post hier je workout! — Dutch (Netherlands)

post hier je workout!

Opties
Hoi allemaal, misschien leuk voor de mensen die naar de sportschool gaan om hier te posten wat ze gaan doen en/of gedaan hebben :)

voor vanavond een leg day in de planning met wat deadlifts als bonus:

Squat 5x5
box jumps 3x10
Leg curls 3x8
Leg extensions 3x8
Walking barbell lunges 3x8
Calf raises 3x8

front squat 1x12

Deadlift 3x6 + 1rm @ 160 kg (proberen)

en daarna nog wat crosstrainer om bij te komen :P

tumblr_mwvserKEtb1su8l2jo1_500.jpg

Reacties

  • marlie1978
    marlie1978 Berichten: 6
    Opties
    Vanavond een les boddy attack. Heftig, maar goed voor je condities en spieren.
    Hoeveel Squats en Lunshes we moeten doen heb ik niet geteld maar heel erg veel.

    Moet wel want ik ben aan het trainen voor de color abstacle run op 30 aug. dit jaar.
  • insulinjunk
    insulinjunk Berichten: 17 Member
    Opties
    Haha vandaag een rustdag dus weinig interessants te melden!

    Vanavond denk ik 20 minuutjes HIIT cardio doen.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    ik ben ook wel benieuwd naar routines van mensen, dus hoe vaak doe je bijv een klasje bodyattack?

    als je gewichten heft, doe je een upperbody/lowerbody split? of een 4-day split? en waar ligt de focus op?

    ik postte mijn leg day als voorbeeld. Ik doe een upperbody lowerbody split , ongeveer 3x per week, en de rest doe ik cardio , vaak maar 1x per week.

    als cardio doe ik hardlopen en als het beter weer wordt, fietsen
  • franciska1968
    franciska1968 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik ga niet naar de sportschool, als ik ergens een hekel aan heb :)

    Ik sport altijd 's morgens voor ik naar mijn werk ga. Ik heb een hele grote collectie DVD's o.a. Insanity, P90X, Chalean Extreme, Jillian Michaels etc. Ik wissel daarin af, ik volg niet een bepaald programma, dan raak ik verveeld.

    Daarnaast loop ik 3 keer per week hard. Momenteel rond de 5 km, van de zomer ga ik weer naar 10 km. Omdat ik 's morgens in het donker loop, heb ik geen zin om in de winter langer dan een half uur 's ochtends te lopen.

    Daarnaast loop ik iedere dag 30 tot 60 minuten met mijn hond en probeer in het weekend (als het weer meezit) 10 km met haar te wandelen.

    Vanmorgen heb ik Turbofire gedaan, zou een half uur zijn maar ik had geen zin, heb 10 minuten gedaan gevolgd door 10 minuten stretch.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Dit is mijn huidige routine :) Met m'n trainer opgesteld, en vind het heerlijk om wat vaker te gaan en dan te focussen op een of twee spiergroeppen. Als ik dan spierpijn heb kan ik ook gewoon extra focus leggen op andere spieren.

    6-8 herhalingen

    6-8 herhalingen

    Dag 1 Leg- Quad’s
    Leg extension
    Small squat
    Splitsquat
    Leg press

    Dag2 - Back
    Lat pulldown
    Pully row
    Bent over row
    hyperextension

    Dag3 Leg – Glute’s
    Squat
    Deadlift Stiff
    Superset:
    smalll squat & wide squat

    Dag4 - Chest
    Chest press
    Fly’s
    Side raise
    Rear schouder
    Schouder press

    Dag5 *BIG 5
    Squat
    Deadift
    Bent over row
    Bench press
    Chinning (optrekken)
  • getyoweightupg
    getyoweightupg Berichten: 25 Member
    Opties
    Push/Pull/Legs is wat ik doe. Train meestal vaker dan 3 keer per week, met deze split kan ik spiergroepen twee keer per week trainen.
  • insulinjunk
    insulinjunk Berichten: 17 Member
    Opties
    Hmm vandaag lower body tank mode day:

    Back squats: 3* 3-6 reps
    110kg* 6
    120kg* 6
    130kg* 6

    Back squats: 3* 6-12 reps
    3*50kg*12

    Front squats: 3* 6-10 reps
    3*50kg* 6

    Leg extensions
    3*35kg*15

    Seated leg curls 3 sets 8-15 reps
    3*25kg*15

    Standing calf raises 3 sets 15-20 reps
    3*50kg*15

    Planks
    3x1min

    Rope crunches 3 sets 10-15 reps
    3*50 kg*15

    Voor geinterreseerden, heb de 130kg squats gefilmd:
  • MaikieM
    MaikieM Berichten: 1
    Opties
    Vandaag weer eens in de gym geweest na 3 maanden afwezigheid. Rustig aan beginnen dus! :)

    Crosstrainer, 30 min (280 cal verbrand, gem. hartslag 130)
    Peck deck chest fly, 25 kg, 3 reps van 10
    Incline bench press, 1 rep van 10 (20 kg) en 2 reps van 10 (30 kg)
    Seated row machine, 30 kg, 3 reps van 10
    Chin up bar, 2 reps van 10
    Shoulder press machine, 2 reps van 10 (25 kg)
    Triceps push down, 3 reps van 10 (20-25-25 kg)
    Biceps curls, 3 reps van 10 (10-15-15 kg)

    Stay fit!
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ziet er lekker uit! vandaag vroeg begonnen om rond 4/5 uur de sportschool in te gaan, krijg er zin in als ik dit zie!
    Vandaag glute-day... Ik hoop dat mn trainer er is om het uit te leggen:

    die supersets waren leuk maar 4 weken geleden heb ik ze uitgelgd gekregen en ik ben er niet helemaal zeker meer van hoe het gaat!

    Misschien dat ik een superset routine ga zoeken op internet.

    Iemand hier ervaring mee?

    Dit is de dag:

    Leg – Glute’s
    Squat
    Deadlift Stiff
    Superset:
    smalll squat & wide squat (en die weet ik dus niet meer omdat hij nie techt de juiste namen meer wist :')
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ziet er lekker uit! vandaag vroeg begonnen om rond 4/5 uur de sportschool in te gaan, krijg er zin in als ik dit zie!
    Vandaag glute-day... Ik hoop dat mn trainer er is om het uit te leggen:

    die supersets waren leuk maar 4 weken geleden heb ik ze uitgelgd gekregen en ik ben er niet helemaal zeker meer van hoe het gaat!

    Misschien dat ik een superset routine ga zoeken op internet.

    Iemand hier ervaring mee?

    Dit is de dag:

    Leg – Glute’s
    Squat
    Deadlift Stiff
    Superset:
    smalll squat & wide squat (en die weet ik dus niet meer omdat hij nie techt de juiste namen meer wist :')

    Het idee van een superset is dat je tegenover liggende spiergroepen traint zonder een pauze te nemen.

    Eerst bicep curls en dan tricep extensions bijv.

    Met small rn wide squat train je de buiten- en binnenkant van jr quads .. Althans ik denk dat dat het idee van de superset is.

    Waar het precies voor is weet ik niet. Ik doe alleen maar drop sets als ik fancy wil doen :p
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Hoi allemaal, misschien leuk voor de mensen die naar de sportschool gaan om hier te posten wat ze gaan doen en/of gedaan hebben :)

    voor vanavond een leg day in de planning met wat deadlifts als bonus:

    Squat 5x5
    box jumps 3x10
    Leg curls 3x8
    Leg extensions 3x8
    Walking barbell lunges 3x8
    Calf raises 3x8

    front squat 1x12

    Deadlift 3x6 + 1rm @ 160 kg (proberen)

    en daarna nog wat crosstrainer om bij te komen :P

    tumblr_mwvserKEtb1su8l2jo1_500.jpg

    Overigens is de 160 kg deadlift gelukt. Nieuw PR
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    écht awesome!! HEb je nog 'n nieuwe gym gevonden Rene?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Even een schopje :smile:

    Ik doe zelf 4x per week aan CrossFit, waarvan minimaal 1 les weightlifting is (vaak is dat leg day voor mij, omdat ik graag wat meer benen en billen wil). Daarnaast nog 1x cardiodag (vaak een rondje van 5km op rustig tempo). Mijn weken wissel ik af met 2x 1 dag rust en dan een keer 2 dagen rust achter elkaar.
  • mariaaagje
    mariaaagje Berichten: 2
    Opties
    Ik loop al jaren hard (gemiddeld 5 tot 7 km) en fiets elke dag naar mijn werk, dat is heen en terug ongeveer 18 km.
    Toch heb ik vetrollen rond de buik, dus ben ik vorige week begonnen met afvallen en doe ik elke ochtend buikspieroefeningen en ben ik vandaag begonnen met de workouts van Willeke Zorg. zie www.willekezorgworkoutclub.nl
    En als ik geen tijd/zin heb om hard te lopen, ga ik ruim een uur stevig doorwandelen.

    Over een paar weken hopelijk al een beetje resultaat. :smile:
  • YvonneAT46
    YvonneAT46 Berichten: 13 Member
    Opties
    Vanwege mijn astma een hele tijd weinig kunnen doen; gelukkig kan ik door longmedicijnen nu weer e.e.a. en ben dus sinds een paar weken rustig aan begonnen.

    's ochtends doe ik 40 minuten yoga en 's avonds de crosstrainer. Ik train daarbij niet op tijd maar tot ik 500 calorieën verbrand heb. In het begin duurde dat bijna een uur en nu zit ik op 35 - 40 minuten.

    Om de dag doe ik krachtoefeningen voor mijn nek en schouder (vanwege een zwaar auto ongeluk is dat echt mijn zwakke plek). Ik train hierbij niet met gewichten maar met mijn eigen lichaamsgewicht en een (medium) dynaband.

    Last but not least wandel ik iedere week met mijn zus en een vriendin. Als we voldoende tijd hebben, gaan we voor de 10 km of anders voor in elk geval 1,5 uur lopen. Leg dit vast in Runkeeper om de resultaten vast te leggen.

    Ik merk dat mijn conditie verbetert, mijn spieren sterker worden en bepaalde lichaamsdelen (buik/benen) er wat strakker uit beginnen te zien. Al met al lekker om te zien/merken en een goede stimulans om door te gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik loop al jaren hard (gemiddeld 5 tot 7 km) en fiets elke dag naar mijn werk, dat is heen en terug ongeveer 18 km.
    Toch heb ik vetrollen rond de buik, dus ben ik vorige week begonnen met afvallen en doe ik elke ochtend buikspieroefeningen en ben ik vandaag begonnen met de workouts van Willeke Zorg. zie www.willekezorgworkoutclub.nl

    Mag ik vragen waarom je elke ochtend je buikspieren gaat trainen in de context van je verhaal over afvallen?
  • chantalcoolsma
    chantalcoolsma Berichten: 3
    Opties
    Ik doe aan wielrennen. Door de week "kortere" ritten, in het weekend vaak wat langere afstanden. Soms solo, soms met een clubje.
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    15 minuten fietsen level 11-12 rond de 90 rpm
    dan wat spier oefeningen 3 sets van 15
    30 minuten crosstrainer level 4 rond de 10,5-11 kmpu
  • Zenow
    Zenow Berichten: 22 Member
    Opties
    Sinds begin dit jaar sport ik regelmatig onregelmatig bij basic fit; ze hebben daar groepslessen (op video) voor vanalles, en ik doe die van de buikspieren. Ik begin te merken dat ik de oefeningen beter vol kan houden, dus zodra ik wat afval moet er mooie sixpack tevoorschijn komen ;) (yeah right)
    Daarnaast probeer ik wat aan de armspieren te doen door op de handfiets wat afstand af te leggen. Tot nu toe 10km, en dat probeer ik dan op een steeds hogere niveau te doen (nu 9, ga naar 10) waarbij ik de rpm tussen de 80 en 90 houd.
    Mijn verdere krachttraining is niet gestructureerd. Ik trek wat aan die apparaten en probeer dat regelmatig genoeg te doen om langzaam het gewicht wat te verhogen.

    Voor mijn èchte trainingen doe ik aan hardlopen. Daar ben ik 2,5 jaar geleden mee begonnen, en ik ben nu zover dat ik regelmatig halve marathons loop. Als ik geen last heb van blessures, zeker 1 per maand, en af en toe meer. Mijn max. afstand tot nu toe is 30KM geweest, in 3:02. Normaal ren ik 3 keer per week, 1 keer 10 km, 1 keer 13,5km en 1 keer een lange van rond de 20km - kan 18km zijn, maar dus ook 22 of 23 km. De kortere afstanden ren ik natuurlijk iets sneller: 10km in 52,5 minuut, 15 in 1u20 en mijn geregistreerd PR op de halve marathon is 1:58:42 vorig jaar augustus in Dublin. Ik wil wel proberen een 4e rentraining in de week toe te voegen, maar aangezien ik van 7:30 tot 17:30 van huis ben, is dat moeilijk te realiseren in de ochtend, en na het eten ren ik niet graag. Bovendien probeer ik ook 2x per week te fitnessen, dus dan worden de avonden wel erg vol.
    Ik ben wel toe aan wat nieuwe routes, inmiddels. Wat natuur zou fijn zijn, maar er is hier weinig in de buurt. Ik ben wel 2 keer van Rotterdam naar Delft gerend, maar aangezien ik dan terug moet met de trein, is dat een flinke tijdsinvestering. Wel erg leuk om te doen, zo langs de Schie. Ik werk toe naar een route Rotterdam-Gouda, dat moet in 30-32km te doen zijn, dus dat gaat dit jaar nog gebeuren :)