eiwitten — Dutch (Netherlands)

eiwitten

Opties
zwartezwaan
zwartezwaan Berichten: 20 Member
Komen jullie aan genoeg eiwitten? Ik eet vegetarisch dus maak het mezelf daarmee misschien moeilijker maar het lukt mij eigenlijk nooit om 40% eiwitten te halen. Zelfs de 30% vind ik al super moeilijk.

Ben begonnen met elke dag 10 gr proteinne toe te voegen aan water/yoghurt ( om de een of andere reden spuug ik het gelijk weer uit dus het is nogal een uitdaging dit toe te voegen en er eventueel zelfs meer van te maken)

Hoe voegen jullie zoveel mogelijk eiwitten toe aan je voeding? En eventuele tips om de proteinnepoeder binnen te houden?

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Eieren, en eiwit shakes als je er niet aan toekomt
    Ik gebruik zelf van B&F de eiwit pannekoeken en Isolaat Perfection welke hoogwaardige eiwitten heeft van 90% per maatschep (24-25 gram eiwit per schepje dus)
  • zwartezwaan
    zwartezwaan Berichten: 20 Member
    Opties
    Zijn dat kant en klaren pannenkoeken? Ik gebruik nu : http://www.superfood.nl/sunwarrior-protein-natural-natuurlijke-eiwitten
    Dus hoef ook maar 1 schepje te gebruiken, maar drinkend lukt niet. Vind het totaal niet vies maar prikkelt mijn huig. Dus wellicht in vaste voeding verwerkt....
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik heb dit even van internet geplukt:

    De gemiddelde eiwitbehoefte van zowel vrouwen als mannen is 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht. Een persoon van 70 kilo doet er dus goed aan om minimaal 56 gram eiwit per dag te eten.

    Kortom; zo heel veel heb je niet nodig in principe. Tenzij je veel sport!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Zijn dat kant en klaren pannenkoeken? Ik gebruik nu : http://www.superfood.nl/sunwarrior-protein-natural-natuurlijke-eiwitten
    Dus hoef ook maar 1 schepje te gebruiken, maar drinkend lukt niet. Vind het totaal niet vies maar prikkelt mijn huig. Dus wellicht in vaste voeding verwerkt....

    Je mixt 2 maatscheppen met 150ml water, ff shaken en je kan er 2 pannekoeken van bakken, je kan ze invriezen, in koelkast bewaren voor dag erna, of meteen eten (ik ben zelf van de koude pannekoek, dus leg ze meestal in koelkast of vriezer)
  • happyD14
    happyD14 Berichten: 22
    Opties
    Komen jullie aan genoeg eiwitten? Ik eet vegetarisch dus maak het mezelf daarmee misschien moeilijker maar het lukt mij eigenlijk nooit om 40% eiwitten te halen. Zelfs de 30% vind ik al super moeilijk.

    Zoveel eiwitten heb je niet nodig. Als je tussen de 15% en 30% zit, is het (volgens de bronnen die ik heb geraadpleegd) helemaal prima. Zelf hou ik het op 15%. Ik eet niet volledig veganistisch, maar probeer wel zo plantaardig mogelijk te eten en haal het grootste deel van mijn kcal uit koolhydraten.
  • zwartezwaan
    zwartezwaan Berichten: 20 Member
    Opties
    Dan heb ik verkeerd gekeken. Fijn dat t minder is.
    Die pannenkoeken ga ik proberen :)
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    ik zou persoonlijk bij de supplementen wegblijven als het niet noodzakelijk is. ik weeg meer dan 100 kg en doe aan zwaar gewichtheffen, dus ik moet 150+ gram per dag binnen krijgen, en gebruik daarom shakes.
    Als je aan de shakes gaat, is whey nog wel het makkelijkst binnen te houden, en je ziet dat de populaire merken vooral goed smaken, dus mocht je het toch nodig vinden, kijk bijv. naar "whey perfection" van de body&fit shop.

    zonder supplementen:

    tonijn (in water), magere kwark, eieren, kipfilet, vleeswaren op brood, coucous, quinoa, gnocci.

    probeer vooral je eiwitten over de dag te verspreiden, omdat je ze verbrandt als je ze niet meteen opneemt, de truc is constant eiwit binnen te krijgen :)
  • Nielsvrn
    Nielsvrn Berichten: 3
    Opties
    TS geeft aan veganist te zijn. In plaats van whey (melkeiwitten) kunnen veganisten het beter zoeken in rijst, erwten of hennep- eiwitpoeder.

    Het recent gepucliceerde onderzoek over dierlijke eiwitten die kankerverwekkend zijn ( http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2014/Februari/Atkins-dieet-net-zo-slecht-als-een-sigaret-.html ) heeft mij doen schrikken, ik at dagelijks ontstellend veel dierlijke eiwitten, probeer hier nu vanaf te komen en over te gaan op enkel plantaardige eiwtten.

    Maar om dan aan 150+ eiwitten per dag te komen wordt een lastige klus :wink:
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    TS geeft aan veganist te zijn. In plaats van whey (melkeiwitten) kunnen veganisten het beter zoeken in rijst, erwten of hennep- eiwitpoeder.

    Het recent gepucliceerde onderzoek over dierlijke eiwitten die kankerverwekkend zijn ( http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2014/Februari/Atkins-dieet-net-zo-slecht-als-een-sigaret-.html ) heeft mij doen schrikken, ik at dagelijks ontstellend veel dierlijke eiwitten, probeer hier nu vanaf te komen en over te gaan op enkel plantaardige eiwtten.

    Maar om dan aan 150+ eiwitten per dag te komen wordt een lastige klus :wink:

    TS geeft aan vegetarier te zijn...

    en dierlijke eiwitten zijn inderdaad kankerverwekkend... een lage dosering eiwitten in je dieet is nog slechter voor je dan een gemiddelde dosis... maar dat wordt dan nooit erbij vermeld..

    en aan 150 gram plantaardige eiwitten per dag komen is idd moeilijk op een veganistisch dieet... moeten mensen lekker zelf weten. Vegetariers zijn mijns inziens prima bezig, want de eiwitten in melk en ei zijn van enorm hoge kwaliteit (zelfs hoger dan van die in vlees)
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Zullen we dan maar niks meer eten.. Van teveel varkensvlees, krijg je darm kanker.. Pindakaas bevat ook stof waarvan je kanker kunt krijgen.. Ect, ect... Lekker doen waar je je goed bij voelt......... Het is altijd wel weer wat.....
  • Nielsvrn
    Nielsvrn Berichten: 3
    Opties
    Het is inderdaad altijd wat .. ik probeer er een gulden middenweg in te vinden. Zeker als je veel eet, bijv. vanwege sport, probeer ik dergelijke onderzoeken wel serieus te nemen. Vaak zijn ze toch gebaseerd op feiten.
  • happyD14
    happyD14 Berichten: 22
    Opties
    Er zijn inderdaad veel producten die niet gezond (lijken te) zijn voor mensen. Maar eiwitten zitten ook in fruit en groenten en nog meer in granen, peulvruchten en soja. Genoeg bronnen :-).
    Los daarvan denk ik dat het belangrijk is dat iemand zich goed voelt bij wat hij/zij eet. Alleen als je echt het idee hebt dat je iets van je macro's tekort komt (of juist te veel binnenkrijgt), is het handig om daar even extra aandacht aan te besteden.
  • Nielsvrn
    Nielsvrn Berichten: 3
    Opties
    TS geeft aan veganist te zijn. In plaats van whey (melkeiwitten) kunnen veganisten het beter zoeken in rijst, erwten of hennep- eiwitpoeder.

    Het recent gepucliceerde onderzoek over dierlijke eiwitten die kankerverwekkend zijn ( http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2014/Februari/Atkins-dieet-net-zo-slecht-als-een-sigaret-.html ) heeft mij doen schrikken, ik at dagelijks ontstellend veel dierlijke eiwitten, probeer hier nu vanaf te komen en over te gaan op enkel plantaardige eiwtten.

    Maar om dan aan 150+ eiwitten per dag te komen wordt een lastige klus :wink:

    TS geeft aan vegetarier te zijn...

    en dierlijke eiwitten zijn inderdaad kankerverwekkend... een lage dosering eiwitten in je dieet is nog slechter voor je dan een gemiddelde dosis... maar dat wordt dan nooit erbij vermeld..

    en aan 150 gram plantaardige eiwitten per dag komen is idd moeilijk op een veganistisch dieet... moeten mensen lekker zelf weten. Vegetariers zijn mijns inziens prima bezig, want de eiwitten in melk en ei zijn van enorm hoge kwaliteit (zelfs hoger dan van die in vlees)

    My bad .. Vegetarier