Ervaringen met FitBit (of soortgelijks) — Dutch (Netherlands)

Ervaringen met FitBit (of soortgelijks)

Opties
Heeft iemand hier ervaring met een FitBit of soortgelijke armband? Ik vraag me af hoe het jullie bevalt: meet het correct? Het klinkt namelijk haast te mooi om waar te zijn!

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Hij bevalt mij heel goed.Je kan nooit verwachten dat hij compleet correct meet, maar ik denk dat hij wel aardig accuraat is. Vraag me alleen af wat je bedoelt met te mooi om waar te zijn?
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Ik heb de Fitbit One en louisette1988 heeft volgens mij de force. Ik hem hem ongeveer 1 a 2 weken nu.

    Die van mij heb ik in mijn broekzat zitten, zit dus bij mijn heupen waardoor hij minder snel beweging registreert, echter ben ik zeer zeer tevreden over de fitbit. Je ziet elke dag wat je bewogen hebt en hoeveel cal je hebt verbrand, deze is te synchroniseren met MFP.

    De One is lekker klein, zit in een speciale omhulsel waardoor hij niet zomaar uit mijn broekzak schiet, via de telefoon kun je ook alles wat geregistreerd word nakijken. Erg handig is ook de wekker functie, dan gaat hij trillen zonder geluid, jij word er wakker van maar een ander niet.

    Ik zou zeggen wat wil je weten, ik geef het antwoord.

    Edit: Louisette was me voor :D
  • Lyla_
    Lyla_ Berichten: 41
    Opties
    Met 'te mooi om waar te zijn' bedoel ik dat het apparaat echt de hele dag registreert wat je precies verbruikt. Dus dat 'ie merkt dat je op een crosstrainer je billen er af traint, en niet denkt dat je kalm aan het wandelen bent bijv.

    Ik kan me voorstellen dat als het apparaatje in je broekzak zit, hij dus meer als stappenteller dient. Of is dat niet kloppend? En houdt ie rekening met je gewicht qua kcal-verbruik?
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik heb de fitbit flex (armband) Maar als je iets wilt hebben wat registreert wat je verbruikt op een dag is een HRM beter. Want mijne telt niks als je op de crosstrainer zit aangezien ik me armen niet zou bewegen. Want een fitbit is gewoon een stappenteller, meer is het niet. Hij houdt wel rekening rekening met je gewicht zover ik weet en ook je lengte gebruikt hij om te bepalen hoe groot je stappen zijn dus hoeveel kilometer je aflegt.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Als je iets wilt wat ook je hartslag meet maar ook je stappen en je slaap, zou je kunnen kijken naar de vivofit van garmin. Ik weet niet precies hoe die werkt, moet me er nog even in verdiepen.
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Dat doet die van mij dus wel weer beter, heb ze van de week geteld en kwam op hetzelfde uit als fitbit. Mijn fitbit ziet een crosstrainer/loopband/fiets sneller als 'actief' bezig zijn dan de flex. echter heeft flex weer andere voordelen die de one niet heeft.

    Als ik nu heel zenuwachtig met mijn been ga zitten tikken dan ziet hij dat natuurlijk ook als lopen ;-)
  • Lyla_
    Lyla_ Berichten: 41
    Opties
    Oke dat is dan helder :) Het klinkt wel handig! Zou zelf wel geïnteresseerd zijn in eentje die ook een HRM heeft, maar dat is best een investering als ik het, haha!
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Wel een investering die je meer inzicht geeft in het leven.
  • Nadia_BE
    Nadia_BE Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik heb zelf sinds juli vorig jaar een Jawbone Up in combinatie met MFP en dat bevalt me ook prima. Geeft een duidelijker beeld van je patronen (eten, bewegen, slapen). Zo ben ik er achter gekomen dat ik te weinig eet. Anders heb je daar geen idee van of je genoeg/teveel eet, vind ik.
  • pietagoras
    pietagoras Berichten: 1
    Opties
    Ik heb de Fitbit one na 2 weken weggelegd. Hoewel de stappen en afstand ca. 7 % meer worden aangegeven dan werkelijk (gechecked via GPS), tellen de stappen deels door tijdens autoritten (bij een straf geveerde auto). Daardoor zijn de dagtotalen waardeloos geworden. Kennelijk te gevoelig. De iPhone 5S kan hetzelfde als de Fitbit, dus zonde van de investering.
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Ik heb de Fitbit one na 2 weken weggelegd. Hoewel de stappen en afstand ca. 7 % meer worden aangegeven dan werkelijk (gechecked via GPS), tellen de stappen deels door tijdens autoritten (bij een straf geveerde auto). Daardoor zijn de dagtotalen waardeloos geworden. Kennelijk te gevoelig. De iPhone 5S kan hetzelfde als de Fitbit, dus zonde van de investering.

    Heb ik dus totaal geen last van. Werkt bij mij perfect, ook met een straf geveerde auto. Wellicht heb je een oud model of de fitbit op een plaats zitten waar hij meer beweegt dan nodig?
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Ik heb nu bijna 2 weken de Fitbit Flex. Ik wilde geen Force (wat lomp en wenig toegevoegde waarde voor mij), die officieel nog in Nederland moet uitkomen. De Flex bevalt me prima. Hierdoor weet ik dat ik op een gemiddelde dag meer kcal verbruik dan ik van te voren had ingeschat. Daarom viel ik de eerste weken zo hard af, met de 1500 kcal die MFP me toebedeelde. Ik liet m'n wandelingen eerst door Runtastic doorzetten naar MFP, maar die koppeling heb ik verwijderd. Ik kreeg wel erg veel extra "sportpunten". Nu worden alleen de verdiende kcal van de Flex doorgezet naar MFP. Dat geeft naar mijn idee een reëeler beeld. In MFP heb ik namen van mijn maaltijden net zo genoemd als op de Fitbit website. Je totalen aan kcal worden dan vanuit MFB automatisch naar de Fitbit website doorgezet én bij de juiste maaltijd.
    De extra bewegingen bij autorijden merk ik niet echt. Wél bij strijken en huishoudelijke taken! Maar aangezien ik dat doe op de dagen dat ik niet werk, zijn dat dagen waarop ik sowieso ren en vlieg. Dus die extra kcal heb ik dan wel verdiend.
    Of de afgelegde afstand klopt heb ik nog niet echt bekeken. Je kunt in ieder geval de lengte van je passen wijzigen in de settings van je Flex.
    Het Fitbit Dashboard op je pc ziet er leuk uit, en geeft veel overzichten, maar meestal bekijk ik m'n vorderingen via smartphone of tablet.
    Dat de Flex ook je slaapritme bijhoudt is een aardig extraatje.

    Op diverse sites en MFP en Fitbit Communities zijn overigens reacties te lezen van mensen die uitslag hebben gekregen op hun pols door de Force en Flex. Er is zelfs een (vrijwillige) recall actie voor de Force. Ik weet niet of het typisch Amerikaans is, maar veel reacties komen op mij nogal paniekerig over. Dat je uitslag kunt krijgen als je plastic om je pols draagt, is niet iets dat is voorbehouden aan een Fitbit. Google maar eens op "rash on wrist".
  • happyD14
    happyD14 Berichten: 22
    Opties
    Ik heb zelf de fitbit one en ben er erg blij mee. Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van de runtastic pedometer, maar daarbij vond ik het een nadeel dat ik hem elke keer aan en uit moest zetten. Ik vind het fantastisch dat ik de fitibit gewoon aan mijn broek vastmaak en er geen omkijken meer naar heb. Duur, maar voor mij dus wel een goede motivator :-).
  • MJSpeelman
    MJSpeelman Berichten: 7
    Opties
    zelf heb ik de fitbit ultra, hij hangt de hele dag aan mijn bh bandje en 's nachts heb ik hem aan mijn nachthemd bevestigd. Meet het aantal stappen, trappen en je slaapritme. Ik vind het niet storend en je weet tenminste of je voldoende beweging heb gehad die dag. Ik ben er blij mee.
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Tip voor mensen die werk hebben met veel bukken/opstaan, in en uitstappen in auto's. Hang de Fitbit one niet naar binnen in je broekzak (dat kleine zakje in je broekzak). Het kan gebeuren dat de fitbit zichzelf hierdoor omhoog werkt (ondanks dat hij strak vast zit) en er ongemerkt uit valt, dan ben je dus €100,- kwijt.

    Heb nu gelukkig een nieuwe, deze heb ik met een extra kabeltje aan mijn riem gemaakt, mocht hij eruit vallen dan bungelt hij aan het kabeltje en dan ben je hem niet kwijt.
  • wannez
    wannez Berichten: 1
    Opties
    Ik gebruik de vivofit nu al 2 weken naar tevredenheid. Voordeel van de vivofit is dat de batterij een jaar meegaat. Nadeel, geen backlight, dus savond geen zicht op resultaat zonder extern licht. Maar dat valt ook wel mee.
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Ik heb zelf sinds juli vorig jaar een Jawbone Up in combinatie met MFP en dat bevalt me ook prima. Geeft een duidelijker beeld van je patronen (eten, bewegen, slapen). Zo ben ik er achter gekomen dat ik te weinig eet. Anders heb je daar geen idee van of je genoeg/teveel eet, vind ik.


    Heb vandaag op hun site zitten lezen, werkt deze armband goed en is het dan ook echt het geld waard?
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Ik heb zelf sinds juli vorig jaar een Jawbone Up in combinatie met MFP en dat bevalt me ook prima. Geeft een duidelijker beeld van je patronen (eten, bewegen, slapen). Zo ben ik er achter gekomen dat ik te weinig eet. Anders heb je daar geen idee van of je genoeg/teveel eet, vind ik.


    Heb vandaag op hun site zitten lezen, werkt deze armband goed en is het dan ook echt het geld waard?

    Heb inmiddels antwoord van 2 verschillende personen en beide zijn erg tevreden met de Jawbone!
  • eenjogger
    eenjogger Berichten: 7 Member
    Opties
    Hi,

    De Polar Loop is ook zo'n ding. Is dat vergelijkbaar met de trackers die jullie hebben ?

    mvg,

    Wim
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    De Polar Loop is inderdaad vergelijkbaar met de Fitbit Flex die ik heb. Voor mij viel de Polar Loop af, omdat er geen app voor Android was. Ik weet niet of die er inmiddels is. Ook kun je de Fitbit laten synchroniseren met Myfitnesspal, en dat kan met de Polar Loop niet.
  • eenjogger
    eenjogger Berichten: 7 Member
    Opties
    De heksentoeren die ik moet doen om de data van mijn oude Polar horloge naar de nieuwe Polar website te krijgen ...
    Zelfs binnen 1 merk zoals Polar slagen ze erin om de zoveel jaar met andere sensoren te komen die niet compatibel zijn met hun oude toestellen.
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Ik ben laaiend enthousiast over de polar loop!

    In combinatie met mijn H7 hartslagcensor gekoppeld aan Polar Beat heb ik een totaaloverzicht van mijn lichaamsbeweging, calorieenverbruik tijdens trainingen en gedurende de hele dag en nacht. Zelfs je nachtrust wordt gemeten en gekwalificeerd in diepe slaap en onrustige slaap.
  • Onapona1973
    Onapona1973 Berichten: 6 Member
    Opties
    ik heb sinds een maand een jawbone up en hij werkt echt goed
    mede dankzij de stappenteller (die vrij accuraat is, dubbelchecked met andere stappentellers die ik heb) ben ik me er meer bewust van hoeveel/hoe weinig ik per dag beweeg en gemotiveerd om toch minstens 10.000 stappen per dag te zetten!
  • LemmensK
    LemmensK Berichten: 4
    Opties
    Ik gebruik nu een week een Vivofit2. Deze telt mijn stappen vrij correct en rekent hier uit de verbruikte calorieën. Wat me niet lukt is deze calorieën laten syncen met MFP.
    3. Iemand ervaring hiermee?
  • Sanster2014
    Sanster2014 Berichten: 2 Member
    Opties
    Bij de Vivofit 2 heb ik MFP en Garmin synchroniseren via de websites en niet via de app, aangezien dat niet lukte. Sindsdien gaat het goed.