MFP meeting recepten! — Dutch (Netherlands)

MFP meeting recepten!

louisette1988
louisette1988 Berichten: 215 Member
Hooi!

Hier zijn de recepten van de dingen die ik had meegenomen afgelopen zondag :)

Eiwit repen
Ingrediënten voor 5 repen:
- 100 gram chocolade whey
- 70 gram pindakaas
- 1 eetlepel psyllium poeder
- 25 gram fibrex voedingsvezels
- Beetje kaneel
- Beetje zout (tenzij je gezouten pindakaas neemt)
- 30 gram cacao nibs
- Water, per eetlepel toevoegen

Mix alles door elkaar heen en vervolgens het water beetje bij beetje toevoegen totdat je een mooi geheel krijgt. Teveel water maakt het heel erg plakkerig. Als dat gebeurd kan je nog wat psyllium poeder/fibrex of whey toevoegen. Je kan het in een vorm doen, in de koelkast leggen en het hard laten worden om er daarna repen uit te snijden. Maar ik deel het gewicht meestal door 5 en kneed met mijn handen een reep van en leg ze daarna in de koelkast.

1zyftds.jpg

Pecan yoghurt cakejes.
Ingrediënten voor 8 cakejes:
- 60 gram Ghee of boter
- 40 gram erythritol
- 5 ml vanille extract
- 125 gemalen pecannoten (keukenmachine)
- 0.5 tsp bak poeder
- Snuf kaneel
- 12 druppels vloeibaar stevia zoetstof
- 2 eieren
- 75 gram Griekse yoghurt
- 15 gram kokosmeel

Oven voorverwarmen op 180 graden.

De ghee/boter laten smelten en daar vervolgens alle andere ingrediënten behalve het kokosmeel goed doorheen roeren. Als laatste roer je er dan nog het kokosmeel door heen. In je vorm(pjes) doen en dan ongeveer 30 minuten bakken. Ze kunnen wat donker worden aan de bovenkant maar dan kan je het even afdekken met aluminium folie.

9zvpdw.jpg

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Waar blijven jullie met de recepten? :wink:
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Ja ja :P

    Goed....de Spicey Chickpea soup :P

    Nodig:
    - 2 blikken kikkererwten van 400 gr., uitgelekt
    - 1.5 liter bouillon
    - 2-3 theelepels gemalen komijnzaad
    - 2-3 theelepels gemalen korianderzaad
    - 0.5 theelepel gemalen kurkuma
    - 75 gr. creme fraiche
    - 50 gr. boter
    - 2 gesnipperde uien
    - 5 gesnipperde tenen knoflook
    - 1-2 chilipepers, fijngesneden

    Bereiding:
    - Kook de kikkererwten in de bouillon. Ongeveer 15 minuten.
    - Smelt de boter ondertussen in een pan. Bak daarin de uien, knoflook, komijn, korianderzaad en chilipeper ongeveer 5 minuten.
    - Voeg de kurkuma toe en bak nog even door.
    - Doe het uimengsel in de pan met de bouillon en kikkererwten.
    - Voeg daar de creme fraiche aan toe.
    - Zet de staafmixer in de soep om de boel te pureren.

    Het officiele recept is wat uitgebreider, maar dit is mijn versie :P
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Ik vraag me af waar ik de kikkererwten door zou kunnen vervangen! Dan kan ik toch ook een beetje proeven wat iedereen zo lekker vond:P
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Hooi!

    Hier zijn de recepten van de dingen die ik had meegenomen afgelopen zondag :)

    Eiwit repen
    Ingrediënten voor 5 repen:
    - 100 gram chocolade whey
    - 70 gram pindakaas
    - 1 eetlepel psyllium poeder
    - 25 gram fibrex voedingsvezels
    - Beetje kaneel
    - Beetje zout (tenzij je gezouten pindakaas neemt)
    - 30 gram cacao nibs
    - Water, per eetlepel toevoegen

    Mix alles door elkaar heen en vervolgens het water beetje bij beetje toevoegen totdat je een mooi geheel krijgt. Teveel water maakt het heel erg plakkerig. Als dat gebeurd kan je nog wat psyllium poeder/fibrex of whey toevoegen. Je kan het in een vorm doen, in de koelkast leggen en het hard laten worden om er daarna repen uit te snijden. Maar ik deel het gewicht meestal door 5 en kneed met mijn handen een reep van en leg ze daarna in de koelkast.

    1zyftds.jpg

    Dit ziet er echt te lekker uit.

    Ik gebruik zelf Isolaat Perfection (meer eiwit dan die jij gebruikt) zou dat ook werken met dit recept?
    En kun je dat psyllium poeder ook op B&F bestellen?

    Ik ga zeker proberen, alleen ben ik geen fan van pindakaas, wat zou een goede vervanger zijn>?
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Ik vraag me af waar ik de kikkererwten door zou kunnen vervangen! Dan kan ik toch ook een beetje proeven wat iedereen zo lekker vond:P
    Ik heb geen idee :o Misschien linzen? Ik blijf uitkomen op een bonensoort.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Misschien brocolli?
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Dit ziet er echt te lekker uit.

    Ik gebruik zelf Isolaat Perfection (meer eiwit dan die jij gebruikt) zou dat ook werken met dit recept?
    En kun je dat psyllium poeder ook op B&F bestellen?

    Ik ga zeker proberen, alleen ben ik geen fan van pindakaas, wat zou een goede vervanger zijn>?
    Wat een vragen haha! Ik heb geen idee hoe Isolaat Perfection reageert, dus dat zou je moeten proberen. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo'n probleem is. En de psyllium poeder heb ik zelf uit Amerika, ik zie geen poeder variant bij B&F. Voorheen had ik gewoon vezels en dat zou ook wel moeten werken en die hebben ze wel weer bij B&F. Pysllium neemt vocht op en merk dat poeder dat beter doet dan vezels. Dus misschien heb je dan alleen wat extra nodig.

    Een pindakaas vervanger, pff dat zou ik niet weten! Je lust helemaal geen noten pasta's? Anders kan je hem ook vervangen door amandelpasta, hazelnootpasta of iets dergelijks. Ik vind zelf dat de smaak van de pindakaas niet echt heel erg aanwezig is in de repen.
    Misschien brocolli?
    Ik denk dat broccoli of bloemkool wel een goede vervanger zouden kunnen zijn. Gewoon een keer uitproberen dan maar :D
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Ik denk dat bloemkool nog een betere optie is. Van het weekend eens uitproberen ondanks dat ik geen fan van bloemkool ben :D
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Oh super goed dit! Ik zal ook nog even mijn stuff hier zetten. JE kunt de bonen voor elk type boon vervangen zo'n beetje. Linzen/boterbonen/blackeyedbeans etc etc. sommige zoals bruine zijn wel sterk van smaak en is denk ik wat minder. Maar je kan het altijd proberen!

    Met isolaat poeder werken repen ook prima.

    Nog een tipje: psyllium poeder kun je voor een schijnjte kopen bij de kruidvat onder de naam 'Darm reiniger" sounds yuk maar kost dan geen drol voor een groot glas :)

    9348_8711555129628_bbd6a86a3ec5592eb9ae464393c18b648cb84763.jpg

    https://online.kruidvat.nl/product/49517-52024/NaturelDarmreiniger.html?parentid=13010000000149&navigationid=13010000000172
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Oh super goed dit! Ik zal ook nog even mijn stuff hier zetten. JE kunt de bonen voor elk type boon vervangen zo'n beetje. Linzen/boterbonen/blackeyedbeans etc etc. sommige zoals bruine zijn wel sterk van smaak en is denk ik wat minder. Maar je kan het altijd proberen!

    Met isolaat poeder werken repen ook prima.

    Nog een tipje: psyllium poeder kun je voor een schijnjte kopen bij de kruidvat onder de naam 'Darm reiniger" sounds yuk maar kost dan geen drol voor een groot glas :)

    9348_8711555129628_bbd6a86a3ec5592eb9ae464393c18b648cb84763.jpg

    https://online.kruidvat.nl/product/49517-52024/NaturelDarmreiniger.html?parentid=13010000000149&navigationid=13010000000172

    Thanks dat is wel een goede tip. Maar waar kun je dat eigenlijk allemaal voor gebruiken? Ken het totaal niet (ben ik ook niet zo'n keukenprinses hoor :P)
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Tadaa:

    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/108089-de-geneeskracht-van-vlozaad-of-psyllium.html

    Ik gebruik het eigenlijk vooral als verdikker in recepten omdat het zo lekker vocht op neemt. Dus gebruik het als een soort vervanger van maizena (omdat ik geen koolhydraten eet). Ook als ik pannenkoeken maak gooi ik het er doorheen zodat ze wat fluffier worden.

    Ik denk dat ik zo Peter zijn soepje ga maken :)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Tadaa:

    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/108089-de-geneeskracht-van-vlozaad-of-psyllium.html

    Ik gebruik het eigenlijk vooral als verdikker in recepten omdat het zo lekker vocht op neemt. Dus gebruik het als een soort vervanger van maizena (omdat ik geen koolhydraten eet). Ook als ik pannenkoeken maak gooi ik het er doorheen zodat ze wat fluffier worden.

    Ik denk dat ik zo Peter zijn soepje ga maken :)

    Eet smakelijk alvast :D

    Ik kreeg net van een van mijn collega's ook nog wat tips:
    broccoli of courgette, pompoen en wortel
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Ik was niet bij de meeting, maar ik kan wel even vertellen wat ik vanavond ga klaar maken voor mezelf :)

    Ik kook een kipfilet en laat het erna goed afkoelen, deze snijd ik in stukjes en doe ik in een wat dieper bord. Ik snijd een rauwe witlof in stukjes en doe ik erbij. Dan nog een lekkere grote appel ( of twee ) in stukjes en ook erbij. Dan een klein handje met rozijntjes en deze verspreid ik over de rest. Dan iets van een lichte dressing bv tuinkruiden maar hoeft niet eens perse en klaar ben je.
    Erg snel, erg makkelijk en heerlijk ook als de dagen wat warmer zijn ! Smakelijk.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Ik was niet bij de meeting, maar ik kan wel even vertellen wat ik vanavond ga klaar maken voor mezelf :)

    Ik kook een kipfilet en laat het erna goed afkoelen, deze snijd ik in stukjes en doe ik in een wat dieper bord. Ik snijd een rauwe witlof in stukjes en doe ik erbij. Dan nog een lekkere grote appel ( of twee ) in stukjes en ook erbij. Dan een klein handje met rozijntjes en deze verspreid ik over de rest. Dan iets van een lichte dressing bv tuinkruiden maar hoeft niet eens perse en klaar ben je.
    Erg snel, erg makkelijk en heerlijk ook als de dagen wat warmer zijn ! Smakelijk.
    Witlof-salade :D Die ga ik ook even onthouden :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Ik was niet bij de meeting, maar ik kan wel even vertellen wat ik vanavond ga klaar maken voor mezelf :)

    Ik kook een kipfilet en laat het erna goed afkoelen, deze snijd ik in stukjes en doe ik in een wat dieper bord. Ik snijd een rauwe witlof in stukjes en doe ik erbij. Dan nog een lekkere grote appel ( of twee ) in stukjes en ook erbij. Dan een klein handje met rozijntjes en deze verspreid ik over de rest. Dan iets van een lichte dressing bv tuinkruiden maar hoeft niet eens perse en klaar ben je.
    Erg snel, erg makkelijk en heerlijk ook als de dagen wat warmer zijn ! Smakelijk.
    Witlof-salade :D Die ga ik ook even onthouden :)

    Gisteren nog gegeten, alleen zonder de kipfilet en rozijnen :D
    Met z'n 2en 400 gram witlof (gepeld en gesneden), 2 gekookte eieren (doordat ze wat aan de dunne kant waren hoefde ik ook geen dressing meer) een appel erdoor en klaar
    Daarnaast een stuk vlees klaar gemaakt, heerlijke maaltijd :D