Tussen de 10 en 15 kilo afvallen! — Dutch (Netherlands)

Tussen de 10 en 15 kilo afvallen!

Opties
Jottem
Jottem Berichten: 31 Member
Wie praat er mee?
In het verleden heb ik al meerdere pogingen gedaan. Deze week de app voor mijn telefoon ondekt en nu dus ook via de laptop bezig. Tot nu toe vind ik het een prima ding. Hoop het vol te kunnen houden.
Ben 'n vrouw van 57 jaar, 160 cm groot en begon met ong. 74 kg (hoogste gewicht tot nu toe in mijn leven).
Werk 4 dagen per week als AVO-leerkracht aan een Praktijkschool, inactief dus:) volgens deze site.
Heb een hekel aan sporten, maar ga sinds kort met een aantal "meiden" van school 1x in de week naar de sportschool.
Steuntje in de rug/stok achter de deur is bij mij wel nodig.
Succes allemaal!

Reacties

  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Wie praat er mee?
    In het verleden heb ik al meerdere pogingen gedaan. Deze week de app voor mijn telefoon ondekt en nu dus ook via de laptop bezig. Tot nu toe vind ik het een prima ding. Hoop het vol te kunnen houden.
    Ben 'n vrouw van 57 jaar, 160 cm groot en begon met ong. 74 kg (hoogste gewicht tot nu toe in mijn leven).
    Werk 4 dagen per week als AVO-leerkracht aan een Praktijkschool, inactief dus:) volgens deze site.
    Heb een hekel aan sporten, maar ga sinds kort met een aantal "meiden" van school 1x in de week naar de sportschool.
    Steuntje in de rug/stok achter de deur is bij mij wel nodig.
    Succes allemaal!

    welkom en succes!

    je zal zien dat 10-15 kg afvallen prima lukt als je netjes calorieën telt en niet vals speelt met invullen :)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Welkom!
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Welkom! En succes met het behalen van je doel :)
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Welkom en succes!
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    Mijn dank voor jullie welkom.
    Nog een vraagje!
    Waar hebben jullie die leuke "meters" vandaan, onder jullie commentaar?
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Welkom en heel veel succes.
    De meters kun je vinden onder het kopje 'Apps' boven in het menu.

    Of via deze link: http://www.myfitnesspal.com/nl/apps
    Daarna klik je op 'Dieetticker' dan kun je een eigen meter instellen, tevens ook meer opties!
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Welkom! Hoop dat MFP kan helpen om het afvallen goed vol te kunnen houden.
  • pcmbeen
    pcmbeen Berichten: 1 Member
    Opties
    Gewoon er voor gaan. Je gegevens serieus invullen en je komt er.
    Ben zelf in half jaar 10 kg. afgevallen. Sport is belangrijk om veel calorieën te verbranden. Ik doe dat 3 x per week. Hardlopen is de beste verbrandingsmotor. De extra verbrandde calorieën later aanvullen op je dagelijks dieet is heerlijk. Je kunt dan ook meer afvallen dan normaal!
    Siucces.:smile:
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    "meter" gevonden! Bedankt voor de link. Het eerste resultaat staat er (al) in.
    Vandaag weer naar de sportschool geweest, combi van burn it en pilates gedaan.
    Maar ...... ook vlaai en een antiliaans pasteitje gegeten i.v.m. verjaardagen van 2 collegae in de vakantie.
    Vanavond maar een bak sla genomen ter compensatie ;)
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Veel succes! Alleen al het bijhouden van je maaltijden helpt al een stuk. Je ziet dan dat 1 baaldag of feestje niet zoveel uitmaakt als je je de rest van de week aan je calorieën houdt.
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    idd Linda, bijhouden is voor mij ook "duidelijk het plaatje zien". Bovendien is het bij dit systeem leuk dat je kunt
    wisselen tussen mobiel en computer. Hier kun je met anderen kletsen en op mijn mobiel zit een makkelijk scan
    mogelijkheid waardoor je al veel info kunt oproepen.
  • ienie63
    ienie63 Berichten: 24 Member
    Opties
    Welkom, succes!
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    Vakantieperikelen!
    Zo, maandag begint hier off. de grote vakantie, 6 weken vrij!!!
    Nu zal dat laatste zo'n vaart wel niet lopen, ben nl. nog niet klaar op school.
    Maandag heb ik eerst een dagje 2 van de 3 kleinkinderen en dinsdag weer naar "de Pijler" om mijn werk af te maken.
    Bovendien dan ff in de schooltuin kijken of er veel onkruid staat, eventueel wat groenten/aardbeien scoren :laugh: .
    Maar het grote probleem zal toch worden dat de regelmaat min of meer weg is en de verleidingen dichterbij.
    Hoop na de vakantie niet al te veel te zijn aangekomen. Zit nu rond de 66 kg. Mijn streven is om daar niet meer dan 1 kg. bij te moeten schrijven, maar ik wil wel een beetje kunnen genieten. Bovendien ben ik echt toe aan rust, geen moeten maar mogen!
    Misschien heeft nog iemand tips voor me?
    Wens een ieder die nog moet werken sterkte en wie (al) vrij is veel vakantieplezier.
    Groetjes,

    Ria.
  • annettekartouw
    annettekartouw Berichten: 1
    Opties
    Mooi programma om te volgen is het
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    Mijn eerste doel bereikt, 10 kg er af, JIPPIE!!!!!
    Had alleen gehoopt dat myfitnesspal ergens een grappige/leuke "beloning" zou geven.
    Helaas wordt er dus nergens iets geregistreerd.
    Dan moeten we er zelf maar een feestje van maken.
    Kijken of ik mijn "banner" nog ergens kan aanpassen/veranderen, moet ik een half jaar terug in dit item even kijken hoe ik dat (met hulp van anderen) ook al weer opgestart heb.
    :flowerforyou: :flowerforyou: :flowerforyou: :flowerforyou: :flowerforyou:
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Jottem wat een geweldig resultaat!!! Jammer inderdaad dat het vuurwerk niet van je beeldscherm afspringt als je je doel hebt bereikt. Dikke virtuele knuffel en een opsteker van mij! Je bent een topper en een doorzetter!
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Echt heel goed dat je dit gehaald hebt. Daar mag je met recht trots op zijn!
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    Dank u dames :blushing: !

    Jullie gaan ook alle2 super goed, hebben nog veel meer kilo's verloren.
    Dus ook een :flowerforyou:.

    Heb net mezelf op een kappersbehandeling getrakteerd.
    Zie er weer helemaal netjes uit.:laugh:

    Nu "ff" ruzie maken met strijkbout en strijkplank en dan kan ik ook nog wat aan cal. verschrijven vandaag.
    Als het weer zo blijft vanmiddag misschien nog een stukje lopen.

    Have a nice day!
  • rfhtobe
    rfhtobe Berichten: 5
    Opties
    Tof gefeliciteerd.

    Zelf ben ik een man, 28 jaar, en mijn grens was bereikt op 90 kilo.
    Nu 22 dagen bezig, en ik ga ook de goede kant op.
    Ook ik wil een kilo of 10 kwijt.

    Groet
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Hoy hoy ( ik hang dagen in de sportschool)

    Ik zal maar een open deur intrappen. Ik denk dat je niet moet willen afvallen,maar dat je je levensstijl moet willen veranderen. Ik heb jaren alleen maar kant en klare maaltijden gegeten, maar toen ik na een body scan te horen kreeg dat mn inwendige vet VEEL te hoog was, het ik de knop om gezet, omdat mn gezondheid belangrijker is dan eten en drinken is (want dit is toch vaak troost gedrag) Er is inmiddels 15 kg af en als ik nu in de spiegel kijk geeft dat me een kick (gedverdemme weer een andere verslaving). Ik zit niet op MFP om af te vallen , maar om mn spiermassa te vergroten door o.a erg veel eiwitten in mn voedings patroon te integreren.

    Gr Janeckbear