Werken horeca — Dutch (Netherlands)

Werken horeca

Opties
Wanneer ik (enkele keren in de week) ga werken in de horeca, loop ik uren aan een stuk rond. Dit met plateau's trappen op en af. Op zo'n avond eet ik natuurlijk meer dan op een avondje dat ik in de zetel zit. Bijgevolg heb ik veel te veel calorieën op om mijn doelen die dag te bereiken. Maar volgens mij verbrand ik er ook erg veel. Als ik deze bewegingscalorieën ingeef, dan worden die niet afgetrokken van het totaal waardoor er een fout beeld ontstaat over mijn dag. Is er een manier om dit wel te doen op myfitnesspal?

Alvast bedankt!

Reacties

  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Ik hoop dat ik je goed begrijp. Bewegingscalorieën worden niet afgetrokken van je dagtotaal, maar er juist bij opgeteld. Je hebt dus meer calorieën om te eten op een dag waarop je veel beweegt. Kijk dus niet naar je calorieën die je hebt gegeten om te zien of je je dagdoel hebt gehaald, maar naar je netto calorieën. Zijn je netto calorieën voor die dag onder je doel, dan zit je goed. Je kunt ook je activiteitenniveau verhogen, dan krijg je meer calorieën per dag toebedeeld. Dat geldt dan voor elke dag, ook voor de dagen. dat je weinig beweegt.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Wat Linda zegt :) Als je je activiteitenniveau goed instelt, dan zitten daar ook je bewegingskcals in van je werk. Eigenlijk valt daar alles onder wat niet sport is.

    En iedere dag precies je kcals eten hoeft niet, als je maar zorgt dat je weekgemiddelde rond je doel uitkomt. Dan eet je de dagen dat je werkt gewoon iets meer en de dagen dat je niet werkt iets minder.