Hoeveel kcal verbruiken jullie? — Dutch (Netherlands)

Hoeveel kcal verbruiken jullie?

De afgelopen week ben ik doormiddel van een hartslagmeter mijn verbruik aan het meten. Ik vermoed dat een van mijn nooit succes redenen is dat ik te weinig eet. Ik val namelijk wel af als ik gewoon normaal eet en niet snoep.

Maar nu merk ik dat ik steeds zoveel verbruik volgens mijn horloge. Gemiddeld zit ik voor 24 uur op een ruime 3000 kcal. Terwijl ik volgens mijn gegevens, lengte, gewicht, geslacht, leeftijd eerder rond de 2200 hoor te zitten.
Is mijn hartslagmeter kapot? Of verbruiken (sommige) van jullie ook veel meer.

Reacties

• linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Ik heb geen hartslagmeter maar een Fitbit Flex, een soort luxe stappensteller, die ook je kcal verbruik weergeeft. Op dagen dat ik wandel (minimaal 5km) en in-en het huis bezig ben is mijn verbruik volgens de Flex ook rond de 3000 kcal. Soms iets meer, soms iets minder. Op een gewone kantoordag kom ik meestal niet verder dan 2150 kcal. Het maakt dus uit of je die 3000 haalt op een actieve dag, of een dag waarop je niet veel beweegt.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    De afgelopen week ben ik doormiddel van een hartslagmeter mijn verbruik aan het meten. Ik vermoed dat een van mijn nooit succes redenen is dat ik te weinig eet. Ik val namelijk wel af als ik gewoon normaal eet en niet snoep.

Maar nu merk ik dat ik steeds zoveel verbruik volgens mijn horloge. Gemiddeld zit ik voor 24 uur op een ruime 3000 kcal. Terwijl ik volgens mijn gegevens, lengte, gewicht, geslacht, leeftijd eerder rond de 2200 hoor te zitten.
    Is mijn hartslagmeter kapot? Of verbruiken (sommige) van jullie ook veel meer.

Ik snap niet helemaal wat je probleem is. Je geeft aan dat je afvalt op het moment dat je 'gewoon normaal' eet, dit is toch goed?

Hoe gebruik je de hartslagmeter als ik vragen mag? Hartslagmeters zijn voornamelijk bedoelt om tijdens het sporten te gebruiken.
    Wat je dagelijks verbruikt aan kcal verschilt heel erg. Je lichaam verbruikt een bepaald minimum hoeveel per dag (BMR, om al je organen van energie te voorzien), en daarboven komt nog de hoeveelheid energie die je extra verbruikt (door te bewegen/sporten/jezelf op te warmen als het koud is et cetera).

De 2200 kcal welke zijn berekend op jou gegevens (lengte, gewicht, geslacht, leeftijd) is waarschijnlijk alleen het minimale wat jij lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren (dus als je de hele dag in bed zou liggen en niet zou bewegen). Dat je per dag 3000 verbruikt is dan niet zo gek, je beweegt toch iedere dag, je zal dus altijd meer verbruiken dan het minimale.
  • zwartezwaan
    zwartezwaan Berichten: 20 Member
    Nou ja t minimaal zou rond de 1500 liggen. Vorige week toen ik ziek plat op bed lag ben ik begonnen met kijken hoeveel ik volgens de hartslagmeter verbruik. Dus 24 uur om en meten maar. En was al rond de 2700 gemiddeld. 4/5 dagen per week zijn voor mij achter de comp en dus heel rustig vandaar dat ik benieuwd was. Maar ik dacht dat de uitslag hoog was en daar was ik verbaasd over maar dan valt het dus wel mee :)

Bij een inname van 1500 kcal zou ik dan dus ruim 1500 kcal te weinig hebben. Mijn grootste valkuil is dat ik te weinig eet en daardoor niet afval. Mijn lichaam springt heel snel in een reserve stand. Maar ik weet nu dat ik gewoon rond de 1800 moet proberen uit te komen. En dat het wel kan kloppen. Thanks