te weinig calorieën — Dutch (Netherlands)

te weinig calorieën

Opties
Hallo,

aan het eind van de dag heb ik voldoende eiwitten en koolhydraten gegeten maar wel te weinig calorieën...

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Is er voedsel met calorieën maar zonder eiwitten en koolhydraten?

alvast bedankt..

adwin

Reacties

  • jlvanderstoel
    jlvanderstoel Berichten: 11 Member
    Opties
    Je hebt dus alleen nog vetten over? Probeer dan door de dag heen wat meer olijfolie of boter te gebruiken.
  • voedingadwin
    voedingadwin Berichten: 8
    Opties
    Dat is een goede tip...bedankt...
  • Alitzja
    Alitzja Berichten: 17 Member
    Opties
    Je hebt dus alleen nog vetten over? Probeer dan door de dag heen wat meer olijfolie of boter te gebruiken.

    Nog beter is kokosolie, extra virgin, cold pressed. Super gezond.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik heb een zelfde soort probleem.
    Ik ben nu bezig om echt vet te verliezen, maar niet te veel af te vallen.
    Ik probeer dus net iets onder mijn onderhoud te eten (welke ik nog steeds niet 100% weet, ben ik al maand mee bezig om uit te vinden)
    Maar om meer vet te verliezen moet ik minder koolhydraten gaan eten.
    Nu heb ik mijn eiwitten iets omhoog gegooit, zit nu op 209 gram per dag, meestal kom ik wel tot aan de 200
    Maar mijn vet moest ook omhoog, van 70 gram naar 90 gram, dat is dus best veel extra vet
    En mijn koolhydraten omlaag.

    Wat ik nu meer ben gaan eten is, roomboter op brood, en noten als amandelen, pecannoten en walnoten.
    Hier zitten toch een hoop vetten in (ook eiwitten, maar dat kan geen kwaad)
    Ik weet even niet zeker of mijn dagboek open staat, maar anders kijk eens naar mijn dagboek van afgelopen 2 dagen, daarin zit ik echt heel dicht tegen mijn dagdoel aan, en dan bedoel ik voornamelijk mijn macro's (automatisch zitten je calorieën dan ook goed natuurlijk)
  • insulinjunk
    insulinjunk Berichten: 17 Member
    Opties
    Basiskennis:

    Macronutriënten: Koolhydraten, Eiwitten, Vetten Alcohol en Vezels zijn de grote groepen voedingsstoffen, met elk hun eigen caloriewaarde per gram.

    Koolhydraten: 1gr = 4kcal
    Eiwitten: 1 gr= 4kcal
    Vetten: 1gr= 9kcal
    Alcohol: 1gr= 7kcal
    Vezels: 1gr=2kcal

    Zoals je ziet werken alcohol en vetten sneller naar een positieve energiebalans toe, dan koolhydraten, eiwitten en vezels. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    Ik heb een zelfde soort probleem.
    Ik ben nu bezig om echt vet te verliezen, maar niet te veel af te vallen.
    Ik probeer dus net iets onder mijn onderhoud te eten (welke ik nog steeds niet 100% weet, ben ik al maand mee bezig om uit te vinden)
    Maar om meer vet te verliezen moet ik minder koolhydraten gaan eten.
    Nu heb ik mijn eiwitten iets omhoog gegooit, zit nu op 209 gram per dag, meestal kom ik wel tot aan de 200
    Maar mijn vet moest ook omhoog, van 70 gram naar 90 gram, dat is dus best veel extra vet
    En mijn koolhydraten omlaag.

    Wat ik nu meer ben gaan eten is, roomboter op brood, en noten als amandelen, pecannoten en walnoten.
    Hier zitten toch een hoop vetten in (ook eiwitten, maar dat kan geen kwaad)
    Ik weet even niet zeker of mijn dagboek open staat, maar anders kijk eens naar mijn dagboek van afgelopen 2 dagen, daarin zit ik echt heel dicht tegen mijn dagdoel aan, en dan bedoel ik voornamelijk mijn macro's (automatisch zitten je calorieën dan ook goed natuurlijk)

    Om vet te verliezen heb je ook vet nodig omdat je lichaam het liefst vet verbrand. Probeer gewoon verzadigde vetten te eten en let op je suiker iname. Vervang brood door hoolhydraat arm brood of vezelrijk brood. Dan streept het elkaar een beetje weg.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Om vet te verliezen heb je ook vet nodig omdat je lichaam het liefst vet verbrand. Probeer gewoon verzadigde vetten te eten en let op je suiker iname. Vervang brood door hoolhydraat arm brood of vezelrijk brood. Dan streept het elkaar een beetje weg.

    Om vet te verliezen moet je minder calorieën eten als dat je verbrand (deficit) en minder koolhydraten.
    Minder brood is voor mij niet echt nodig. Als ik namelijk 4-6 sneetjes eet per dag en de rest van mijn eten voor die dag zit ik over algemeen op 30-35% dat is relatief laag in koolhydraten. Ok, het is geen keto dieet, maar dat wil ik ook niet aangezien mijn training uit liften bestaat en je dan toch brandstof nodig hebt. 1 keer geprobeerd om een week lang weinig koolhydraten te eten (zat op 15% eind van die week) en ondertussen krachttraining te doen. Kon bij sommige oefeningen maar 50-60% van wat ik normaal deed. Kun je zien wat voor effect dat heeft.
    Suikerinname moet ik zeker verminderen, maar soms vind ik het gewoon te lekker om wat te snoepen. Snoep ik echt niet bestaat 80% van mijn suikers uit fruit, dus dat is ook niet schokkend.

    Persoonlijk vind ik dat koolhydraatarm brood echt onzin. Dit hadden ze 40-50 jaar geleden ook niet en toen konden mensen ook afvallen en vet verliezen. Vezelrijk eten is nog wel iets wat ik lastig vind, maar heeft voor mij ook medische reden dan ik er niet te veel van moet eten (heeft met me darmen te maken). Als ik zo'n 20 gram per dag binnen krijg zit ik wel aan mijn max
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    Om vet te verliezen heb je ook vet nodig omdat je lichaam het liefst vet verbrand. Probeer gewoon verzadigde vetten te eten en let op je suiker iname. Vervang brood door hoolhydraat arm brood of vezelrijk brood. Dan streept het elkaar een beetje weg.

    Om vet te verliezen moet je minder calorieën eten als dat je verbrand (deficit) en minder koolhydraten.
    Minder brood is voor mij niet echt nodig. Als ik namelijk 4-6 sneetjes eet per dag en de rest van mijn eten voor die dag zit ik over algemeen op 30-35% dat is relatief laag in koolhydraten. Ok, het is geen keto dieet, maar dat wil ik ook niet aangezien mijn training uit liften bestaat en je dan toch brandstof nodig hebt. 1 keer geprobeerd om een week lang weinig koolhydraten te eten (zat op 15% eind van die week) en ondertussen krachttraining te doen. Kon bij sommige oefeningen maar 50-60% van wat ik normaal deed. Kun je zien wat voor effect dat heeft.
    Suikerinname moet ik zeker verminderen, maar soms vind ik het gewoon te lekker om wat te snoepen. Snoep ik echt niet bestaat 80% van mijn suikers uit fruit, dus dat is ook niet schokkend.

    Persoonlijk vind ik dat koolhydraatarm brood echt onzin. Dit hadden ze 40-50 jaar geleden ook niet en toen konden mensen ook afvallen en vet verliezen. Vezelrijk eten is nog wel iets wat ik lastig vind, maar heeft voor mij ook medische reden dan ik er niet te veel van moet eten (heeft met me darmen te maken). Als ik zo'n 20 gram per dag binnen krijg zit ik wel aan mijn max

    Als je geen vetten eet, gaat je lichaam juist vetten opslaan. Je lichaam verbrandt namelijk het liefst vet omdat daar het meeste calorien in zitten. Onze lichaam gaat optimaal te werk, helaas niet echt efficient.
  • voedingadwin
    voedingadwin Berichten: 8
    Opties
    @insulinjunk

    hoi,

    ik vind de informatie interessant....maar wat bedoel je er precies mee?