Snacks — Dutch (Netherlands)

Snacks

Opties
Denk dat jullie allemaal dat gevoel wel kennen: even trek in iets lekkers.
Wat nemen jullie als snacks? Kennen jullie "gezonde" alternatieven?
Wat nemen jullie om die lastige momenten door te komen??

Reacties

  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Ik heb dat eigenlijk de laatste maand niet gehad. Vreemd genoeg want chocola was toch altijd wel aan mij besteed :9 En als ik honger heb 's avonds neem ik wat roggebrood met smeerkaas oid. Of wat nootjes.
  • ienie63
    ienie63 Berichten: 24 Member
    Opties
    Heel saai, maar effectief: fruit, bijvoorbeeld mandarijnen of sinaasappel. Is even werk om ze te pellen en dan kom ik wel weer bij zinnen om niet te veel te snacken. Of inderdaad een cracker met smeerkaas. Pak speculaasjes was voorheen favoriet, maar ik heb (of had?) dan niet de discipline om na 1 te stoppen. Vind dat nog te riskant. Nootjes idem, lekker maar voor ik er erg in heb is er een halve zak borrelnoten doorheen :( stom hè?
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    thee of water meestal Dan is er iets in mijn maag en dat helpt. Als het echt erg is; twee of drie ongezuiten nootjes of een mandarijntje
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    een eiwitshake, of als dat niet voorhanden is; een half bakje kwark.. eiwitrijk, dus je voelt je snel verzadigd, plus, je eet niet zomaar iets , maar krijgt ook nog eens voedingsstoffen binnen.

    ik heb ook altijd een bak ongezouten noten in huis om een handje van te nemen, maar meestal kan ik snackdrang wel redelijk binnen de perken houden... en dat terwijl ik nog net niet naast de domino's pizza woon :P
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    en dat terwijl ik nog net niet naast de domino's pizza woon :P

    Respect!

    En inderdaad, eiwitten raak ik ook altijd snel van vol! Worteltejs vind ik altijd erg lekker knabbelen en raak je ook vol van, groenten dus, alleen zijn wortels dan vrij calorierijk voor groenten maar dan let ik daar dan zelf ook niet echt op.
  • marlie1978
    marlie1978 Berichten: 6
    Opties
    Yoghurt of gewoon een gekookt ei. Dat vult beter. Nootjes niet. :)
    Wat bij mij helpt is gewoon de snack pakken waar je zin in hebt. (bv chips) evntueel 1 schijfje pakken. op de aanrecht zetten. (uit het zicht) Ff iets gaan doen.

    daarna is de impuls weg en gooi ik het terug in de zak of pak wat gezonds. Het zit vaak tussen je ogen dat je dat ene ongezonde ding wil hebben.

    Werk bij mij. Weet niet of het ook voor jou geldt. maar nooit geschoten is altijd mis.

    En af en toe jezelf verwennen mag. Maar dan moet ik het wel heeeeel erg lekker vinden. :)
  • pippikortsok
    Opties
    Ik ontzeg mezelf geen lekkere tussendoortjes, eet over het algemeen wat ik anders ook als tussendoortje alleen veel minder. Geen pak koekjes, maar gewoon 1 en geen zak chips, maar 1 bakje. Al probeer ik chips en chocola zoveel mogelijk te vermijden want daar at ik veel te veel van. En ik neem nu geen gevulde koek als tussendoortje maar een biscuitje ;) De tussendoortjes die ik eerder niet at maar nu wel zijn; rijstwafels, sultana, komkommer, paprika.
  • greetstrz
    greetstrz Berichten: 8 Member
    Opties
    Gezond: wortels (lekker zoet), radijsjes of snoeptomaatjes, aardbeien, gedroogde abrikozen, walnoten, mandarijntjes...Eigenlijk allemaal erg lekker.

    Maar ik neem bijna elke dag ook een 'ongezond' tussendoortje. Het helpt mij heel goed om kleine individuele verpakkingen te kopen. Bvb. een klein zakje chips van 30g, een pakje van 2 prince koeken, een balisto,... en op is op. Op deze manier met snacks omgaan werkt voor mij persoonlijk het best. Ik kan en wil geen voeding weren, dan krijg ik er alleen maar meer zin in. Deze ongezonde snacks bewaar ik altijd tot 's avonds, soms heb ik er dan geen zin meer in en soms ben ik tevreden met dat extraatje.

    Alle snacks -gezond en minder gezond- moeten wel binnen mijn cals passen. Anders doe ik het niet (en zit ik meestal toch te vol).

    Werkt voor mij alleszins want verlies tot nu toe consequent kilootjes.
  • mirandatje
    mirandatje Berichten: 28
    Opties
    Ben jij in de tussentijd nog niet op een plateau uit gekomen Greet?

    Ik wil mezelf ook niet al te veel ontzeggen alleen bij mij is vaak de rem zoek. Ik vind heel veel lekker...en ik wil m'n kinderen ook het e.e.a. geven zoals chips. We hebben dus ook best wel wat in huis.
    Ik kan het nu zo doen dat de kids een zakje chips krijgen en ik er 1 of 2 uit pik.
    's avonds krijgen ze een bakje ijs...papa eet lekker mee en ik kan genoegen nemen met 1 of 2 lepeltjes. Zo heb ik toch de smaak te pakken.
    Ik had me begin van m'n afval poging voorgenomen om mezelf om de x-aantal dagen iets ongezonds te gunnen, maar merk nu heel erg aan mezelf dat ik het zonde vind om dat te doen. Ik wil zo graag een - blijven zien. Misschien niet helemaal goed maar ergens ook wel een grappig effect.
  • greetstrz
    greetstrz Berichten: 8 Member
    Opties
    Nog geen plateau, soms een weekje minder verlies dat wel. Maar niet vergeten dat ik een veel hoger startgewicht had dan jij, dus dan gaat het ook sneller. Het begint nu wat te vertragen.

    Ik snap het ook wel hoor, dat je moeite hebt met 'genieten' van een ongezonde snack. En als je er geen behoefte aan hebt, zoveel te beter natuurlijk :)
    Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat ik het niet zie als een 'zonde', gewoon als iets lekkers dat binnen mijn dag past omdat ik voor de rest heb opgelet. Ik wil me nooit schuldig voelen na iets gegeten te hebben.

    Maar het is voor iedereen anders natuurlijk, geen twee gelijk! :) Ik heb bvb ook geen kinderen en mijn vriend snackt zelf bijna niet, dus ik moet enkel rekening houden met mezelf.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Mijn snacks: kaas, komkommer, avocado, zelf gemaakte dingen, slagroom, eiwitreep, chocolade, noten, gekookt eitje, pindakaas
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Ik eet ook alle snacks, gezond of ongezond maakt me daarbij niet uit. Ik kan enorm genieten van 2 speculaasjes of een stukje chocolade, maar op een ander moment kan het net zo goed een sinaasappel of peer zijn. Gewoon afhankelijk van waar ik zin in heb. Voor mij heel fijn omdat ik geen stress voel bij mijn keuze. Ik zorg er gewoon voor dat het binnen mijn dag past :-D.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Denk dat jullie allemaal dat gevoel wel kennen: even trek in iets lekkers.
    Wat nemen jullie als snacks? Kennen jullie "gezonde" alternatieven?
    Wat nemen jullie om die lastige momenten door te komen??

    Ik heb eigenlijk geen lastige momenten meer, ik ben nu zo gewend aan mijn eetritme dat ik daar geen last meer van heb. Iedere drie uur eet ik iets en drink tussendoor natuurlijk wel, dus ik heb altijd wel iets in mijn maag zitten. Ik hoef maximaal maar drie uur te wachten tot de volgende maaltijd, dus dat is niet heel lang en dus prima vol te houden. Verder eet ik veel vezels en eiwitten, welke beide een verzadigd gevoel geven, dus dat helpt goed mee ;)

    Echte 'snacks' (in de zin van 'extra' eten/impulsief eten) neem ik eigenlijk nooit. Als iets niet in mijn dagschema past neem ik het zeker niet. Heb ik er wel de ruimte voor... neem ik het meestal ook niet haha ;)
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Ik heb eigenlijk geen lastige momenten meer, ik ben nu zo gewend aan mijn eetritme dat ik daar geen last meer van heb. Iedere drie uur eet ik iets en drink tussendoor natuurlijk wel, dus ik heb altijd wel iets in mijn maag zitten. Ik hoef maximaal maar drie uur te wachten tot de volgende maaltijd, dus dat is niet heel lang en dus prima vol te houden. Verder eet ik veel vezels en eiwitten, welke beide een verzadigd gevoel geven, dus dat helpt goed mee ;)

    Echte 'snacks' (in de zin van 'extra' eten/impulsief eten) neem ik eigenlijk nooit. Als iets niet in mijn dagschema past neem ik het zeker niet. Heb ik er wel de ruimte voor... neem ik het meestal ook niet haha ;)

    Voor mij zijn snacks ook niet zozeer 'impulsief'. Het zijn mijn 'tussendoortjes' die ik wat kcal betreft echt inplan in mijn dag. Alleen bepaal ik op het moment zelf pas wat ik neem…en daarbij kijk ik dus puur naar waar ik zin in heb, niet of het gezond is. Misschien is het ook daardoor dat ik verder geen enkel lastig moment ervaar…ongeacht wat er om me heen gebeurt.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Als je veel last heb van dit soort momenten warin je wilt 'bingen' dan is het misschien ook dat je lichaam afkickt.
    Hier toch aan toegeven kun je dan denk ik het beste doen met een refeed dag!

    voordelen:
    minder trek in eten/snack food
    stofwisseling op gang houden
    verbetering hormoon werking (Leptine, die vetopslag deels regelt)
    Intensievere training
    spierwinst
    (zie mn andere post: http://www.myfitnesspal.com/topics/show/1197114-verhoudingen-aanpassen?page=1#posts-18745525 )
  • mirandatje
    mirandatje Berichten: 28
    Opties
    Ik probeer eerst niet te veel toe te geven aan de behoefte om te snoepen. Ben van mening dat dat toch voor een deel tussen je oren zit. En t is een kwestie van discipline om het vol te houden. Af en toe mag ik er van mezelf aan toegeven. Maar niet te veel.

    En ja...ik denk idd dat een refeed-dag zo af en toe wel goed is. maar zolang er een dalende lijn in zit probeer ik daar nog even zonder te doen.