Welke (starchy) carb vult goed en heeft weinig calorieën? — Dutch (Netherlands)

Welke (starchy) carb vult goed en heeft weinig calorieën?

Opties
Hallo!

ik denk dat ik iets meer variatie in mijn eet patroon moet gooien. Qua koolhydraten eet ik voornamelijk bruine rijst. Ik eet 3 x per dag een halve cup koolhydraten. S'avonds vaak rijst met tonijn of kip en een zelfgemaakte tomatensaus. De rijst maakt dat ik voel dat ik een echte vullende maaltijd heb genoten. Ik vraag mij af welke andere koolhydraten ik zou kunnen gebruiken (halve cup) die minder calorieën bevatten.

Benieuwd naar julie tips!

Groetjes

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Volgens mij heeft elke macro zijn eigen hoeveelheid calorieën. Vraag me dus af of er echt een mogelijkheid is om dezelfde hoeveelheid koolhydraten te krijgen voor minder calorieën.

    Fat: 1 gram = 9 calories
    Protein: 1 gram = 4 calories
    Carbohydrates: 1 gram = 4 calories
    Alcohol: 1 gram = 7 calories
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Alle producten waar veel koolhydraten in zitten, zitten ook veel calorieën in helaas. Je kan rijst afwisselen met pasta wat ook hoog in koolhydraten is, maar ook hoog in calorieën. In aardappels zitten minder koolhydraten maar dan ook minder calorieën.

    Als je graag een 'volle' (vullende maaltijd) maag wilt voelen kan je altijd meer groenten eten of vezelrijk eten. Wil je een minder honger gevoel hebben kan je meer eiwitten eten.