Eiwitten — Dutch (Netherlands)

Eiwitten

In mijn voedingsoverzicht is duidelijk dat ik te weinig eiwitten binnen krijg. Nu eet ik geen vlees (wel vis) en probeer af en toe noten & vleesvervangers te eten. Ik ben verzot op kaas, maar probeer daar in te minderen vanwege de vele vetten.

Heeft iemand tips om meer eiwitten binnen te krijgen? Ik heb eea gelezen over Whey Protein, maar ik weet niet of dat geschikt is voor mij. Het lijkt zich meer te focussen op sporters. Ik probeer wel meer te sporten, maar het zit zeker nog niet in mijn routine.

Reacties

  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Yoghurt, Kwark, 30+ kaas (en ff zoeken....er zijn echt lekkere 30+ kazen :D ), ei (en dan alleen het wit). Ik ben zelf niet zo van de whey en andere toevoegingen.

    Met yoghurt kun je ook lekkere smoothies maken. Twee vliegen in 1 klap: fruit en eiwit.
  • RobbertKolthoff
    RobbertKolthoff Berichten: 94 Member
    Heel goed dat je vis eet. Goed voor omega3, walnoten ook uiteraard. Zuivel en eieren ook? Zo krijg je wel de essentiele aminozuren binnen en vitamine b12. Soja zou je ook kunnen proberen maar dan wel de ongefermenteerde. Shakes zijn voor jou niet nodig. Je kunt genoeg eiwitten halen uit de plantaardige en dierlijke eiwitten. Succes
  • RobbertKolthoff
    RobbertKolthoff Berichten: 94 Member
    ei (en dan alleen het wit).

    Waarom alleen het eiwit? Omslachtig en niet raadzaam. In het eigeel zitten nuttige voedingsstoffen waaronder vitamine d en het relatief zeldzame chroline. Voorkomt vervetting, slechte spierwerking en geheugenproblemen. Een heel ei hoort erbij.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    ei (en dan alleen het wit).

    Waarom alleen het eiwit? Omslachtig en niet raadzaam. In het eigeel zitten nuttige voedingsstoffen waaronder vitamine d en het relatief zeldzame chroline. Voorkomt vervetting, slechte spierwerking en geheugenproblemen. Een heel ei hoort erbij.

    Als Barnevelder kan ik dit alleen maar beamen :D!
    Ik eet misschien wel meer eieren dan de meeste mensen (ongeveer 12 per week) maar als lunch is het ideaal,, geeft vol gevoel tot aan mijn volgende maaltijd.

    Kaas 30+ eet ik ook, was wel wennen om van 48+ jong belegen naar 30+ belegen te gaan, maar nu zou ik niet anders meer willen.
  • RobbertKolthoff
    RobbertKolthoff Berichten: 94 Member
    Kaas 30+ eet ik ook, was wel wennen om van 48+ jong belegen naar 30+ belegen te gaan, maar nu zou ik niet anders meer willen.

    Ik raad mijn klanten geen magere producten aan. Ook al zitten er minder calorieen in toch ben je gauw geneigd om er teveel van te nemen. Maar als het voor jou werkt dan is dat prima natuurlijk!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Kaas 30+ eet ik ook, was wel wennen om van 48+ jong belegen naar 30+ belegen te gaan, maar nu zou ik niet anders meer willen.

    Ik raad mijn klanten geen magere producten aan. Ook al zitten er minder calorieen in toch ben je gauw geneigd om er teveel van te nemen. Maar als het voor jou werkt dan is dat prima natuurlijk!

    Ik eet niet zo heel veel kaas overigens.
    Als ik het eet is het ook gewoon 1 plak per boterham en niet meer, juist van 48 jong belegen had ik de neiging om een blok af te snijden en op te eten, dat heb ik bij deze kaas juist weer niet :happy:
  • Zohar94
    Zohar94 Berichten: 30 Member
    Heey, hier ook een geen-vlees maar wel-vis eter ;)
    Wat ik graag eet is huttenkase, bevat vrij weinig calorieen maar wel eiwit. Verder eet ik 3 a 4 keer per week een ei en doe ik vaak kikkererwten/bonen bij mijn avondeten. ook yoghurt en tonijn zijn relatief slank en toch eiwitrijk!
    Succes
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Dat zijn ook hele lekkere producten die ik ook graag toevoeg aan mijn dieeet :) kun je heerlijk mee combineren. van zoet tot hartig (voral met die kikkererwten. als puree met eiwitpoeder om het zoet te maken of bakken in de oven als een soort nootjes...)
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Dat zijn ook hele lekkere producten die ik ook graag toevoeg aan mijn dieeet :) kun je heerlijk mee combineren. van zoet tot hartig (voral met die kikkererwten. als puree met eiwitpoeder om het zoet te maken of bakken in de oven als een soort nootjes...)

    Kikkererwten met eiwitpoeder? Klinkt niet echt als een lekkere combinatie haha :P Welke smaak eiwitpoeder gebruik je dan?
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Dat zijn ook hele lekkere producten die ik ook graag toevoeg aan mijn dieeet :) kun je heerlijk mee combineren. van zoet tot hartig (voral met die kikkererwten. als puree met eiwitpoeder om het zoet te maken of bakken in de oven als een soort nootjes...)

    Kikkererwten met eiwitpoeder? Klinkt niet echt als een lekkere combinatie haha :P Welke smaak eiwitpoeder gebruik je dan?

    cookies and cream... maar vanille/chocola... wacht:
    DIT:
    http://louzziejfood.blogspot.nl/2014/02/recipe-clean-healthy-protein-cookie.html ;) blog is best handig haha