Hoe zorgen jullie voor gezond eten? — Dutch (Netherlands)

Hoe zorgen jullie voor gezond eten?

Opties
Ik vraag me af hoe jullie je gezonde eetpatroon integreren met jullie dagelijkse leven. Is het bijvoorbeeld makkelijk omdat je geen rekening met anderen hoeft te houden en geen kinderen hebt? En heb je een kantoorbaan of een beroep met onregelmatige tijden?

Ik werk zelf in ochtend/middag of middag/avond-diensten. Dit betekent dat ik soms in de avond op mijn werk eet en niet veel inbreng heb over het menu. Als het ongezond is hou ik mijn porties in de gaten. Verder probeer ik altijd mijn eten vooraf voor te bereiden. Ik heb bijv. bakjes met yoghurt, fruit, tussendoortjes, etc. bij me. Thuis probeert mijn vriend mee gezond te eten, al zijn de porties van hem een stuk groter ;)

Ik merk dat mijn eten vooraf bereiden en meenemen echt goed voor me werkt. Ik maak bewuster keuzes over wat ik eet en heb nooit honger. Het liefst eet ik ook de hele dag door. Uiteraard zondig ik hier en daar ook een beetje, maar ik vind dat er ook genoten mag worden!

Reacties

  • miska1989
    miska1989 Berichten: 4 Member
    Opties
    hoi,
    Inderdaad van te voren na denken wat je wilt gaan eten en dit dan vast invullen. Dan weet je precies hoeveel kcal je al gegeten heb.
    Eventueel een tussendoortje kan ik altijd makkelijker weerstaand als ik zie dat mijn kcal al bijna verbruikt zijn.
    Verder kies ik zelf altijd voor gezondere porties. Ipv 2 borden nu gewoon 1tje enz.
    succes
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Het kan inderdaad moeilijk zijn als je buiten een normale routine moet eten. Als het leven gewoon zijn gangetje gaat is er geen enkel probleem voor mij. Woon vlakbij een groetenhandel dus dan kan ik alitd verse groenten eten.

    Ik heb zelf het grootste probleem als ik voor werk weg moet. Je weet niet waar je terecht komt en zekere als het een meerdaagse zakenreis is wordt er toch wel verwacht dat je vaak met een groep gaat lunchen en dineren. Ik probeer me dan tot de salades/soepen etc. te beperken en vooral niet te vallen voor de koekjes die bij de vergaderingen wordne geserveerd (neem fruit mee van het ontbijtbuffet als het kan). Heb in mei een periode dat ik dan echt veel weg ben en wat eten betreft zie ik er niet naar uit.