Te weinig calorieën — Dutch (Netherlands)

Te weinig calorieën

Opties
Hallo allemaal, misschien een wat gekke vraag hier.

Van mezelf verbruik ik erg weinig calorieën, op een normale dag, zonder erg actief bezig te zijn, maar zo'n 2000. Nu ben ik bezig met het verliezen van gewicht door onder andere minder te eten. Ik probeer rond de 1600 kcal per dag te eten.

Af en toe fiets ik van of naar mijn werk. Dat kost ongeveer 450 kcal. In dat geval probeer ik wel altijd om netto minstens 1200 kcal binnen te krijgen.

Nu is het vandaag bijvoorbeeld zo dat mijn voeding niet genoeg calorieën oplevert, zo'n 1200. Als ik dan ook nog naar huis fiets, hou ik netto 800 over, wat natuurlijk niet genoeg is.

Hebben jullie dit ook wel eens? En wat doen jullie eraan? Vette hap halen of op een andere manier aanvullen?

Reacties

  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    ongezouten noten zitten best veel calorien in maar zijn goed voor je :D
  • sny72
    sny72 Berichten: 9
    Opties
    Een vette hap als in een zak chips of patat zou ik niet doen :-), vul het aan met gezonde alternatieven caloriëen. Een handje noten, extra fruit (bijv banaan op de dagen dat je extra fietst) of een eiwitshake bijvoorbeeld.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Een vette hap is op zich geen slecht idee, alleen dan niet in de zin van een bezoekje aan de snackbar. Maar als je kiest voor gezonde vetten dan kun je daarmee makkelijk je kcal omhoog gooien. Omdat in vetten 9kcal per gram zitten en bij koolhydraten en eiwitten maar 4kcal per gram. Dus noten, zaden, avocado's, griekse yoghurt (10% vet versie), kokosolie, olijfolie, roomboter, vette vis, genoeg keuze! Overigens vind ik 1200 net kcal voor een man erg laag klinken..
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Ik sluit me bij louisette aan. Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?

    2000 kcal is trouwens niet heel erg weinig hoor.. Maar je kan je kcal prima aanvullen met gezond eten.

    Denk aan havermout, rijst, mager vlees, of de opties die louisette noemt.. Benut je extra "budget" om meer goede voedingsstoffen binnen te krijgen. Je zal dan op een gezondere manier afvallen :)
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Heb ik ook wel eens als ik ver gelopen heb. Ik doe er niet zoveel aan op de dag zelf als ik geen trek heb. Hooguit een iets grotere protie avond eten dan dat ik gepland had. Overigens toen ik zag waar het aan lag ben ik wel een beetje meer lunch gaan eten (een salade erbij),. Immers ik weet welke dagen ik ga lopen dus dat kan ik gewoon inschatten Dan nog eindig is soms wat aan de (te) lage kant
    Meestal is de dag daarna wel weer iets hoger (nog onder doel) maar dat middeld dan wel uit.

    Het is voor mij net zoiets als eens een keertje teveel eten, eenkeertje iets te weinig. Natuurlijk beide met mate moet niet zwaaien van de ene dag naar de andere dag.
  • edwinvanlaar
    edwinvanlaar Berichten: 19
    Opties
    Bedankt voor alle reacties! Ga ik mee aan de slag.

    Ik heb altijd al een trage stofwisseling gehad. Ik ben ongeveer 179 cm lang en weeg nu rond de 70 kg, maar daar gaat dus nog een kilo of 5 van af. Heb verder een erg kleine bouw (kleine handen, kleine voeten, enzovoort) en heb sowieso al nooit veel gegeten.
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    Bedankt voor alle reacties! Ga ik mee aan de slag.

    Ik heb altijd al een trage stofwisseling gehad. Ik ben ongeveer 179 cm lang en weeg nu rond de 70 kg, maar daar gaat dus nog een kilo of 5 van af. Heb verder een erg kleine bouw (kleine handen, kleine voeten, enzovoort) en heb sowieso al nooit veel gegeten.

    is dat door een arts vastgesteld of zegt "men" dat.

    want je stofwisseling is traag als je een klein lijf hebt en/of weinig spiermassa... OF een medische conditie..

    voor de rest is de stofwisseling van iedereen van soortgelijke lichaamsafmetingen en samenstelling vrijwel hetzelfde ;-)

    probeer ook niet teveel op gewicht te focussen, want 70 kg bij 1m79 klinkt prima.. kijk in plaats van naar de kilo's eens naar je vetpercentage... en in dat geval zou zwaarder zijn niet eens zo gek zijn ;-)