Migraine — Dutch (Netherlands)

Migraine

Opties
Mara_
Mara_ Berichten: 47 Member
Dat migraine vervelend is, hoeven we niet over te discussiëren, dat is gewoon een feit ;).

Wel ben ik benieuwd naar hoe iedereen hier betreft voeding mee om gaat. Als je migraine hebt, wat is bij jullie de trigger? En hebben jullie ook voedsel wat juist wél helpt?

Zelf merk ik dat mijn trigger bij E621 ligt, maar lang niet bij alle producten waar dit in zit. Ook te weinig vocht en bepaalde parfums/deodorant zijn problematisch. Stress is geen veroorzaker, maar ik merk wel dat niet stressen erger zal voorkomen.

Laatst hoorde ik ook dat een calciumgebrek migraine kan veroorzaken. Hoewel ik hier geen medische onderbouwing van heb, maar in het kader van 'baat het niet, schaadt het niet' ben ik weer meer geitenmelk gaan drinken (en daarbij is een calciumgebrek niet onoverkomelijk bij mij, gezien ik een koemelkintolerantie heb). Ik heb de afgelopen twee weken inderdaad minder migraine, maar het komt wel vaker voor dat ik dan weer vaak migraine heb en dan weer een periode niet.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Ik heb zelf hormonale migraine, dus is wel duidelijk wat de oorzaak is. Qua voeding let ik dan ook niet erg op, wel slik ik magnesium wat zou moeten helpen. Maar de laatste paar keren is het allemaal erg wisselend geweest omdat ik verschillende pillen en pijnstillers heb geprobeerd om tot een goed resultaat te komen. Ben er nog niet helemaal..

    Iemand hier op MFP gaf me deze link, misschien vind je het interessant: http://www.migrainetrust.org/factsheet-supplements-and-herbs-for-migraine-the-evidence-10897
  • ingeytsma
    ingeytsma Berichten: 1 Member
    Opties
    Heb je er wel eens bij nagedacht dat de Trigger niet in de voeding hoeft te liggen? Bij mij is namelijk de Trigger het weer. Hoge luchtdruk, als het zomers warmer is dan 25 graden en dichte luchten.
  • Lovely_1986
    Lovely_1986 Berichten: 2
    Opties
    Hallo,

    Ik ben ook ongeveer 10 juni j.l. begonnen met het slikken van Magsnesium tabletten, omdat mij ook is verteld dat je door een magnesium tekort migraine kan krijgen.

    Ik heb tot nu toe deze maand 3 dagen migraine gehad, dat is voor mij echt weinig! Normaal duurt 1 aanval al vaak 3 dagen.
    Maar ik heb ook nieuwe aanvalsmedicatie gebruikt, dus daar kan het ook aan liggen. Maar ik vond de migraine wel veel lichter dan anders.

    Nog even afwachten hoe het verder gaat. Ik slik de magnesium tabletten nu 3x daags.