Banaan ei pannenkoek
louiseloes
Ik kwam een tijdje terug de 'banaan ei pannenkoek' tegen op het internet. Dit zijn pannenkoekjes met als ingrediënten alleen ei en banaan (en evt. wat kaneel). Ik heb ze geprobeerd en ik vond ze echt super lekker (en gezond). Maar nu was mijn vraag:
Hoe moet je ei rekenen in calorieën? Op veel blogs staat heel simpel: calorieën van een ei 85 en een banaan etc.
Maar eigenlijk bak je het ei toch? Moet je het dan ook rekenen als een gebakken ei? Een rauw ei heeft namelijk 85 calorieën.
Hoe moet je ei rekenen in calorieën? Op veel blogs staat heel simpel: calorieën van een ei 85 en een banaan etc.
Maar eigenlijk bak je het ei toch? Moet je het dan ook rekenen als een gebakken ei? Een rauw ei heeft namelijk 85 calorieën.
0
Reacties
-
Voedingswaarde van een rauw ei plus eventueel de voedingswaarde van het gebruikte bakvet apart erbij.0
-
Ah, kijk. Bedankt!0
-
Precies wat Peter zei, mocht je die extra kcal van het bakvet zonde vinden, kun je kijken naar PAM cooking spray, bevalt mij erg goed en scheelt een heleboel. Er is maar een kleine spray nodig om je pan in te vetten en vlees/ei bakt er heel goed in, voor echt goudbruine aardappetjes is het niet aan te raden, voor de rest wel!0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 858 Stel jezelf voor
- 322 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 253 Fitness en training
- 310 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 461 MyFitnessPal-Fora