Moves app — Dutch (Netherlands)

Moves app

Opties
Hey,

Kennen jullie de app Moves al? Deze app houdt al je bewegingen bij, zodat je elke dag kunt zien hoeveel je gelopen, gefietst en gerend hebt. Andere activiteiten kun je handmatig invoeren. De app berekent automatisch hoeveel calorieën je verbrand hebt.

De app kost een paar euro, maar is erg leuk om te proberen. Het meten van stappen en kilometers doet de app erg nauwkeurig. Als je tijdens het lopen kijkt hoeveel stappen je hebt gezet, zie je ook echt per stap die je op dat moment zet de teller toenemen. En het fijne is dat je geen armbandjes of metertjes bij je hoeft te hebben.

De app kan ook laten zien waar je geweest bent, maar dit is niet net zo nauwkeurig als bijvoorbeeld Runkeeper, om batterij te besparen. Wat batterijverbruik betreft valt het ook wel mee. Je merkt wel dat je telefoon sneller leeg is, maar het is niet zo dat je ineens 3 keer per dag moet gaan opladen. Vooral als je verbonden bent met Wi-Fi is het geen aanslag op je batterij.

Plaatjes en downloadlinks staan op www.moves-app.com

Reacties

  • magerzijn
    magerzijn Berichten: 17
    Opties
    Klinkt leuk!
    Ik zal eens kijken.
  • eenjogger
    eenjogger Berichten: 7 Member
    Opties
    Hi,

    Het meest nauwkeurige is om te meten via de hartslag.

    Volgens mij mag je die activiteit meters en de geregistreerde calorieën zeker niet overschatten. Ik heb hier ergens gelezen dat de extra activiteit calorieën tellen als je een verhoogde hartslag hebt ( of getranspireerd hebt ). Anders zou winkelen toch als ideale vermageringsactiviteit worden vermeld ( straks worden dan nog de koopjes vermeld als een sportactiviteit ... Hihi) ?

    Wim