Hallo allemaal — Dutch (Netherlands)

Hallo allemaal

Opties
Hallo iedereen.
Ik ben Kimberly, 21 jaar en ik zal zoiets rond de 75 kg wegen op dit moment. Ik heb eerder (4 jaar geleden) 20 kg verloren, maar jammer genoeg is dit er allemaal terug bijgekomen.
Ik heb zo vaak geprobeerd om af te vallen, maar mijn motivatie is kwijt. Ik begin te sporten aan het einde van deze maand en ik probeer 2x per week te gaan. Ook ben ik begonnen met calorieën te tellen, maar ik weet niet precies hoeveel calorieën ik mag hebben. Ik dacht om rond de 1500 te gaan.
Ik hoop dat ik het deze keer volhou!
Groetjes
Kimberly

Reacties

  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Calorieën tellen is een gedoe, maar gelukkig maakt MFP dit makkelijk. Ook is het een leuke opsteker dat je door sporten extra calorieën spaart, die je kunt gebruiken voor iets lekkers. Hopelijk lukt het je met MFP vol te houden. Veel succes in ieder geval.
  • Friemmely
    Friemmely Berichten: 5 Member
    Opties
    Het eten bijhouden op deze site is inderdaad prettig, ik zal voor je duimen! Komt vast goed.
  • lsje29
    lsje29 Berichten: 35 Member
    Opties
    Hoi Kimberly,

    Welkom!
    Ik ga ook voor ongeveer 1500 kcal per dag. Dat is goed te doen hoor! Vaak zit ik er nog onder en heb ik echt geen hongergevoel gehad. (Stevig ontbijtje, appeltje tussendoor, goede lunch, weer een stuk fruit of een Special K reep tussendoor, en 's avonds een niet al te zware maaltijd. En lekker op tijd naar bed :-)

    Succes!!
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    welkom kimberly! en succes! :)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Succes Kimberly! En welkom natuurlijk :D
  • RobbertKolthoff
    RobbertKolthoff Berichten: 94 Member
    Opties
    Succes Kimberley. We zijn hier om mekaar te helpen. Als je vragen hebt over specifieke onderwerpen ho(o)r(e)(n) ik (wij) het graag.
  • XHuisman
    XHuisman Berichten: 7
    Opties
    Heel veel succes!
  • dianavanherten
    dianavanherten Berichten: 6 Member
    Opties
    Hallo Allemaal,

    Ik ben Diana ben 44 jaar getrouwd en moeder van een zoon! Ik heb al vele pogingen ondernomen om mijn gewicht eindelijk onder controle te krijgen, en daarvan zijn er een aantal ook heel goed gelukt! Alleen helaas nooit met een blijvend resultaat! Waar zou het toch aan liggen? Ik hoop dan ook dat deze site mij gaat helpen inzicht gaat geven in het hoe en wat en dat ik van mede gebruikers af en toe hulp krijg, op mijn steun kunnen jullie rekenen! :flowerforyou: Mijn doel is uiteindelijk 30 kilo BLIJVEND te verliezen. Door hormoonklachten ( die inmiddels onder controle moeten zijn) is het me de afgelopen jaren niet gelukt! Maar ik ga er weer voor! :smile:
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Welkom Diana :) En succes!
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    Heel veel succes Diana!
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Hormonen kunnen ons vrouwen idd heel wat parten spelen bij het afvallen. Of het nu je eigen hormonen zijn, of die je via medicijnen moet innemen. Veel succes in ieder geval de komende tijd.
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Welkom, en heel veel succes!
  • dianavanherten
    dianavanherten Berichten: 6 Member
    Opties
    Wat fijn hier door iedereen zo welkom geheten te worden! :blushing:
    Maar kan mij iemand zeggen waar ik die stikkers vandaan kan halen die jullie allemaal hebben staan?
    Dat zou ik ook erg leuk vinden, ben namelijk super trots op mijn resultaat nu ik drie weken bezig ben! :wink:

    En volgens mij snap ik de berekening nog niet helemaal. als mijn doel 1200 is en ik ruim 1900 eet maar door beweging ruim 900 af moet halen houd ik een rest over en krijg ik dat ik onder mijn doel heb gegeten! Is het de bedoeling dat je dit opmaakt of juist niet? Kan mij daar ook iemand mee helpen?

    Fijne avond!:smile:
  • RobbertKolthoff
    RobbertKolthoff Berichten: 94 Member
    Opties
    Wat fijn hier door iedereen zo welkom geheten te worden! :blushing:
    Maar kan mij iemand zeggen waar ik die stikkers vandaan kan halen die jullie allemaal hebben staan?
    Dat zou ik ook erg leuk vinden, ben namelijk super trots op mijn resultaat nu ik drie weken bezig ben! :wink:

    En volgens mij snap ik de berekening nog niet helemaal. als mijn doel 1200 is en ik ruim 1900 eet maar door beweging ruim 900 af moet halen houd ik een rest over en krijg ik dat ik onder mijn doel heb gegeten! Is het de bedoeling dat je dit opmaakt of juist niet? Kan mij daar ook iemand mee helpen?

    Fijne avond!:smile:

    1200 is wel heel weinig hoor. Dat ga je denk ik de rest van je leven niet volhouden. Ik weet niet wat je onderhoudscalorieen zijn maar stel dat ik het laag inschat zul je minimaal 40 procent daaronder zitten. Denk aan de lange termijn. Het beste dieet is het dieet wat je het langs volhoud
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Als je naar je eigen profiel gaat door op je foto te klikken, kun je je tikker aanpassen. Om hem te laten zien op het forum, zet je een vinkje onder "Community" --> settings.

    1200 Kcal is echt weinig (kun je eventueel zelf handmatig aanpassen in MyFitnesspal). Gelukkig kun je door het sporten extra kcal verdienen. Zorg er in ieder geval voor dat je netto kcal niet onder die 1200 uitkomt. In jouw voorbeeld heb je dus nog 200 kcal over om tot die 1200 netto kcal te komen.

    MFP rekent je netjes voor hoeveel kcal je nog over hebt (groene cijfers) en hoeveel je te veel hebt gegeten (rode cijfers). Kijk maar eens rond op het forum naar eerdere berichten over netto kcal.
  • dianavanherten
    dianavanherten Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik heb de calorieen gekregen nadat ik alles ingevult heb en aangegeven heb dat ik voor -1 kilo per week wil gaan! met 3x in de week 1uur cardio / Kracht-Balans training 45 min cardio 15 min Kracht/Balans. Verder doe ik veel meer op de fiets in redelijk tempo (16/19) km per uur. (heb lang niet kunnen sporten ivm. twee operaties, de laatste nu 9 weken geleden, en zit dus weer in opbouw fase)
  • lsje29
    lsje29 Berichten: 35 Member
    Opties
    Hallo Allemaal,

    Ik ben Diana ben 44 jaar getrouwd en moeder van een zoon! Ik heb al vele pogingen ondernomen om mijn gewicht eindelijk onder controle te krijgen, en daarvan zijn er een aantal ook heel goed gelukt! Alleen helaas nooit met een blijvend resultaat! Waar zou het toch aan liggen? Ik hoop dan ook dat deze site mij gaat helpen inzicht gaat geven in het hoe en wat en dat ik van mede gebruikers af en toe hulp krijg, op mijn steun kunnen jullie rekenen! :flowerforyou: Mijn doel is uiteindelijk 30 kilo BLIJVEND te verliezen. Door hormoonklachten ( die inmiddels onder controle moeten zijn) is het me de afgelopen jaren niet gelukt! Maar ik ga er weer voor! :smile:

    Welkom en veel succes! :-)