slank, hartig, vegetarisch beleg? — Dutch (Netherlands)

slank, hartig, vegetarisch beleg?

Opties
Zohar94
Zohar94 Berichten: 30 Member
Hey allemaal!
Om een of andere reden vindt ik zoet broodbeleg nooit interessant en eet dus vooral hartig broodbeleg.
Ik ben dol op pindakaas, kaas en Humus maar dit is allemaal nogal calorierijk, en ik eet makkelijk te veel op een dag.
Weten jullie dus slanke, hartige en vegetarische alternatieven? (ik eet wel vis)
tot nu toe ben ik op rauwkost, huttenkase en magere smeerkaas gekomen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Reacties

  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Heel iets zoet omdat het fruit is maar ik ben dol op aardbeien op brood
  • Zohar94
    Zohar94 Berichten: 30 Member
    Opties
    haha, jaa ik ook :p
    maar dat is niet echt handig voor op de uni/snel ontbijten omdat ik altijd te laat ben enzovoort :p
    maar af en toe is het erg lekker!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    haha, jaa ik ook :p
    maar dat is niet echt handig voor op de uni/snel ontbijten omdat ik altijd te laat ben enzovoort :p
    maar af en toe is het erg lekker!

    Wekker half uur eerder zetten...
    En dat meen ik serieus.
    Ik neem echt de tijd ervoor 's ochtends door de wekker ruim een uur voor ik weg moet te zetten, zodat ik in alle rust kan douchen, aankleden en ontbijten. Snel ontbijt naar binnen werken werkt namelijk niet voor mij. Krijg ik een pesthumeur van.

    Op je vraag voor hartig maar gezond beleg. Gerookte kipfilet, desnoods beleg je het iets dikker als dat je met kaas ofzo zou doen. Maar het vult goed, en is erg gezond en vol eiwitten
  • _Sem_78
    _Sem_78 Berichten: 32 Member
    Opties
    eru smeerkaas 15+, kipfilet of kalkoenfilet plakjes, smeerpate linera creme of ardenner, appelstroop, gerookte zalm, philadephia verschillende smaken etc etc :)
  • sannie281971
    sannie281971 Berichten: 8 Member
    Opties
    bij een biologische winkel hebben ze ook vegetarisch broodbeleg. idee misschien voor je
  • RobbertKolthoff
    RobbertKolthoff Berichten: 94 Member
    Opties
    je bent vegetarisch maar eet wel vis? Dan eet je dus alleen geen vlees...

    Alternatieven
    visproducten
    eieren
    omelet met groente

    Het best is om zo onbewerkt mogelijk te eten.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Ik heb vandaag sinds lange tijd weer eens Marmite gekocht. Dat zwarte smeerbare zoute spul. Niet iedereen kan het waarderen, maar mij helpt het uitstekend bij een hartige trek. Het geeft je light kaas of beleg een beetje extra pit.
  • Zohar94
    Zohar94 Berichten: 30 Member
    Opties
    Hey nogmaals bedankt voor alle tips!
    Ik zal inderdaad maar eens naar een biowinkel gaan ik herinner me inderdaad wel dat zij allemaal 'anders' beleg hadden :)
    En ik ga denk ik ook wel marmite kopen. Ik herinner me van vroeger dat ik het walgelijk vond maar mijn smaak is ondertussen flink veranderd dus ik ga het zeker proberen!
    eieren en vis eet ik al regelmatig op mijn brood.
    Heb vandaag zelf tzatzikki voor op brood gemaakt, was supersimpel en lekker :)
    Dus bedankt :) ik zie zolangzamerhand een stuk meer opties!
  • happyD14
    happyD14 Berichten: 22
    Opties
    zelf hummus maken is ook heel gemakkelijk en super lekker! Of cannellinibonen i.p.v. kikkererwten gebruiken…ook heerlijk :-D! Avocado gecombineerd met taugé en tomaat, of alleen wat sambal…jammie. En zo kan ik nog wel even doorgaan ;-).
  • insulinjunk
    insulinjunk Berichten: 17 Member
    Opties
    Sandwich spread, Philadelphia (light)
  • edwinvanlaar
    edwinvanlaar Berichten: 19
    Opties
    Selleriesalade, komkommersalade, ham-preisalade (eigenlijk alle broodsalades van de AH met groene deksel)
    Sandwichspread
    Zuivelspread
    Light smeerkaas
    Kruidenkaas light

    Wat ik ook heel lekker vind is pindakaas met sambal, banaan of komkommer (echt waar)!
  • stiobhard
    stiobhard Berichten: 4
    Opties

    Ik ben dol op pindakaas, kaas en Humus maar dit is allemaal nogal calorierijk, en ik eet makkelijk te veel op een dag.

    De hummus van het "Cortas" merk (die uit Libanon) is 50 calorieën per portie. De Baba ganoesj van Cortas is 25.

    hummus: 41HB0ioGmuL.jpg

    baba ganoesj: cortas-baba-ghanoush.jpg

    Het Ajvar door Zergut (aubergine kaviaar in de Kroatische stijl) is ook 25 calorieën...

    6866__55357.1316014773.1280.1280.jpg?c=1
  • Zohar94
    Zohar94 Berichten: 30 Member
    Opties
    Ah allemaal lekkere dingen uit de keuken(s) waarmee ik ben opgevoed!
    bedankt voor de tips met de merken erbij! maar bij welke supermarkt koop jij deze merken? want ik heb ze nooit gezien!
  • stiobhard
    stiobhard Berichten: 4
    Opties
    Ik woon niet in Nederland , dus ik weet niet precies welke specifies merken zijn daar beschikbaar. Ik kan ze gemakkelijk in de Verenigde Staten vinden. Maar Zergut is een Europees bedrijf (Bulgaarien om precies te zijn) en Cortas is Libanese (maar het label is in het Frans) ... Dus denk ik dat deze producten zijn in de hele EU wordt ingevoerd. Als je een Midden-Oosterse winkel hebben je zou kunnen proberen dat. Anders hier zijn de websites:

    www.cortasfood.com

    www.zergut.com

    ik hoop dat deze informatie benutzig is!
  • stiobhard
    stiobhard Berichten: 4
    Opties
    heb je dacht over guacamole, puree van pinto bonen ("frijoles refritos") of tapenade? Ik weet niet wat de calorieën zijn, maar ze zijn smakelijke opties. Je kunt ook tofu salade op brood zetten. Ik heb broodjes ook met tofu mayonaise, artisjokharten, bechamelsaus uit voedingsgist (nutritional yeast) gemaakt ... maar aubergine en champignons is de laagste calorie optie dat ik ken. Ik denk dat de Indiase kerrie spinazie of mosterd groenen genoemd "Sarson ka Saag" kunnen worden gebruikt, zoals hummus. avocado's (voor guacamole) zijn natuurlijk erg gezond en van nature romig....
  • Zohar94
    Zohar94 Berichten: 30 Member
    Opties
    Hey dank je wel!
    ik ga daar zeker eens iets van proberen te maken!
    ik heb laatst zelf ajvar geprobeerd te maken maar dat mislukte nogal (veel te vloeibaar).
    en spinazie op het brood is fantastisch lekker! dankjewel :)
  • stiobhard
    stiobhard Berichten: 4
    Opties
    je bent erg welkom. ik hou van balkanse koeken maar ik heb nooit ajvar gemaakt!! :)