Zelf gemaakte recepten. — Dutch (Netherlands)

Zelf gemaakte recepten.

Opties
louzziej
louzziej Berichten: 142
Hou er van om in de keuken mn eigen versies van dingen te aken, wat gezonder en zodat ik weet wat erin zit.. en hou van bakken (en eten..) :)
Lijkt me leuk om hier elkaar's recepten een beetje te delen! Ik weet bijv. dat er laatste tijd wat wordt gesproken over protein 'fluff' vertel: hoe how and pic's!

Heb nu recept voor Reese's PB cups gemaakt!

http://louzziejfood.blogspot.nl/2014/02/recipe-reeses-peanut-butter-cups-raw.html

reeses+cups.png
«1

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Klinkt erg lekker, jammer dat ik niet van pindakaas houd.
    Ik wil binnenkort nog een keer iets bakken met veel proteïne door er Isolaat Perfection door te doen
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Protein fluffff!
    50 gram frambozen laten ontdooien, schep whey (stracciatella) erbij, 30 ml water (twee eetlepels) en de electrische mixer er op los laten gaan totdat het lekker toeneemt in volume. Nommm. Alle combi's qua smaken is natuurlijk mogelijk ;)

    Vandaag een pannenkoek, die mislukte, met fluff en wat pure chocolade!

    2w6x6hh.png
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Protein fluffff!
    50 gram frambozen laten ontdooien, schep whey (stracciatella) erbij, 30 ml water (twee eetlepels) en de electrische mixer er op los laten gaan totdat het lekker toeneemt in volume. Nommm. Alle combi's qua smaken is natuurlijk mogelijk ;)

    Vandaag een pannenkoek, die mislukte, met fluff en wat pure chocolade!

    2w6x6hh.png

    Goed idee!
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Wow Louisette,

    Prachtig :D.
    Ik ga het eens proberen, trouwens welke whey gebruik je, heb je die stracciatella van body&fit? Klinkt lekker!
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Wow Louisette,

    Prachtig :D.
    Ik ga het eens proberen, trouwens welke whey gebruik je, heb je die stracciatella van body&fit? Klinkt lekker!

    Ik gebruik de whey perfection van body&fit :) Maar ik had ergens gelezen dat casein beter zou werken, dat heb ik alleen niet in huis. Chocolade whey in combi met fruit is tot nu toe mijn favoriet!
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Wow Louisette,

    Prachtig :D.
    Ik ga het eens proberen, trouwens welke whey gebruik je, heb je die stracciatella van body&fit? Klinkt lekker!

    Ik gebruik de whey perfection van body&fit :) Maar ik had ergens gelezen dat casein beter zou werken, dat heb ik alleen niet in huis. Chocolade whey in combi met fruit is tot nu toe mijn favoriet!

    Ik heb een flinke pot vanille caseine staan van B&F en dat werkt echt perfect! ik houd de vruchtjes gewoon bevroren en ik gebruik melk ipv water, zodat je een soort van ijs krijgt :)
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Wow Louisette,

    Prachtig :D.
    Ik ga het eens proberen, trouwens welke whey gebruik je, heb je die stracciatella van body&fit? Klinkt lekker!

    Ik gebruik de whey perfection van body&fit :) Maar ik had ergens gelezen dat casein beter zou werken, dat heb ik alleen niet in huis. Chocolade whey in combi met fruit is tot nu toe mijn favoriet!

    Ik heb een flinke pot vanille caseine staan van B&F en dat werkt echt perfect! ik houd de vruchtjes gewoon bevroren en ik gebruik melk ipv water, zodat je een soort van ijs krijgt :)

    Ja eerste keer had ook bevroren fruit genomen, maar mijn blender kon dat niet zo goed aan. Blender is sowieso nu stuk, boo! En dat kwam niet eens door het fruit :P
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ik heb nu een blender en magimix staan. De blender doet het goed bij wat vloeibare producten, hij moest wel echt sterk zijn want in de zomer vind ik ijsblokjes met schep whay en melk ook echt fantastisch. Krijg je ook gewoon ijs!

    Maar ik krijg vanmiddag n nieuwe pot casseine binnen, daar wordt alles jummie van :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik heb nu laatste keer Isolaat Perfection besteld, dit bevat toch echt wel het meeste eiwitten gehalte van degene die ik kan vinden online (90% eiwit)
    Dus ga ik het daar mee proberen te maken, pas een milkshake gemaakt daarmee, 300 ml melk, 2 scheppen isolaat perfection (banaan), cacao nibs 15 gram, en 10 gram goji bessen en paar ijsblokjes

    2 minuten op hoogste stand blender, en dan nog minuut op pulseren, en voila een heerlijke milkshake

    Me vriendin was echt jaloers, maar ze mag geen whey (allergie)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Even een vraag mbt caseine.
    Zit daar ook Whey in?

    Mijn vriendin die wil ook graag van die lekkere smoothies/shakes nemen, alleen die kan niet tegen Whey.... Dan valt er dus een hoop af.

    Nu had ik wel een protein shake gevonden op B&F zonder Whey, alleen dat was dus gewoon meteen 65 euro voor 30 shakes, dat vind ik beetje te prijzig
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Gustaaf, je hebt van WeightCare en van Modifast bijvoorbeeld maaltijdshakes, meestal ook wel verkrijgbaar in de supermarkt. Heb net even staan kijken op het blik wat ik hier in de kast heb staan, maar zie zo niet direct of daar die whey in zit. Maar misschien is dat iets voor je vriendin, verkrijgbaar in diverse verschillende smaken.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Even een vraag mbt caseine.
    Zit daar ook Whey in?

    Mijn vriendin die wil ook graag van die lekkere smoothies/shakes nemen, alleen die kan niet tegen Whey.... Dan valt er dus een hoop af.

    Nu had ik wel een protein shake gevonden op B&F zonder Whey, alleen dat was dus gewoon meteen 65 euro voor 30 shakes, dat vind ik beetje te prijzig

    In caseïne zit (zolang het niet gemixt is) geen whey. Als je zoekt op micellar caseïne kan je er veel vinden van verschillende merken en prijzen (ook van B&F zelf).
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Gustaaf, je hebt van WeightCare en van Modifast bijvoorbeeld maaltijdshakes, meestal ook wel verkrijgbaar in de supermarkt. Heb net even staan kijken op het blik wat ik hier in de kast heb staan, maar zie zo niet direct of daar die whey in zit. Maar misschien is dat iets voor je vriendin, verkrijgbaar in diverse verschillende smaken.

    Die ken ik wel, maar vind ik in verhouding erg prijzig en zitten relatief nog weinig eiwitten in tov de shakes die ik neem (20% tov 90%)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Even een vraag mbt caseine.
    Zit daar ook Whey in?

    Mijn vriendin die wil ook graag van die lekkere smoothies/shakes nemen, alleen die kan niet tegen Whey.... Dan valt er dus een hoop af.

    Nu had ik wel een protein shake gevonden op B&F zonder Whey, alleen dat was dus gewoon meteen 65 euro voor 30 shakes, dat vind ik beetje te prijzig

    In caseïne zit (zolang het niet gemixt is) geen whey. Als je zoekt op micellar caseïne kan je er veel vinden van verschillende merken en prijzen (ook van B&F zelf).

    Dank je wel, had die idd gezien op B&F maar kon niet ontdekken of daar Whey in zit
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn vriendin die wil ook graag van die lekkere smoothies/shakes nemen, alleen die kan niet tegen Whey.... Dan valt er dus een hoop af.

    Nu had ik wel een protein shake gevonden op B&F zonder Whey, alleen dat was dus gewoon meteen 65 euro voor 30 shakes, dat vind ik beetje te prijzig

    Ik heb exact hetzelfde! Ben erg lang opzoek geweest naar iets waar ik wél tegen kan. Ik kan tegen natuurlijke eiwitpoeders zoals hennep, alleen zit je daar vaak snel aan teveel vetten en moet je best wat gebruiken wil je een hoge eiwitinname krijgen. Laatst bij B&F zag ik van het merk Mattisson 'raw rice protein vanille'. Die is 17,00 voor 500 gram. Een scoop van 30gr bevat ook, net als whey geloof ik, 24gr. Dit kan ik ook verdragen, dus ben overgestapt op dit proteine poeder. Het heeft dus alleen natuurlijke producten, weinig vet en koolhydraten. Ik ben er erg tevreden over!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Caseïne eiwit is ook zuivel, dus als je vriendin lactose intolerant is dan valt ook dit product af. Melkeiwit bestaat uit 2 eiwitten; whey (snel verterend eiwit) en caseïne (langzaam verterend eiwit). Dus het is allebei een zuivelproduct (beide afkomstig van melk).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb dit recept ingestuurd naar bodybuild recepten en die staat online. Heel erg lekker en makkelijk te maken. De salade lijkt 'veel' maar je eet het zo weg, althans ik wel! Zeer eiwitrijk en laag in koolhydraten en kcal.

    http://www.bodybuildrecepten.nl/frisse-garnalensalade/
  • ElaLauwa
    ElaLauwa Berichten: 1 Member
    Opties
    Hoi allemaal,

    ik gebruik sinds afgelopen Zondag My Fitness Pal en vind het echt geweldig. Sinds Januari dit jaar ben ik begonnen met afvallen en ben al 11 kilo kwijt, maar wil dit nog wat meer maken. Ik hou me veel bezig met het vinden van lekkere en gezonde receptjes en wil de uitblinkertjes graag met jullie delen.

    Herbij mijn eerste bijdrage:

    Chocolademousse van Tofu!

    kabkafhq7nlt.jpg

    Ingredienten:
    300g Silken Tofu
    85g Extra pure chocolade
    100ml kokos- of amandelmelk
    Honing naar smaak

    Extra opties:
    cacaopoeder
    kaneelpoeder
    vanille

    Verhit de melk in een kom voor 2 min in de magnetron, voeg dan chocola in stukjes toe aan de melk, laat even smelten en roer na een paar min door elkaar tot het één massa is. Doe de tofu in een blender en zet deze 2 min aan totdat de tofu helemaal glad is. Voeg de chocolademassa toe aan de blender en blend nog een paar minuutjes tot alles egaal is, nu kun je proeven en eventueel nog wat honing of extra smaakjes toevoegen en nog een keertje blenden. Dan in 3 porties verdelen en in de koelkast een half uurtje laten opstijven voor je kunt aanvallen.

    Super easy en echt geniaal lekker!

    xx Laura
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Ziet er heerlijk uit @ElaLauwa!

    Ik maak altijd gezonde chocolademousse van avocado, banaan & cacaopoeder! Ook zo heerlijk!
  • Tries80
    Tries80 Berichten: 15 Member
    Opties
    voor de mensen die niet tegen wey kunnen. Ik kan niet zo goed tegen teveel dierlijke eiwitten, dus ik heb mijn kwark ook al in moeten ruilen.
    kreeg het advies om de eiwitpoeders van sun warrior te gebruiken. Deze zijn er in de smaken, naturel, vanilla en chocolade
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik gebruiker het eiwitpoeder van Garden of Life, dat is een prima product en op basis van bruine rijst. Ik consumeer geen zuivel, dus sowieso geen whey.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Caseïne eiwit is ook zuivel, dus als je vriendin lactose intolerant is dan valt ook dit product af. Melkeiwit bestaat uit 2 eiwitten; whey (snel verterend eiwit) en caseïne (langzaam verterend eiwit). Dus het is allebei een zuivelproduct (beide afkomstig van melk).

    Bij ons weten alleen allergische reactie op de Whey. Soja wel geprobeerd maar die vonden we allebei echt niet lekker.
    Ik ga zie andere die je aangaf eens proberen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja, ik reageer sowieso op alles van zuivel en soja (merk dit aan mijn huid) en kan deze supergoed verdragen. Voor de smaak kun je 'em laten staan, maar goed... je drinkt het niet voor de lekker. Er zit ook niets anders in qua toevoegingen, dus ik vind 'em top! Hij is bij B&F te bestellen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ja, ik reageer sowieso op alles van zuivel en soja (merk dit aan mijn huid) en kan deze supergoed verdragen. Voor de smaak kun je 'em laten staan, maar goed... je drinkt het niet voor de lekker. Er zit ook niets anders in qua toevoegingen, dus ik vind 'em top! Hij is bij B&F te bestellen.

    Voor de smaak hoefde ik soja ook niet te nemen. Maar volgens mij reageerde haar huid daar ook op idd als ik nu terugdenk.

    Daarnaast, gaat er ook om dat het iets is wat je kan gebruiken in recepten, dus dan voeg je smaak toe
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Er zitten wel natuurlijke zoetstoffen & vanille in, maar het is geen milkshake smaak van de Mac :tongue: . Vaak hoor ik mensen zeggen dat ze zoekende zijn naar een shake die lekker smaakt. Dat is natuurlijk ook prettig, maar ik heb zelf geen behoefte aan een shitload aan suiker of takkezooi die het "werkende" product vervuilen of in de weg zitten. En trouwens, als je een banaantje, wat amandelmelk en een schepje van deze eiwitshake gebruikt, is 'ie prima te beuken hoor :wink: Voeg desnoods een knijpje honing toe en hop... :smile: