Logboek privé? — Dutch (Netherlands)

Logboek privé?

Opties
Het valt me op dat sommige gebruikers hun logboek op privé hebben staan. Ofwel: ook niet gedeeld met vrienden. Nu vraag ik me af wat een beweegreden hiervoor is. Vinden jullie het te persoonlijk?

Reacties

  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Ik heb hem ook op vrienden only gezet, nadat ik eerst een paar dagen op privé had staan.

    Mijn reden om op privé te laten staan is dat ik ten eerste makkelijk te herleiden ben (deels bedoeling ivm werk) maar dit geldt voor de meeste op MFP. In combinatie met social media, gooi je letterlijk alles openbaar.
    Je krijgt natuurlijk ook een deel van de inkopen te zien.

    Mijn reden om hem vrienden only te zetten is dat ik hoop dat er nog goede tips tegemoed komen omtrent mijn eet gewoonte.
  • Lyla_
    Lyla_ Berichten: 41
    Opties
    Wat je zegt is wel een goed punt ja. Alles is verbonden met elkaar. Ik heb zelf expres mijn Facebook niet gekoppeld. Ik vind het wel erg interessant om andere logboeken te bekijken en inspiratie op te doen.

    En ben je actief op zoek naar tips of kijk je zelf ook rond?
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Zonder koppeling van facebook is het ook makkelijk, maar dat ter zijde. ;-)

    Ik kijk heel globaal een beetje rond, maar niet geheel actief.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Het valt me op dat sommige gebruikers hun logboek op privé hebben staan. Ofwel: ook niet gedeeld met vrienden. Nu vraag ik me af wat een beweegreden hiervoor is. Vinden jullie het te persoonlijk?

    Ik denk dat veel mensen hier niet actief zijn op het forum en alleen hun logboek bijhouden voor zichzelf. In het begin, voor het forum actief begon te worden, had ik ook mijn logboek op privé staan. Ik gebruikte het alleen voor mijzelf en had er verder geen nut bij om het met andere te delen.
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Ik zie mezelf als redelijk actief hier, maar heb mijn logboek wel op privé staan. Dat is inderdaad een persoonlijk iets, maar omdat ik het al eerder heb genoemd..hier dan toch nog een keer een uitleg:

    Ik heb mijn dagboek wel degelijk een poosje open gezet voor MFP-vrienden. Dat was inderdaad toen het NL forum actief werd en het leek mij nuttig om het met anderen te delen…wellicht dat ik nog wat handige tips of aanwijzingen zou kunnen krijgen.
    Maar ik merkte dat ik spanning ging voelen bij het invoeren van mijn inname terwijl het voor mij nu juist ontzettend belangrijk is om ontspannen met voeding om te leren gaan. Ik heb namelijk een erg slecht verleden met eten, waarbij ik helemaal kan doorschieten naar praktisch stoppen met eten.

    Toen ik dat merkte heb ik het weer op privé gezet en nu gaat het hartstikke goed met me :-). Het is dus niet zo dat jullie het niet 'mogen' zien…het is alleen zo dat het mij spanning bezorgt die ik moet vermijden.
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Maar ik merkte dat ik spanning ging voelen bij het invoeren van mijn inname terwijl het voor mij nu juist ontzettend belangrijk is om ontspannen met voeding om te leren gaan. Ik heb namelijk een erg slecht verleden met eten, waarbij ik helemaal kan doorschieten naar praktisch stoppen met eten.

    Toen ik dat merkte heb ik het weer op privé gezet en nu gaat het hartstikke goed met me :-). Het is dus niet zo dat jullie het niet 'mogen' zien…het is alleen zo dat het mij spanning bezorgt die ik moet vermijden.

    Ik kan hier enorm aan relateren. MFP is een manier om aan mezelf en mijn dieet te sleutelen op mijn manier en zo ontspannen mogelijk. Misschien een onderdeel van mijn introvert zijn :-)
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Voor mijzelf maakt het niet uit of andere zien wat ik eet. Maar kan me wel voorstellen dat sommige dat liever voor zichzelf houden. Enige waar ik dan een beetje tegen aan loop is dat als ik dan op mijn news feed zie staan '... is zoveel afgevallen etc.' dat ik moeite heb met het zeggen dat ze het goed gedaan hebben. Omdat ik totaal niet weet of ze het op een 'verantwoorde' manier gedaan hebben of omdat ze zichzelf uithongeren.
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Voor mijzelf maakt het niet uit of andere zien wat ik eet. Maar kan me wel voorstellen dat sommige dat liever voor zichzelf houden. Enige waar ik dan een beetje tegen aan loop is dat als ik dan op mijn news feed zie staan '... is zoveel afgevallen etc.' dat ik moeite heb met het zeggen dat ze het goed gedaan hebben. Omdat ik totaal niet weet of ze het op een 'verantwoorde' manier gedaan hebben of omdat ze zichzelf uithongeren.

    Kan ik me voorstellen! Heb ik ook bij anderen bij wie het niet zichtbaar is…en dat heb ik ook bij het afsluiten van de dag…'onder het doel' is tenslotte een relatief begrip. Hier komt dan ook echt wel ieders verantwoordelijkheidsgevoel bij kijken. Hopelijk zijn mensen in staat om te snappen dat ze genoeg moeten eten. Ook de reden waarom ik daar een keer een topic aan heb gewijd.
    Persoonlijk kies ik er dan voor om positief te kijken en er vanuit te gaan dat mensen verantwoord bezig zijn. Ben ik namelijk ook :-).

    P.S. voor de volledigheid…ik eet mijn BMR (en vaak meer dan dat) aan kcal en ik beweeg er vanaf totdat ik eindig tussen de 1200 en 1300 kcal (soms iets meer). Mijn dagdoel staat ingesteld op mijn BMR. Weet je in ieder geval wat ik doe :-).
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Voor mijzelf maakt het niet uit of andere zien wat ik eet. Maar kan me wel voorstellen dat sommige dat liever voor zichzelf houden. Enige waar ik dan een beetje tegen aan loop is dat als ik dan op mijn news feed zie staan '... is zoveel afgevallen etc.' dat ik moeite heb met het zeggen dat ze het goed gedaan hebben. Omdat ik totaal niet weet of ze het op een 'verantwoorde' manier gedaan hebben of omdat ze zichzelf uithongeren.

    Kan ik me voorstellen! Heb ik ook bij anderen bij wie het niet zichtbaar is…en dat heb ik ook bij het afsluiten van de dag…'onder het doel' is tenslotte een relatief begrip. Hier komt dan ook echt wel ieders verantwoordelijkheidsgevoel bij kijken. Hopelijk zijn mensen in staat om te snappen dat ze genoeg moeten eten. Ook de reden waarom ik daar een keer een topic aan heb gewijd.
    Persoonlijk kies ik er dan voor om positief te kijken en er vanuit te gaan dat mensen verantwoord bezig zijn. Ben ik namelijk ook :-).

    P.S. voor de volledigheid…ik eet mijn BMR (en vaak meer dan dat) aan kcal en ik beweeg er vanaf totdat ik eindig tussen de 1200 en 1300 kcal (soms iets meer). Mijn dagdoel staat ingesteld op mijn BMR. Weet je in ieder geval wat ik doe :-).

    Ik ga er ook wel gewoon vanuit dat mensen het op de juiste manier doen, maar er blijft toch zo'n stemmetje in me hoofd. Kan er niks aan doen! Van jou wist ik inderdaad dat je heel goed bezig bent met je net kcal etc. Ik moet daar ook wat meer op gaan focussen, want ik zit nog wel eens laag. Ik heb dan vaak geen honger meer, maar misschien dat ik gewoon wat minder kcal moet verbruiken ;)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik heb pas wat aangepast voor mijn instellingen en vroeg me eigenlijk af of mensen nog mijn dagboek in kunnen kijken?
    Had het voornamelijk uitgezet voor de foto's maar weet dus niet of mijn dagboek nu ook dicht staat.

    Ik heb in principe altijd mijn dagboek open gehad, ook zodat mensen (voornamelijk van mijn FL) op en aanmerkingen kunnen geven en tips om bepaalde dingen wel of niet te eten.

    Ik sta altijd open voor suggesties namelijk, mits het financieel toelaat en het in de buurt verkrijgbaar is :smile:

    Ik eet mijn TDEE - 15% omdat ik nu met cutting bezig ben, wil vet% omlaag brengen.
    Ga maandag beginnen met een krachtrainingsschema (Stronglift 5x5) voor 3 maanden.
    Ik ga dan mijn dagdoel iets bijstellen, namelijk naar TDEE-10%.
    Ik train dan 3 keer per week (ma,wo,vr), maar wil dan op de trainingsdagen wat meer eten (voornamelijk eiwitten en koolhydraten) Het is maar training van 40 minuten, maar volgens vele op mijn FL en op de forums een erg effectief schema.

    Zit dan in principe nog steeds beetje in cutting fase, maar hoop dan wat meer spiermassa te krijgen.
    Echt bulking ga ik nog niet doen, omdat ik nog genoeg vet erop heb zitten (nu op 26%) en dat wil ik in 3 maanden met 6-8% omlaag brengen
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik heb pas wat aangepast voor mijn instellingen en vroeg me eigenlijk af of mensen nog mijn dagboek in kunnen kijken?
    Had het voornamelijk uitgezet voor de foto's maar weet dus niet of mijn dagboek nu ook dicht staat.

    Ik heb in principe altijd mijn dagboek open gehad, ook zodat mensen (voornamelijk van mijn FL) op en aanmerkingen kunnen geven en tips om bepaalde dingen wel of niet te eten.

    Ik kan alles nog zien in ieder geval ;)

    Dat is eigenlijk precies dezelfde reden waarom ik mijn dagboek open heb gezet, wel alleen voor vrienden.
  • lsje29
    lsje29 Berichten: 35 Member
    Opties
    Ik heb mijn logboek ook privé staan, ook eigenlijk om dezelfde redenen als een aantal anderen hier; ik wil het zo volledig mogelijk bijhouden en niet de 'druk' voelen dat anderen dit allemaal kunnen zien.

    Ik ben zelf inderdaad wel eens 'bang' dat mensen zich afvragen of ik misschien helemaal gestopt ben met eten, aangezien ik de afgelopen 2 weken 8 KG ben kwijt geraakt. Maar om eventuele onrust weg te nemen; ik ben gewoon nogal zwaar en dan gaat afvallen in het begin snel. Ik ben van nauwelijks bewegen naar dagelijks vrij intensief bewegen gegaan, en van ongeveer 2500 / 3000 kcal per dag (misschien nog wel meer...) naar ongeveer 1500 kcal per dag gegaan. Ik ben mijn tussendoortjes gaan veranderen van chocolade en chips naar fruit en zuivel, en ik eet bij het avondeten zo min mogelijk sausjes, meer gekookt en minder gebakken voedsel. En ik maak bijna al mijn eten zelf, i.p.v. vaker ze af te halen ;-) En ik ga een stuk vroeger naar bed, wat én helpt bij het afvallen én helpt bij het minder snacken in de avonduurtjes ;-)

    Wie weet zet ik mijn logboek ooit nog wel eens open, maar op dit moment nog even niet. :-)
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    In het begin wist ik niet dat het kon en staat het standaard op prive. Toen heb ik het aangepast naar alleen vrienden, maar nu was er 1 vriend die hiermee begon die ik ook in het echte leven ken en die begon commentaar te geven als hij maar een hagelslagje voorbij zag komen, terwijl die zelf pindakaas en chocopasta naar binnen werkt en daar kon ik niet zo goed tegen. Vandaar dat het sinds gisteren weer op prive staat, wat niet wil zeggen dat jullie het niet mogen zien, maar ik was even het commentaar zat, het is tenslotte al een heel gevecht, toch? ;)
  • happyD14
    happyD14 Berichten: 22
    Opties
    In het begin wist ik niet dat het kon en staat het standaard op prive. Toen heb ik het aangepast naar alleen vrienden, maar nu was er 1 vriend die hiermee begon die ik ook in het echte leven ken en die begon commentaar te geven als hij maar een hagelslagje voorbij zag komen, terwijl die zelf pindakaas en chocopasta naar binnen werkt en daar kon ik niet zo goed tegen. Vandaar dat het sinds gisteren weer op prive staat, wat niet wil zeggen dat jullie het niet mogen zien, maar ik was even het commentaar zat, het is tenslotte al een heel gevecht, toch? ;)

    Jammer als iemand zo gaat reageren. Je doet je best en het is belangrijk dat je daar je eigen weg in vindt. Als je tips wilt, kun je daar het beste zelf om vragen…daar hoeven mensen niet zomaar mee te komen.
    Goed dat je verder gaat op een manier die voor jou ontspannen is!
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Precies!! :D
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    In het begin wist ik niet dat het kon en staat het standaard op prive. Toen heb ik het aangepast naar alleen vrienden, maar nu was er 1 vriend die hiermee begon die ik ook in het echte leven ken en die begon commentaar te geven als hij maar een hagelslagje voorbij zag komen, terwijl die zelf pindakaas en chocopasta naar binnen werkt en daar kon ik niet zo goed tegen. Vandaar dat het sinds gisteren weer op prive staat, wat niet wil zeggen dat jullie het niet mogen zien, maar ik was even het commentaar zat, het is tenslotte al een heel gevecht, toch? ;)

    Jammer als iemand zo gaat reageren. Je doet je best en het is belangrijk dat je daar je eigen weg in vindt. Als je tips wilt, kun je daar het beste zelf om vragen…daar hoeven mensen niet zomaar mee te komen.
    Goed dat je verder gaat op een manier die voor jou ontspannen is!

    het flauwe is ook dat 99% van de reacties die je krijgt (die ik krijg, in ieder geval), gebaseerd zijn op mythes en onzin...

    vet is slecht voor je.. dat was in 1982 nog zo ja.. ondertussen weten we wel beter.. vet is ook belangrijk om binnen te krijgen.
    suiker is slecht.. maakt niets uit, zolang je maar een tekort aan kcal eet, val je gewoon af... dat je eerder weer honger hebt is wel een probleem, maar je komt er niet zomaar van aan.. en ga zo maar door...
  • lsje29
    lsje29 Berichten: 35 Member
    Opties
    In het begin wist ik niet dat het kon en staat het standaard op prive. Toen heb ik het aangepast naar alleen vrienden, maar nu was er 1 vriend die hiermee begon die ik ook in het echte leven ken en die begon commentaar te geven als hij maar een hagelslagje voorbij zag komen, terwijl die zelf pindakaas en chocopasta naar binnen werkt en daar kon ik niet zo goed tegen. Vandaar dat het sinds gisteren weer op prive staat, wat niet wil zeggen dat jullie het niet mogen zien, maar ik was even het commentaar zat, het is tenslotte al een heel gevecht, toch? ;)

    Pffff, lastig die mensen, die zelf alles maar kunnen eten en dan commentaar gaan geven op een ander. Inderdaad, het gevecht is al heel wat, en een hagelslagje hier en daar gaat dat gevecht echt niet verpesten! Juist niet, als je nooit meer eens iets lekkers neemt tijdens het gevecht, kun je dat de rest van je leven ook niet meer doen. Want dan zit het er meteen aan. En een verandering van levensstijl is wel for life, dus gewoon tussendoor even ergens van genieten? Zeker doen! Gelukkig zijn er genoeg mensen die precies weten wat je doormaakt en wél respect hebben voor een ander. :-)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik neem ook gerust nog een stuk chocolade als ik er zin in heb, en met verjaardagen let ik er op, maar blijf dan toch niet onder mijn caloriën, maar ik ga mezelf niet straffen door niets te eten en al het lekkers af te slaan.

    In tegendeel, afgelopen zaterdag verjaardag gehad, en zowel 's middags als 's avonds bij de koffie een stuk kwarktaart genomen, en wat denk je, ben gewoon afgevallen vanaf donderdag, zonder extra cardio ofzo
  • Lyla_
    Lyla_ Berichten: 41
    Opties
    Ik merk dat het ook wel kan helpen (behalve als mensen inderdaad ongevraagd kritiek hebben). Die 'druk' kan ook goed zijn, toch? Ik weet dat ik tevreden ben over wat ik eet, daarom mogen mijn vrienden het ook zien. En ik eet zeker dagelijks nog snoep, maar ik zou het niet anders willen ;) Persoonlijk vind ik het fijn dat ik op deze manier (indien nodig) ook tips kan krijgen op mijn eetpatroon. Dan kan ik altijd nog zelf bepalen wat ik met die tips doe :)