teveel gegeten.......bah...hoegaan jullie hiermee om?? — Dutch (Netherlands)

teveel gegeten.......bah...hoegaan jullie hiermee om??

Opties
Een paar dagen goed, twee dagen fout.
Waarom kook ik ook zo lekker....;-)
Teveel gegeten. Ciabatta met pesto bij het eten, iets te lekker.
Gisteren moesten een stapel koekjes het ontgelden.
Waarom? Waar is mijn drive, die ik eigenlijk bij alles heb.
Maar zodra ik afvallen wil, stokt mijn doorzettingsvermogen.

Hoe gaan jullie met zulke dagen om? Waar vinden jullie de spirit om steeds weer door te gaan, totdat je niet meer anders weet?

Reacties

  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Goed klaargemaakt eten, kan zo lekker zijn en als het dan ook nog eens gezellig is.... Het blijft lastig om dan je doel voor ogen te houden. Wat voor mij tot nu toe werkt is:
    - m'n toebedeelde kcal zo veel mogelijk opeten, ook de verdiende sportpunten. Jezelf uithongeren hou je niet vol.
    - mezelf iets lekkers gunnen als dat binnen m'n kcal past. Neem dus dat wijntje, paaseitje of nootje.
    - uitgebreid snoepen of uitgebreide maaltijden plan ik in. Dan weet je wat je die dag of week kan goedmaken met extra sporten of minder eten.
    - om de paar weken heb ik een heel uitgebreide, gezellige maaltijd. Thuis, bij vrienden of in een restaurant. Eet dan gewoon wat je lekker vindt, maar noteer wel wat je gegeten hebt. Dan kun je er weer even tegenaan.
  • Zohar94
    Zohar94 Berichten: 30 Member
    Opties
    ik zorg dat wat ik kook, dus waar ik zelf controle over heb niet heel calorierijk is. ik koop dus ook in de supermarkt geen dingen die niet binnen mijn dieet passen, omdat ik er toch wel van ga eten als het binnen mijn bereik is. ik koop dus geen snoep, repen, chips, frisdranken, vette kazen, sauzen etc. Ik heb wel het voordeel dat ik dol ben op groenten en soep, dus ik kook makkelijk iets caloriearms wat ik lekker vindt.
    Wat ik ook probeer is om aan de verhoudingen van mijn eten te sleutelen zodat ik me toch veel kan eten zonder dat het calorierijk is. Bijvoorbeeld: pasta met saus: ik neem vul de saus met heel veel groenten (soms wel bijna 400 gram) en kook bijvoorbeeld maar 60 gram pasta. zo kan ik superveel hiervan eten en is het toch relatief caloriearm. Dit zelfde doe ik bij dingen als ciabatta: daar maak ik dan een lekkere saus met veel groenten of een lekkere salade bij en eet dan vooral van de saus/sla en wat minder van de ciabatta.
    daarnaast eet ik wel lekkere dingen zoals taart enzo als ik op een feestje ben maar ik probeer me in te houden en niet heel veel te eten. maar dit gaat vaak mis.
    als ik te veel heb gegeten, dan voel ik me er wel naar over achteraf. Mensen om mij heen vinden dat ik het me te veel aantrek en echt chagrijnig wordt hiervan. ik probeer hier dus wel beter mee om te gaan en tevreden te zijn over wat ik al heb bereikt. verder probeer ik de dagen erna extra op te letten/extra te bewegen.
    En als laatste: ik probeer zowel negatieve resultaten als positieve resultaten als een motivatie en reden te zien om door te gaan met dieeten.
    nou dat was mijn gigantische lange lijst met tips! hoop dat je er iets aan hebt! succes :)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Veel van die dingen die Zohar doet, doe ik ook: de belangrijkste is wel het verminderen van de kcalrijkste onderdelen van de maaltijd en dat vervangen door groenten etc.

    Zorg er iig voor dat je lekker eet, ga geen dingen eten omdat het zo goed is voor de lijn. Plan je maaltijden zodat je eigenlijk de dag van tevoren al weet wat je gaat eten de volgende dag. Dan kun je inschatten wat een maaltijd gaat doen en evt nog aanpassen. Hou je vervolgens wel aan je planning ;) Ook lekkere tussendoortjes of feestjes kun je op die manier inplannen.

    En als je een dag trveel gegeten hebt: mwjah.....morgen weer een dag. Sh*t happens. De volgende dag weer met frisse moed beginnen.
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Mee eens met bovenstaande dingen - vooral plannen helpt mij erg. En wat ons helpt is een volle vriezer met gezonde onderdelen We hebben altijd eigen bolognese, pastasaus, maaltijdsoepen etc liggen . Dat maken we per 7 liter ofzo en vriezen afgewogen porties in - lekker en handig.

    Als er dingen zijn waardoor mijn leven een beetje uit de rails loopt, volgt mijn voedingspatroon als ik niet uitkijk.
    Bijvoorbeeld; we hebben net een ziekenhuisopname van ouders gehad - Je rent je vliegt en bent al met al pas heel laat en moe thuis. Toen was ik blij met de zelfgemaakte (groentenrijke) tomatensaus in de vriezer anders was het toch echt shoarma ofzo geworden.

    En verder tja, volgende dag weer verder Vallen is niet zo'n ramp, mits je maar weer opstaat en verder loopt
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    minder koken. ik ga als ik zin heb in meer eten niet weer een tijd in de keuken staan...

    dat werkt voor mij prima, maar kan me voorstellen dat het niet voor iedereen de oplossing is..
  • lodewijk1975
    lodewijk1975 Berichten: 9
    Opties
    Ik probeer ervoor te zorgen dat mijn favoriete smokkelwaar niet in huis zijn (de kat niet bij de melk zetten), maar wel een aantal gezonde varianten. Als ik dan eens een bevlieging krijg, dan eet ik een paar wortels of wat noten i.p.v. die zak chips of doos koeken.

    Als ik eens een uitspatting in een weekend heb (gaan eten of zo), dan probeer ik dat te compenseren in de dagen voordien en nadien door extra op mijn voeding en sport te letten.
  • edwinvanlaar
    edwinvanlaar Berichten: 19
    Opties
    Ik heb al een tijd lang geen koekjes, chips en snoep in huis. In het begin omdat ik goed op mijn geld moest letten, maar nu omdat ik het eigenlijk helemaal niet mis. Van de week een verjaardag thuis gehad, nadeel is dan wel weer dat je met hapjes en eetbare cadeaus overblijft. Ik weet van mezelf dat als het in huis is, ik het opeet. En waarschijnlijk binnen 2 dagen. Daarom koop ik het niet.

    Nog een tip: doe nooit boodschappen als je honger hebt, dan ziet alles er ineens aantrekkelijk uit en ga je sowieso meer kopen dan je op kunt.
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Dank je wel Linda! Hier kan ik wat mee!!!
    Jezelf wat gunnen binnen de kaders klinkt goed! Dat is beter vol te houden.
    thnx
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Dank je wel voor al je tips!!!
    Daar heb ik zeker wat aan!
    Alleen het feit al dat je de moeite doet om mij daarmee te helpen voelt goed en motiveert.
    Dank.
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Veel van die dingen die Zohar doet, doe ik ook: de belangrijkste is wel het verminderen van de kcalrijkste onderdelen van de maaltijd en dat vervangen door groenten etc.

    Zorg er iig voor dat je lekker eet, ga geen dingen eten omdat het zo goed is voor de lijn. Plan je maaltijden zodat je eigenlijk de dag van tevoren al weet wat je gaat eten de volgende dag. Dan kun je inschatten wat een maaltijd gaat doen en evt nog aanpassen. Hou je vervolgens wel aan je planning ;) Ook lekkere tussendoortjes of feestjes kun je op die manier inplannen.

    En als je een dag trveel gegeten hebt: mwjah.....morgen weer een dag. Sh*t happens. De volgende dag weer met frisse moed beginnen.
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Plannen is niet mijn sterkste eigenschap..........ik leef en doe zoals het komt.
    Ik werk ook onregelmatig en dat zal daar aan bijdragen.
    Bedankt voor je reactie, ik ga weer met frisse moed door.
  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Dank iedereen voor alle tips en alle reacties.
    Lief dat jullie de moeite nemen! Het maakt mij sterker en gemotiveerder.
    Thnx !!!
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    For starters, probeer iets te eten voordat je boodschappen gaat doen of shoppen. Dit zorgt ervoor dat je minder snel een pizza gaat kopen of snoep, koek, ijsjes, etc van de schappen haalt. Dit scheelt psychologisch heel veel en is gelijk een stap in de goede richting.

    Ten tweede, Let op wat je eet...Vet heb je nodig om vet ook kwijt te raken. Alleen let wel op dat dit geen verzadigde vet is maar onverzadigd. V van Verkeerd en O van oke. Probeer te koken met olijfolie, visolie of Becel. Dit bevat de nodige omega 3,6,9 zuren die vetverbranding bevorderen. Probeer ook elke dag ongeveer 400gram aan groente te eten. Zonder het eten van groente raak je buikvet niet KWIJT. Het kan een groente smoothie zijn of groente door het eten. Zelf kies ik het meest voor de roerbakmix van de aldi. Er is genoeg variatie. De prijs is redelijk €1,30 en er zit precies 400gram in.

    Ten derde, Zorg dat je wegblijft van suiker. Suiker maakt glucose aan en glucose zet eten om in vet. Verplaats dit met Stevia suiker. Een superfood dat ook zoet is maar geen glucose of calorien bevat. Het is tegenwoordig in klontjes te verkrijgen dus ik zou weg blijven van dat zoetstof dat op je smaakpupillen aanslaat.

    Dan heb je nog Koolhydraten, onze vijand en vriend. Een broodje is lekker makkelijk te eten maar bevat op zijn beurt ook veel Koolhydraten. Koolhydraten is een bindweefsel voor glucose dat vet aanmaakt. Dan kan je dieeten of trainen wat je wil, maar je zal er weinig van merken. Zorg dat je Koolhydraat arm eet of langzame Koolhydraten in neemt voor als je wilt afvallen. Als je spiermassa wil kweken. Eet dan juist Koolhydraat rijk. Pasta en Brood zijn hier goede voorbeelden van. Eet Brinta en Cruesli voor de langzame Koolhydraten of probeer Vezelrijk eten. Vezels worden niet opgenomen door het lichaam en bevordert je stoelgang.

    Nog een tip is het proberen eten van eiwit en proteine rijk voedsel. Protiene is moeilijker verteerbaar, hiervoor gebruikt je lichaam meer energie. Dit energie komt van je vetreserves. Waardoor je sneller zal afvallen. Ook wordt proteine en eiwit opgenomen door je spieren. Dit zorgt voor meer spiermassa en meer spiermassa verbrandt ook weer meer vet. Het beste van allemaal is dat door het lange verbrandings process. Je ook de hele dag door je maag niet meer hoort knorren. Probeer Sojavlees (vegatarisch vlees), Chiazaad en quinoa. Het is wel prijzig maar je hebt ook niet zoveel nodig om een vol gevoel te krijgen.

    Het laatste wat ik je mee kan geven is veel water drinken. Water vult de maag goed en is nodig om alle gifstoffen uit je lichaam te verwijderen. Probeer elke dag minimaal 2-3 liter aan water te drinken. Hoe meer hoe beter. Als je namelijk niet genoeg drinkt gaat je lichaam vocht vasthouden en kom je nooit van die overtollige kilotjes af. Hetzelfde geldt voor vet.

    Hier zijn verder 10 etenswaren die je verder zullen helpen bij het afvallen.

    Mango
    Zwarte bessen
    Eieren
    Walnoten
    Pijnboompitjes
    Kikkererwten
    Rucola
    Witte en groene thee
    Andijvie
    Olijfolie
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    - Alleen let wel op dat dit geen verzadigde vet is maar onverzadigd.
    - Zonder het eten van groente raak je buikvet niet KWIJT.
    - Zelf kies ik het meest voor de roerbakmix van de aldi.
    - Suiker maakt glucose aan en glucose zet eten om in vet.
    - (Stevia) Het is tegenwoordig in klontjes te verkrijgen dus ik zou weg blijven van dat zoetstof dat op je smaakpupillen aanslaat.
    - Nog een tip is het proberen eten van eiwit en proteine rijk voedsel.
    - Probeer Sojavlees (vegatarisch vlees), Chiazaad en quinoa.
    - Water vult de maag goed en is nodig om alle gifstoffen uit je lichaam te verwijderen.
    - Probeer elke dag minimaal 2-3 liter aan water te drinken. Hoe meer hoe beter.

    Ik moet toch zeggen dat ik redelijk wat punten in je verhaal zie staan waar ik het niet helemaal mee eens ben.

    - Het hele onverzadigde/verzadigde vet verhaal is ook niet helemaal meer van deze tijd. Onverzadigde vetten blijken toch niet zo slecht te zijn als altijd maar wordt gedacht, teveel ervan natuurlijk wel (zoals met alles).
    - Het eten van groenten en het verliezen van buikvet hebben niks met elkaar te maken. Het eten van een calorietekort en hard sporten, voor langere tijd, zorgt ervoor dat ook buikvet verdwijnt.
    - De roerbakmixen bevatten allemaal verrassend veel suiker, dus ik zal er niet onbeperkt van zitten eten.
    - Suiker wordt omgezet tot glucose, glucose wordt door het lichaam gebruikt als energie. Glucose zet eten niet om in vet.
    - Ik zou niet weten waarom het uitmaakt welke vorm van zoetstof je neemt, neem degene die je het lekkerste vindt.
    - Eiwit en proteïne zijn hetzelfde.
    - Quinoa is redelijk hoog in koolhydraten, dus wil je koolhydraatarm eten, neem dan geen quinoa (of chiazaad).
    - Water verlaat de maag vrij snel, dus het vult eigenlijk heel slecht. Om alle gifstoffen uit je lichaam te krijgen hoef je niet extra te drinken, dat regelt het lichaam prima vanzelf.
    - Ook van water mag je niet teveel drinken.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Enige vetten die bewezen slecht zijn voor je zijn transvetten.
    Had pas heel artikel erover gelezen, zal eens kijken of ik die terug kan vinden
  • Zenow
    Zenow Berichten: 22 Member
    Opties
    Buiten het technisch aspect, ik baal ook als ik teveel eet, maar geef mezelf ook de ruimte om 'erin te komen', wat betreft op calorieën letten. Vorige week ging het op meer dan de helft van de dagen nog mis, deze week alleen gisteren, omdat ik mezelf bij de bios wel een biertje en wat popcorn gunde ;) Baaldagen komen voor.. vind het wel moeilijk en heb dan bijna de neiging te gaan smokkelen (niet opschrijven), maar doe het uiteindelijk toch... beetje schaamte over het niet halen schrikt misschien af voor morgen..

    Vandaag had ik bijna weer zo'n dag... Flinke dorst toen ik thuis kwam en een blik energiedrank opengetrokken. Blijkt die 235 calorieën te bevatten. Tja, energiedrank, hè. Met mijn geplande maaltijd (lasagne) zou ik wederom over mijn calorieën schieten (staat op 1200 en dat is echt zo weg). Gelukkig duurde het even voor die maaltijd uit de oven kwam dus in de tussentijd 150 gram miniworteltjes geknabbeld :) Dat vult goed, is lekker, en het is maar 50 calorieën. Met als gevolg dat ik nu mooi de helft van lasagne kan laten staan voor morgen. Dat leek me eerst niet mogelijk, maar ik heb nu echt genoeg :) Kortom: Als je nog op tijd bent, vul je maag met lichte kost!
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    - Quinoa is redelijk hoog in koolhydraten, dus wil je koolhydraatarm eten, neem dan geen quinoa (of chiazaad).

    Chia zaad is niet zo'n probleem omdat het bijna net zoveel khd als vezels zijn :) Dus dat valt wel onder de low carb foods ;) Buiten dat, helemaal met je eens!!

    En over sojavlees/vegetarisch, ik zou er niet aan beginnen! Er komt steeds meer info naar voren dat het helemaal niet goed voor je is. Beïnvloed de opname van belangrijke mineralen, beïnvloed hormonen (vrouwen kunnen er zelfs onvruchtbaar van worden) en als je schildklier functie al verlaagd is dan verergert soja dat alleen maar. Zo lang je niet vegetarisch bent gewoon lekker vlees blijven eten!

    En over zoetstof, ik las paar dagen terug in een boek dat zoetstof dezelfde reactie kan veroorzaken als suiker en je bloedglucose kan laten stijgen. Dus net als bij gewone suiker krijg je een piek (veel energie) en ga je dan ook weer snel naar een dal (weinig energie, behoefte om je suiker level weer omhoog te brengen). Uit onderzoek is wel gebleken dat de reactie heel erg afhankelijk is van de persoon, de een is er gevoeliger voor dan de ander. Maar het is zeker wel iets om mee te nemen. Met koolhydraat arm eten hou je je bloedsuiker wel redelijk stabiel en heb je niet zoveel met pieken en dalen te maken en is je energie beter verdeelt over de hele dag.

    En verder over het teveel eten, ik denk dat alles wel gezegd is ;) Ik zelf kookte ook afgepaste maaltijden en als ik meer klaar maakte dan ging het in afgepaste hoeveelheden in de vriezer voor als ik een keer geen zin had om in de keuken te staan of het ging mee als lunch! Eigenlijk ben ik op het moment ook niet zoveel bezig met afvallen, meer met clean eten. Omdat ik op het moment meer als doel heb om mijn huid te verbeteren dan om af te vallen, gelukkig blijft me gewicht wel aardig hetzelfde :) Ik heb wel het gevoel dat ik nu veel meer eet en dat komt omdat ik mijn groente inname flink verhoogt heb, veel groente kan ik wel aanraden! En ik eet zelf aardig laag in koolhydraten en sinds ik dat doe is mijn behoefte voor koekjes etc weg en heb het daarom ook niet meer in huis. Alleen maar gezonde snacks :)
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    -
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    - Alleen let wel op dat dit geen verzadigde vet is maar onverzadigd.
    - Zonder het eten van groente raak je buikvet niet KWIJT.
    - Zelf kies ik het meest voor de roerbakmix van de aldi.
    - Suiker maakt glucose aan en glucose zet eten om in vet.
    - (Stevia) Het is tegenwoordig in klontjes te verkrijgen dus ik zou weg blijven van dat zoetstof dat op je smaakpupillen aanslaat.
    - Nog een tip is het proberen eten van eiwit en proteine rijk voedsel.
    - Probeer Sojavlees (vegatarisch vlees), Chiazaad en quinoa.
    - Water vult de maag goed en is nodig om alle gifstoffen uit je lichaam te verwijderen.
    - Probeer elke dag minimaal 2-3 liter aan water te drinken. Hoe meer hoe beter.

    Ik moet toch zeggen dat ik redelijk wat punten in je verhaal zie staan waar ik het niet helemaal mee eens ben.

    - Het hele onverzadigde/verzadigde vet verhaal is ook niet helemaal meer van deze tijd. Onverzadigde vetten blijken toch niet zo slecht te zijn als altijd maar wordt gedacht, teveel ervan natuurlijk wel (zoals met alles).
    - Het eten van groenten en het verliezen van buikvet hebben niks met elkaar te maken. Het eten van een calorietekort en hard sporten, voor langere tijd, zorgt ervoor dat ook buikvet verdwijnt.
    - De roerbakmixen bevatten allemaal verrassend veel suiker, dus ik zal er niet onbeperkt van zitten eten.
    - Suiker wordt omgezet tot glucose, glucose wordt door het lichaam gebruikt als energie. Glucose zet eten niet om in vet.
    - Ik zou niet weten waarom het uitmaakt welke vorm van zoetstof je neemt, neem degene die je het lekkerste vindt.
    - Eiwit en proteïne zijn hetzelfde.
    - Quinoa is redelijk hoog in koolhydraten, dus wil je koolhydraatarm eten, neem dan geen quinoa (of chiazaad).
    - Water verlaat de maag vrij snel, dus het vult eigenlijk heel slecht. Om alle gifstoffen uit je lichaam te krijgen hoef je niet extra te drinken, dat regelt het lichaam prima vanzelf.
    - Ook van water mag je niet teveel drinken.

    Overal zitten er onverzadigde vetten in, je kan er niet om heen. Als je gewoon op je verzadigde vetten let. Dan kom je zelf wel aan het goede aantal onverzadigde vetten die je nodig hebt. Het eten van groente en buikvet heeft wel degelijk met elkaar te maken. Groente bevat plantaardige estrogeen. Plantaardige estrogenen zorgen ervoor dat er minder en langzamer buikvet wordt opgeslagen en kunnen zodoende helpen bij afvallen. Denk aan brocolli, bloemkool, spruitens en kool ( meeste soorten). Dit helpt Xeno- Estrogenen tegen te gaan. Dit is wat vet opslag bevorderd. Op een gegeven moment kom je op de 1200-1500 calorien. Lager dan dat en je lichaam gaat in savingsmode. Dus Calorie arm eten en genoeg trainen gaat je niet uit de brand halen. Heel weining mensen komen niet in de fase waar ze op een gegeven moment stoppen met afvallen. En wat de roerbakmix betreft. Alles bevat natuurlijke suikers. Je moet gewoon de goede uitkiezen met bv, champignons. De voorkeurs energie die je lichaam wilt zijn de vetzuren in je vet maar als je glucose niet verbrand dan gaat je lichaam dat opslaan en ja in je vetcellen, Chemistry! Je lichaam verbrandt eerst glucose dan vet dan aminozuren. Stevia is gewoon een natuurlijk product zoals suikerbieten dat zijn. Alleen veel beter voor je. Zoetstoffen zijn heel slecht voor je. Eiwit en Proteine zijn inderdaad hetzelfde. Met eiwit bedoelde ik eigenlijk het witte van een ei. Proteine meer het eiwit in vlees en dergelijke. Chiazaad en Qiunoa zijn superfoods en heel goed voor je. Je hebt hier ook maar weinig van nodig. Zelfs alcohol is goed voor je. Als je het maar met mate gebruikt. Water maakt wel een basis voor je lichaam waardoor je minder gaat eten en water heb je gewoon nodig. Zeker als je zweet als een tierelier. Ook van water mag je niet teveel drinken natuurlijk anders gaat je lichaam vocht opslaan.
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    - Quinoa is redelijk hoog in koolhydraten, dus wil je koolhydraatarm eten, neem dan geen quinoa (of chiazaad).

    Chia zaad is niet zo'n probleem omdat het bijna net zoveel khd als vezels zijn :) Dus dat valt wel onder de low carb foods ;) Buiten dat, helemaal met je eens!!

    En over sojavlees/vegetarisch, ik zou er niet aan beginnen! Er komt steeds meer info naar voren dat het helemaal niet goed voor je is. Beïnvloed de opname van belangrijke mineralen, beïnvloed hormonen (vrouwen kunnen er zelfs onvruchtbaar van worden) en als je schildklier functie al verlaagd is dan verergert soja dat alleen maar. Zo lang je niet vegetarisch bent gewoon lekker vlees blijven eten!

    En over zoetstof, ik las paar dagen terug in een boek dat zoetstof dezelfde reactie kan veroorzaken als suiker en je bloedglucose kan laten stijgen. Dus net als bij gewone suiker krijg je een piek (veel energie) en ga je dan ook weer snel naar een dal (weinig energie, behoefte om je suiker level weer omhoog te brengen). Uit onderzoek is wel gebleken dat de reactie heel erg afhankelijk is van de persoon, de een is er gevoeliger voor dan de ander. Maar het is zeker wel iets om mee te nemen. Met koolhydraat arm eten hou je je bloedsuiker wel redelijk stabiel en heb je niet zoveel met pieken en dalen te maken en is je energie beter verdeelt over de hele dag.

    En verder over het teveel eten, ik denk dat alles wel gezegd is ;) Ik zelf kookte ook afgepaste maaltijden en als ik meer klaar maakte dan ging het in afgepaste hoeveelheden in de vriezer voor als ik een keer geen zin had om in de keuken te staan of het ging mee als lunch! Eigenlijk ben ik op het moment ook niet zoveel bezig met afvallen, meer met clean eten. Omdat ik op het moment meer als doel heb om mijn huid te verbeteren dan om af te vallen, gelukkig blijft me gewicht wel aardig hetzelfde :) Ik heb wel het gevoel dat ik nu veel meer eet en dat komt omdat ik mijn groente inname flink verhoogt heb, veel groente kan ik wel aanraden! En ik eet zelf aardig laag in koolhydraten en sinds ik dat doe is mijn behoefte voor koekjes etc weg en heb het daarom ook niet meer in huis. Alleen maar gezonde snacks :)

    Dat over soja vlees wist ik niet. Zal er naar kijken. Mij heeft het in ieder geval geholpen.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Plantaardige estrogenen zorgen ervoor dat er minder en langzamer buikvet wordt opgeslagen en kunnen zodoende helpen bij afvallen. Denk aan brocolli, bloemkool, spruitens en kool ( meeste soorten). Dit helpt Xeno- Estrogenen tegen te gaan. Dit is wat vet opslag bevorderd. Op een gegeven moment kom je op de 1200-1500 calorien. Lager dan dat en je lichaam gaat in savingsmode. Dus Calorie arm eten en genoeg trainen gaat je niet uit de brand halen. Heel weining mensen komen niet in de fase waar ze op een gegeven moment stoppen met afvallen. En wat de roerbakmix betreft. Alles bevat natuurlijke suikers. Je moet gewoon de goede uitkiezen met bv, champignons. De voorkeurs energie die je lichaam wilt zijn de vetzuren in je vet maar als je glucose niet verbrand dan gaat je lichaam dat opslaan en ja in je vetcellen, Chemistry! Je lichaam verbrandt eerst glucose dan vet dan aminozuren. Stevia is gewoon een natuurlijk product zoals suikerbieten dat zijn. Alleen veel beter voor je. Zoetstoffen zijn heel slecht voor je. Eiwit en Proteine zijn inderdaad hetzelfde. Met eiwit bedoelde ik eigenlijk het witte van een ei. Proteine meer het eiwit in vlees en dergelijke. Chiazaad en Qiunoa zijn superfoods en heel goed voor je. Je hebt hier ook maar weinig van nodig. Zelfs alcohol is goed voor je. Als je het maar met mate gebruikt. Water maakt wel een basis voor je lichaam waardoor je minder gaat eten en water heb je gewoon nodig. Zeker als je zweet als een tierelier. Ook van water mag je niet teveel drinken natuurlijk anders gaat je lichaam vocht opslaan.

    Voor zover ik weet is het niet mogelijk om plaatselijk vet te verliezen, door voeding nog door training.
    Of het nou toegevoegd suiker is of natuurlijk suiker, daar maakt het lichaam geen verschil in. Het wordt allemaal omgezet naar hetzelfde glucose.
    Maar natuurlijk gaat je lichaam het teveel aan glucose omzetten in vet. Maar dit gebeurt niet omdat het glucose is, maar omdat het teveel glucose is ;) Dat glucose eten omzet in vet (zoals je net zei) is nog steeds niet mogelijk ;)
    Aaahhh zoetstoffen zijn slecht... ik neem aan dat je chemische zoetstoffen bedoelt? Omdat iets chemisch is betekent dit niet automatisch dat dit ongezonder is dan de natuurlijke variant ;) Zoetstoffen zijn, zolang je er maar niet teveel van binnen krijgt, volledig veilig.
    Ik denk dat het woord van deze discussie 'teveel' is. Alles is prima om te gebruiken, zo lang het maar niet teveel is.
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties

    Voor zover ik weet is het niet mogelijk om plaatselijk vet te verliezen, door voeding nog door training.
    Of het nou toegevoegd suiker is of natuurlijk suiker, daar maakt het lichaam geen verschil in. Het wordt allemaal omgezet naar hetzelfde glucose.
    Maar natuurlijk gaat je lichaam het teveel aan glucose omzetten in vet. Maar dit gebeurt niet omdat het glucose is, maar omdat het teveel glucose is ;) Dat glucose eten omzet in vet (zoals je net zei) is nog steeds niet mogelijk ;)
    Aaahhh zoetstoffen zijn slecht... ik neem aan dat je chemische zoetstoffen bedoelt? Omdat iets chemisch is betekent dit niet automatisch dat dit ongezonder is dan de natuurlijke variant ;) Zoetstoffen zijn, zolang je er maar niet teveel van binnen krijgt, volledig veilig.
    Ik denk dat het woord van deze discussie 'teveel' is. Alles is prima om te gebruiken, zo lang het maar niet teveel is.

    Plaatselijk niet ( was dat maar waar), maar je kan het wel bevorderen door bepaalde dingen te eten of bepaalde oefeningen te doen. Zoals een mango bv, is zoet maar dat wordt niet omgezet naar glucose maar wordt gewoon gelijk door de spieren opgenomen. Hierdoor gaat het ook niet naar je vetcellen. Dit is dan 1 van de vele dingen die je kan doen. Natuurlijke suikers kan je nou eenmaal niet omheen. Het is daadwerkelijk in bijna alles. Je kan suiker niet helemaal afschaffen want je hersenen hebben suikers nodig om te kunnen functioneren. Dit zijn dan enkelvoudige suikers. Suiker dat wordt toegevoegd aan eten zijn waarvan suikers. Deze staan dan ook onder Koolhydraten. Suiker is een snele Koolhydraat namelijk. Oke had het misschien anders moeten verwoorden. Suikers maken glucose aan. Suikers zijn koolhydraten. Koolhydraten zijn een bindweefsel voor vet. Dus indirect maakt glucose wel vet aan. Zoetstoffen zijn helemaal niet goed voor je. Zoetstoffen zijn er alleen zodat dingen zo goedkoop mogelijk geproduceerd kunnen worden. Het is een slecht goedje voor je. Alleen als je wil afvallen is suiker geen optie eigenlijk en een lange tijd had je geen redelijke suiker vervanger. En ben het helemaal eens met je stelling. Doe alles met mate.