Trainingschema — Dutch (Netherlands)

Trainingschema

Opties
HI luitjes!

Ik heb m'n 3e trainingschema, (zgn splitschema, per spiergroep of soms twee per dag verdeeld) ondertussen van mn trainer gekregen. En echt reuze zin in om mee te berginnen! Ik dacht.. hoe zit dat bij jullie, hebben of zouden jullie sowiets ook fijn vinden?> Ik zweer erbij.. lekke rdoen en niet denken en om e zoveel tijd (4-6 weken) krijg ik een niewue routine :)

En als ik (meestal) een 6e dag train doe ik wat het lekkerst voelt, minste spierpijn heeft maar voral het meste zin in heb! En soweiso kan ik alle dagen wisselen.

Ik dacht ik deel hem even en ben wel benieuwd naar jullie trainngsschema als jullie dat hebben.

Untitled.jpg

Reacties

  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Bij mij op de sportschool kun je wel een trainingsschema aanvragen.
    Bij die van mij zit ongeveer 45 minuten cardio en de rest wat spierapparaten wat ook ongeveer 45 minuten duurt.
    Maar ik train niet een bepaalde spiergroep op een dag, ik doe alles in 1 keer en dan niet zo intensief
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik werk al een tijd niet meer met trainingsschema's omdat ik CrossFit doe. Wel heb ik van de 5x dat ik train, 1 training weightlifting en daar beperk ik mij vooral tot de grote spiergroepen en de compound movements. Tevens is die weightlifting day ook om meer spierontwikkeling en kracht te krijgen. Dus dan is het voornamelijk erg zwaar en weinig herhalingen. Meestal doe ik 5x5 of zelfs 5x3. Vaak doe ik in het uur 3 movements van squats, bench en deadlifts bijvoorbeeld. Soms alleen een beentraining.

    Toen ik nog in de sportschool trainde, had ik wel altijd een trainingsschema. Die maakte ikzelf of mijn trainer. Om de 4-6 weken veranderde deze.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    na een tijdje Stronglifts 5x5 gedaan te hebben stap ik nu over naar Ice cream fitness 5x5.

    in weze stronglifts + bodybuilding accessory lifts. hoewel mijn focus op powerliften blijft.

    200 kg deadlift, 150 kg squat en 100 kg bench @ 100kg bodyweight is nog steeds mijn doel na 2 maanden inactiviteit door mn verhuizing.

    hoop nu voor kerst mn doel bereikt te hebben :)

    huidige stats zijn 108 kg bodyweight, 170 kg deadlift, 80 kg bench en 120 kg squat (@ 3 reps, squat zal rond de 130-140 liggen, nog niet getest)

    schema: (week 1: ABA, week 2: BAB , progressie voor eerste reeks is 6 weken (zelf gekozen) , daarna ga ik naar 8)

    Workout A:
    Squats: 5×5
    Bench: 5×5
    Barbell Row: 5×5
    Barbell Shrugs: 3×8
    Tricep Extensions: 3×8
    Curls: 3×8
    Hyperextensions: 2×10
    Cable Crunches: 3×10

    Workout B:
    Squats: 5×5
    Press: 5×5
    Deadlift: 1×5
    Barbell Row: 5×5 @ 90% of Day “A”
    Closegrip Bench: 3×8
    Curls: 3×8
    Cable Crunches: 3×10
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ziet er errug goed uit hoor Rene!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik maak voornamelijk mijn eigen schema's
    Wel heb ik Stronglift 5x5 gedaan en dit blijft voor mij een basis voor heavy lifting.

    Momenteel ben ik aan het trainen om een chin up te kunnen doen
    Helaas heb ik maar 3 keer per week tijd voor mijn workouts, hoewel ik van mening blijf dat als je compund lifting doet, je ook niet meer als 3 keer per week moet doen.

    Bestaat momenteel uit 3 warm up set squats, dan workoutweight squat. Ik verhoog deze nu elke week 2,5 kg
    Voor deadlift geld hetzelfde

    Daarnaast doe ik nu 5 sets van 5 negative chin up. Na eerste keer 2 dagen last gehad van spierpijn haha
    Daarnaast fiets ik altijd nog 10-15 minuten op 30 km/u op hoge weerstand (3 heuvels, opbouwend)
    En 1 keer per week doe ik nog lat pulldown (momenteel pas op 84 kg, dit gewicht moet je eigenlijk delen door 2, dat trek je werkelijk) en ik doe rows in de ringen, dus hangen en jezelf optrekken en dan 3 sets till faillure, en dat is meestal al bij 6-8
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik maak voornamelijk mijn eigen schema's
    Wel heb ik Stronglift 5x5 gedaan en dit blijft voor mij een basis voor heavy lifting.

    Momenteel ben ik aan het trainen om een chin up te kunnen doen
    Helaas heb ik maar 3 keer per week tijd voor mijn workouts, hoewel ik van mening blijf dat als je compund lifting doet, je ook niet meer als 3 keer per week moet doen.

    Bestaat momenteel uit 3 warm up set squats, dan workoutweight squat. Ik verhoog deze nu elke week 2,5 kg
    Voor deadlift geld hetzelfde

    Daarnaast doe ik nu 5 sets van 5 negative chin up. Na eerste keer 2 dagen last gehad van spierpijn haha
    Daarnaast fiets ik altijd nog 10-15 minuten op 30 km/u op hoge weerstand (3 heuvels, opbouwend)
    En 1 keer per week doe ik nog lat pulldown (momenteel pas op 84 kg, dit gewicht moet je eigenlijk delen door 2, dat trek je werkelijk) en ik doe rows in de ringen, dus hangen en jezelf optrekken en dan 3 sets till faillure, en dat is meestal al bij 6-8

    Chin up of pull-up? nogal een verschil.

    als je geen chinup kan...dan heb je nog een lange weg te gaan naar een pullup ;-) (ik kan geen pullups.. maar wel een stuk of 5-6 chin-ups.. @108 kg)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En je hebt ook verschillende grepen om bijvoorbeeld pullups uit te voeren. Ik kan er maar liefst één, een stricte pullup, met de handpalmen van mij af en handen op schouderwijdte... :-) Maar een is beter dan geen zullen we maar zeggen!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @rene,

    Nee chin ups, palmen naar me toe.
    Zelfs die kan ik niet momenteel dus daar ben ik nu voor aan het trainen nav jou link naar dat youtube filmpje en tips van anderen op mijn FL
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    En je hebt ook verschillende grepen om bijvoorbeeld pullups uit te voeren. Ik kan er maar liefst één, een stricte pullup, met de handpalmen van mij af en handen op schouderwijdte... :-) Maar een is beter dan geen zullen we maar zeggen!

    1 pullup is al bovengemiddeld hoor :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ze zeggen dat als je een goede pull up kan doen, je fysiek al aardig hoog zit

    Ik zie eens per week een kerel bij ons in de sportschool en die doet pull ups achterlangs. Dus pull up positie en en omhoog, maar met zijn hoofd voor de stang
    En dan gewoon 3 sets van 10 achter elkaar

    Hij ziet er ook ontzettend afgetraind uit, maar dan nog,WAUW!
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ze zeggen dat als je een goede pull up kan doen, je fysiek al aardig hoog zit

    Ik zie eens per week een kerel bij ons in de sportschool en die doet pull ups achterlangs. Dus pull up positie en en omhoog, maar met zijn hoofd voor de stang
    En dan gewoon 3 sets van 10 achter elkaar

    Hij ziet er ook ontzettend afgetraind uit, maar dan nog,WAUW!

    lichter worden scheelt sowieso al een berg. ik kon ook geen chins, 18 kg afvallen helpt dan ook wel ;-)

    pullups zijn wel meer weggelegd voor de atletischere types. ik ben bezig om vooral heel sterk te worden in de powerlift-onderdelen, dus het duurt voor mij nog ff voor ik pullups kan... want lichter ga ik niet worden ben ik bang :P
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik ga ook alleen maar zwaarder worden, tenminste dat is de bedoeling.
    Maar momenteel wil ik nog een 5-7 kg afvallen
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    Opties
    Heb 1 jaar lang stronglifts 5x5 gedaan, en nu een eigen schema ontworpen met oa squats, deadlifts, bench press, hanging leg raises, push ups en pull ups :)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Hoi Iouzzie. Ik heb ook van de sportschool een schema ongeveer zoals dat van jou. Maar ik ben op aanraden van mijn trainer van 5 naar 4 dagen gegaan omdat je spieren ook rust nodig hebben, anders groeien ze niet
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Spieren groeien ook in rust en niet in de sportschool. Tijdens de training breek je ze eigenlijk af en bouw je ze op door voeding en in rust.