Eet buien — Dutch (Netherlands)

Eet buien

Opties
Help! Ik was zo goed op weg maar het voelt alsof ik weer opnieuw moet beginnen. Dankzij eetbuien (bijna elke dag) ben ik de laatste tijd alleen maar aangekomen.

Iemand tips?

Reacties

  • HelllYeaHH
    HelllYeaHH Berichten: 14
    Opties
    - gezonde snacks / tussendoortjes om je een vol gevoel te geven
    - eten voor de dag inplannen, dus ook je tussendoortjes. Dan weet je dat je over een uuir iets mag eten en ga je dus niet alle kasten door op zoek naar iets anders.
    - misschien is je calorie tekort te groot? Je valt er wel sneller van af, maar als je het niet vol kunt houden kan je er over denken om dit aan te passen.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    - gezonde snacks / tussendoortjes om je een vol gevoel te geven
    - eten voor de dag inplannen, dus ook je tussendoortjes. Dan weet je dat je over een uuir iets mag eten en ga je dus niet alle kasten door op zoek naar iets anders.
    - misschien is je calorie tekort te groot? Je valt er wel sneller van af, maar als je het niet vol kunt houden kan je er over denken om dit aan te passen.

    goede tips!

    wat voor mij heel erg invloed heeft op de eetbuien , is of ik lekker in mijn vel zit.. een dieet volhouden gaat een stuk beter als je niet teveel aan je hoofd hebt... sommige dingen kan je nu eenmaal niet wegstrepen, maar probeer voor jezelf te kijken hoe je dit het makkelijks in je leven in kan passen.

    o.a. in het inplannen van maaltijden en een lijst van toegestane snacks maken helpen hierbij enorm :)
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Maak inderdaad de kcal die je mag eten echt op, en verdeel je kcal inname over de dag. Geen licht ontbijt en dan ook nog een lichte lunch, dan ga je op zeker snaaien later op de dag. Misschien ben je op dit moment actiever dan anders? Dan heb je meer kcal nodig.
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Ik had er vandaag ook last van! mag er 1200 op een dag en had me net toch een honger, maar toen ik me bedacht dat ik van 07.00 tot 17.00 op de broodafdeling gewerkt had kwam ik erachter dat ik toch wat meer verbrand had!
    Maar iig tegen eetbuiten, vooral gezonde snacks eten (af en toe wat anders kan) en als je honger hebt een glas water drinken en met jezelf afspreken als ik over een half uur nog steeds honger heb dán mag ik iets pakken.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik denk dat wat HelllYeaHH heeft gezegd de belangrijkste punten zijn. Let ook goed op je netto kcal, want als je daar telkens heel laag mee zit wil je lichaam later alles gaan inhalen. Je kan beter een kleiner te kort nemen in kcal per dag en dat je daardoor geen eetbuien meer krijgt dan dat je te kort groot is en daardoor uiteindelijk alles dubbel en dwars gaat inhalen.
  • mirandatje
    mirandatje Berichten: 28
    Opties
    Misschien ook eens bekijken waar die eetbuien vandaan komen. Is het echt dat je honger hebt of meer dat je zin hebt om iets te eten? Ik had voorheen geregeld gewoon in iets lekkers te eten. Voor mij was het een kwestie van een knop om zetten (wat niet makkelijk is) en bedenken wat je doel is...afvallen. Ik kan nu makkelijker tegen mezelf zeggen...nee niet eten...je hebt geen honger en je krijgt hier spijt van!
  • miska1989
    miska1989 Berichten: 4 Member
    Opties
    Wat een hoop nuttige tips al zeg!
    Wat hier helpt is om mfp samen met bekende te doen. Alles netjes invullen. Ook als je een keer over de streep gegaan ben.
    Probeer jezelf ook een doel te geven, als je 5 kg kwijt ben iets leuks gaan doen of misschien in kleinere stappen.. elke 2,5 kg een bloemetje kopen zoiets.