fitness tracker — Dutch (Netherlands)

fitness tracker

Opties
hee iedereen

ik heb de polar loop met hr7 en de fitbit one en vind het te gek om het allemaal mooi bij te houden en te meten (zie mijn profiel waarom)
ik wou graag een andere proberen/of-als-uitbreiding maar twijfel heel erg tussen jawbone up24 (omdat de polar loop voor mij pas echt interessant is met de hr7 en dus alleen tijdens trainingen ) of de withings pulse om hartslag meting tijdens rust bij mij tracking the voegen

ik heb lang erover nagedacht maar weet niet hoe nuttig het is je hartslag te meten

iemand advies ?

Reacties

  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Ik gebruik ook de polar loop en de H7 hartslagcensor. Echter ik heb de hartslagcensor gekoppeld aan mijn telefoon met de app Polar Beat. De polar beat synchroniseert ook met je polar flow. Dus online zie je alles van zowel de loop als de trainingen via polar beat.

    Polar Beat geeft een goed inzicht op welk trainingsbiveau je zit gedurende de training, dit is onderverdeeld in 5 zones: hersteltraining, vetverbranding, aerobe zone, anaerobe zone en maximaal. Ik merk dat als ik veel op vetverbranding train het afvallen langzaam gaat. Echter met intervaltrainingen (hardlopen, crosstrainer, HIIT) gaat het afvallen ineens een stuk sneller en raar maar waar: de cm's die ik verlies gaan ook veel sneller en mijn lichaam verandert sneller, 'toning'van de spieren.

    Ik doe veel krachttraining en heb in 1 jaar 2 kilo spiermassa gewonnen. Tot november vorig jaar trainde ik voornamelijk met een hartslag in vetverbrandingszone (60-70% van je maximale hartslag), nu ik ben begonnen met intervallen gaat het veel sneller.

    Dus ja ik vind het zinnig om op hartslag te trainen! Het ligt wel aan je doel, als je spieren op wil gaan bouwen is hartslagtraining minder interessant denk ik.

    Het doel van he hartslag meten in rust zie ik niet als toegevoegde waarde. De polar loop geeft me weer wel inzicht in hoe weinig ik beweeg als ik veel op kantoor werk, de stappenteller en de inactiviteitswaarschuwingen geven goed aan hoe passief ik ben met een zittend beroep.
  • jaschabordon
    jaschabordon Berichten: 2 Member
    Opties
    Tijdens de training vind ik mijn polar inmiddels onmisbaar maar ik bedoelde hartslag meting door de dag heen buiten je trainingen om , dat was niet duidelijk van mij uitgelegt
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Waarom zou je je hartslag meten gedurende de dag buiten de trainingen? Wat is je doel?