Koolhydraatarm brood — Dutch (Netherlands)

Koolhydraatarm brood

Opties
Zoals ergens anders al uitgelegd hier moet ik mijn koolhydraat inname gaan verminderen (niet stoppen, maar wel verminderen).
Kreeg van de diëtiste het advies om eens te gaan kijken naar koolhydraatarm brood.
Daar zou zeker de helft minder koolhydraten in moeten zitten.

Ik ben benieuwd of jullie daar ervaringen mee hebben?
Smaakt het net zo lekker als ander brood bijvoorbeeld.
En koop je dat dan bij de supermarkt of ga je echt naar de bakker?

En natuurlijk zijn ook andere koolhydraat arme tips zijn zeer welkom.

Reacties

  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Zoals ergens anders al uitgelegd hier moet ik mijn koolhydraat inname gaan verminderen (niet stoppen, maar wel verminderen).
    Kreeg van de diëtiste het advies om eens te gaan kijken naar koolhydraatarm brood.
    Daar zou zeker de helft minder koolhydraten in moeten zitten.

    Ik ben benieuwd of jullie daar ervaringen mee hebben?
    Smaakt het net zo lekker als ander brood bijvoorbeeld.
    En koop je dat dan bij de supermarkt of ga je echt naar de bakker?

    En natuurlijk zijn ook andere koolhydraat arme tips zijn zeer welkom.

    over koolhydraatarmbrood kan ik je helaas niets vertellen, maar wat ik me nu wel afvraag: waarom je in zulke bochten wringen als je ook gewoon geen brood kan eten?

    ik eet brood omdat ik het lekker vind, maar ik doe het niet voor de vezels of koolhydraten die erin zitten.. die kan je beter uit fruit en groente halen.. (vind ik.. ik weet niet wat je dietiste daarvan vindt..)
  • hinkeltje73
    hinkeltje73 Berichten: 5
    Opties
    Een terechte vraag. Maar ik wring mij niet in bochten hoor. Ik eet graag brood. Wel 6 sneetjes op een dag.
    En drie dagen per week zit ik in de omstandigheden dat ik dat niet kan veranderen (zal ik nu niet verder op ingaan).
    Dus daarom de tip van het koolhydraatarm brood van de dietiste.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Geen ervaring koolhydraatarm brood maar ik zou dat ook echt niet kunnen.

    Conform IIFYM moet ik 40% koolhydraten eten (ongeveer, ja kan het hier helaas niet in grammen invullen) 30% proteïne en 30% vet
    Ik red dat gewoon door ook brood te eten.
    Ik ben ook een echte broodeten moet ik bekennen en zou niet zonder kunnen.
    Echter eet ik maar 4-6 sneetjes per dag (licht er beetje aan of ik cardio gedaan heb)

    Ik heb voor vanavond als extra snack 2 sneetjes met kipfilet om maar aan mijn caloriëndoel te komen maar wel onder mijn vet te blijven.

    Er word wel eens dat glutenvrije brood geadviseerd en het zal ongetwijfeld voordelen hebben, maar ik zie ze dan voorverpakt liggen in de winkel (per 4 snee-en) en betaald dan gewoon nog steeds meer als voor een heel brood bij de bakker. Ga dat dus echt niet kopen dan he
  • RobbertKolthoff
    RobbertKolthoff Berichten: 94 Member
    Opties
    Zoals ergens anders al uitgelegd hier moet ik mijn koolhydraat inname gaan verminderen (niet stoppen, maar wel verminderen).
    Kreeg van de diëtiste het advies om eens te gaan kijken naar koolhydraatarm brood.
    Daar zou zeker de helft minder koolhydraten in moeten zitten.

    Ik ben benieuwd of jullie daar ervaringen mee hebben?
    Smaakt het net zo lekker als ander brood bijvoorbeeld.
    En koop je dat dan bij de supermarkt of ga je echt naar de bakker?

    En natuurlijk zijn ook andere koolhydraat arme tips zijn zeer welkom.

    Wat is de precieze reden waarom ze je dat geadviseerd heeft?
  • hinkeltje73
    hinkeltje73 Berichten: 5
    Opties
    De reden dat de diëtiste dit geadviseerd heeft is omdat mijn suiker / koolhydraat inname omlaag moet ivm de suiker / insulineresistentie.
    Aangezien ik met mijn brood én avondeten de grootste inname momenten te pakken heb, heeft ze voor wat betreft het brood, de koolhydraatarme versie aangeraden.
    Voor het avondeten hebben we ook al oplossingen gevonden.
    Het enige waar nog echt iets 'te halen' valt is dus bij het brood.
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Het brood smaakt niet veel anders dan 'normaal' brood. het is wel best prijzig, een halfje bij de AH kost volgens mij al 2,-
  • Zohar94
    Zohar94 Berichten: 30 Member
    Opties
    ik vind het wel lekker! viel wel zwaar bij mij die ene keer dat ik het at ;)
  • Snotterpot
    Snotterpot Berichten: 1 Member
    Opties
    ik haal het gewoon bij de bakker. Het is inderdaad wat duurder dan gewoon brood, maar je eet er ook minder van omdat het vrij compact is. Ik vind de smaak erg goed en het is voor mij zeker een goed alternatief.
  • julie7671
    julie7671 Berichten: 1
    Opties
    Hey ik bak mijn low carb brood zelf, je kan dit gemakkelijk halen bij de Aveve of een Horta waar je je kant en klaar deeg kan kopen.
    succes ermee!
  • sabje1970
    sabje1970 Berichten: 2
    Opties
    Hoiii,

    ik heb een tijd lang ook koolhydraatarm brood gegeten ( je kunt het bij A.H kopen)
    Het brood heeft een sponsachtige structuur en je moet er niet te lang op kauwen...
    Mijn ervaring is dat je beter een "gewone" boterham kunt eten maar eet er dan ipv 6
    op een dag 3.

    succes !
  • edwinvanlaar
    edwinvanlaar Berichten: 19
    Opties
    Koolhydraatarm brood heb ik nog nooit gegeten, maar wel koolhydraatarme crackers van Atkins. Die waren wel lekker, had wat weg van roggebrood samen met een cracker. Vulde ook goed, beter dan cracottes bijvoorbeeld.
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Opties
    Heb ook een poosje koolhydraatarm brood gegeten, zowel van de supermarkt als van de bakker. Beiden waren te eten, maar ook prijzig. Bovendien vond ik het niet zo vullen als "echt" brood. Ben er weer mee gestopt en gewoon brood gaan eten, maar dan wel minder. Vraag aan je begeleidster of er ook nog ander alternatieven zijn die je wel mag eten en die vullen. Ga idd van 6 naar 3 sneetjes per dag, met daarnaast iets anders dan mag.
    Is dit echt niet mogelijk koop dan niet te veel brood in een keer, vers is het toch het lekkerste. Invriezen vond ik niet zo'n succes.
    Good Luck!

    :smile: Ria.