het vaak helemaal geen inhoud/betekenis. Alles wordt zo opgeschreven dat je onderbewust denkt dat er iets anders staat. Bijvoorbeeld op shampoo en zeep staat vaak 'dermatologisch getest', dus je denk dat het niet schadelijk voor je is aangezien het getest is, maar dat staat er niet. Het product is alleen getest door een dermatoloog, maar hoe is het gedaan, door welke instantie/persoon en wat de resultaten van de test zijn worden nooit vertelt.0 -
Bizar filmpje0
-
Het verbaast mij helemaal niks dat ze dit doen. Het grappige is ook nog eens dat alles netjes op de ingrediëntenlijst staat vermeld.
Ik heb thuis toevallig precies dezelfde theesoort die in de keuringsdienst van waarde is onderzocht, als ik daar naar de ingrediënten kijk: Groene thee, aroma (bij het Engels staat flavouring) en rozenblaadjes.
Het staat er dus netjes op, alleen niet als suiker maar als aroma/flavouring
De gehele voedingsindustrie/cosmetische industrie is zo, alles wat op de verpakkingen staat (ingrediënten en 'claims') klopt wettelijk, alleen als je echt letterlijk kijkt naar wat er staat heeft het vaak helemaal geen inhoud/betekenis. Alles wordt zo opgeschreven dat je onderbewust denkt dat er iets anders staat. Bijvoorbeeld op shampoo en zeep staat vaak 'dermatologisch getest', dus je denk dat het niet schadelijk voor je is aangezien het getest is, maar dat staat er niet. Het product is alleen getest door een dermatoloog, maar hoe is het gedaan, door welke instantie/persoon en wat de resultaten van de test zijn worden nooit vertelt.
100% natuurlijke ingrediënten is ook zo'n mooie...
ruwe olie is ook 100% natuurlijk... :'-) .. en uranium.. en cyanide... en ga zo maar door.. het zegt werkelijk niets over de kwaliteit van het voedsel.0 -
Losse bladeren kopen mensen0
-
Verse munt of stukjes verse gember/citroen. Ipv zakjes.
Wat doen jullie nog meer in jullie thee? Diverse smaken?0 -
Ik heb 10 verschillende soorten groene thee uit china. Smaken allemaal anders lekker....0
-
Drink al jaren liever heet water, net zo lekker en ik hou
witte tanden.1
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun