Nieuw hier, iemand ervaring met "geen hongergevoel" — Dutch (Netherlands)

Nieuw hier, iemand ervaring met "geen hongergevoel"

Opties
Helaba, leuk om hier op ontdekking te gaan en alles te lezen over het moeilijk vermageren en zo voelt het alvast dat ik niet alleen "strijd" :p . Al jaren ben ik aan het proberen om gewicht te verliezen en het is niet makkelijk zoals jullie weten. Ik ben 43j, woon samen met mn zoon van 12j en ben op invaliditeit. Niet altijd even makkelijk om niet te snoepen dus en mn gedachten en emoties "weg" te eten. Probleem is vooral dat ik al bijna 1 jaar geen hongergevoel meer heb. Ik eet dus omdat ik weet dat het moet en niet uit honger. Ben ik me wel van bewust. 2 jaar geleden stopte ik op karakter met roken en ben ik trots op, niet op mn gewicht nu. IK walg van mezelf en mn kleding kan ik echt niet allemaal gaan vervangen. Ooit stopte ik met roken en was er 18 kg bij, nu met 2e keer stoppen, "gelukkig maar" een 10 kilo. Wat niet wil zeggen dat alleen die 10 eraf mogen. Mijn BMI is 30.1 dus echt wel obesitas volgens berekening. Ik denk dat ik best in stapjes denk nu hier, eerst de 10 kilo al eraf en daarna volgend getal. Einddoel is feestdagen, dus heb tijd en het mag uiteraard sneller ook. Af en toe iets posten is een hulpmiddel voor mij zodat ik niet mn gedachten wegeet. Ik heb al veel gevonden hier, probeer echt wel de nodige empathie te hebben en voor mezelf te zorgen nu. Dat is al een stap vooruit. Tips kan ik hier te weten komen ga ik vanuit.
Alvast bedankt voor wie even dit leest, er iets mee kan en zou reageren ... ook ik sta er niet alleen voor nu weet ik!:wink:

Bedankt alvast,
Grts

Reacties

  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    Helaba, leuk om hier op ontdekking te gaan en alles te lezen over het moeilijk vermageren en zo voelt het alvast dat ik niet alleen "strijd" :p . Al jaren ben ik aan het proberen om gewicht te verliezen en het is niet makkelijk zoals jullie weten. Ik ben 43j, woon samen met mn zoon van 12j en ben op invaliditeit. Niet altijd even makkelijk om niet te snoepen dus en mn gedachten en emoties "weg" te eten. Probleem is vooral dat ik al bijna 1 jaar geen hongergevoel meer heb. Ik eet dus omdat ik weet dat het moet en niet uit honger. Ben ik me wel van bewust. 2 jaar geleden stopte ik op karakter met roken en ben ik trots op, niet op mn gewicht nu. IK walg van mezelf en mn kleding kan ik echt niet allemaal gaan vervangen. Ooit stopte ik met roken en was er 18 kg bij, nu met 2e keer stoppen, "gelukkig maar" een 10 kilo. Wat niet wil zeggen dat alleen die 10 eraf mogen. Mijn BMI is 30.1 dus echt wel obesitas volgens berekening. Ik denk dat ik best in stapjes denk nu hier, eerst de 10 kilo al eraf en daarna volgend getal. Einddoel is feestdagen, dus heb tijd en het mag uiteraard sneller ook. Af en toe iets posten is een hulpmiddel voor mij zodat ik niet mn gedachten wegeet. Ik heb al veel gevonden hier, probeer echt wel de nodige empathie te hebben en voor mezelf te zorgen nu. Dat is al een stap vooruit. Tips kan ik hier te weten komen ga ik vanuit.
    Alvast bedankt voor wie even dit leest, er iets mee kan en zou reageren ... ook ik sta er niet alleen voor nu weet ik!:wink:

    Bedankt alvast,
    Grts

    Probeer gewoon je eerste week van suikers weg te blijven. Zoals snoep, chocolade, ook op brood, suiker in de thee etc. Dat zal je calorie iname behoorlijk verminderen. Als je dat gewend bent geraakt. Neem je in de 2e week de volgende stap. Minder grote porties eten. Dan gaat je maag kleiner worden en hoef je ook niet zoveel meer te eten. De 3e week begin je echt op het aantal calorien te letten. Als man mag je 2500 calorien per dag, zonder sporten is dat. Dus probeer 300 te minderen tot aan 2200. Dit doe je dan een week of 3. Dan zal je lichaam gewend zijn om op 2200 calorien te functioneren. Dan kort je weer 300 in en ga je naar 1900. Zo doe je dat totdat je bij de 1200 bent. Minder dan dat en je komt in een plateau terecht. Een hungersavingsmode. Zodra je bij de 1200 bent kan je gevarieerd eten dus tussen de 1200 en 1500 calorien. Als je dan stopt met afvallen. Verander je je eten. Gezonder eten helpt een hoop. Voordat je het weet ben je die 10 kilo kwijtgeraakt.
  • silkeschellekens
    silkeschellekens Berichten: 35 Member
    Opties
    Welkom en succes :D
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    Dan gaat je maag kleiner worden en hoef je ook niet zoveel meer te eten.

    Je maag kan alleen groter worden, niet kleiner. Dus dat klopt niet. Wat wel zo is is dat je lichaam het normaal gaat vinden minder eten binnen te krijgen en je honger gevoel dus minder wordt.
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    Dan gaat je maag kleiner worden en hoef je ook niet zoveel meer te eten.

    Je maag kan alleen groter worden, niet kleiner. Dus dat klopt niet. Wat wel zo is is dat je lichaam het normaal gaat vinden minder eten binnen te krijgen en je honger gevoel dus minder wordt.

    Had ooit gehoord dat het wel zo was. Dank je voor het verbeteren.
  • nt199419
    nt199419 Berichten: 40 Member
    Opties
    Dan gaat je maag kleiner worden en hoef je ook niet zoveel meer te eten.

    Je maag kan alleen groter worden, niet kleiner. Dus dat klopt niet. Wat wel zo is is dat je lichaam het normaal gaat vinden minder eten binnen te krijgen en je honger gevoel dus minder wordt.

    Had ooit gehoord dat het wel zo was. Dank je voor het verbeteren.

    Geen probleem.
  • jlvanderstoel
    jlvanderstoel Berichten: 11 Member
    Opties
    Allereerst, wat goed dat je hieraan gaat beginnen! Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het eindresultaat moet je in gedachten houden :)

    Waar ik mee zou beginnen is heel simpel je basisbehoefte berekenen, dat kun je bijv hier doen: http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
    Dit is het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft om alles te laten werken, ik zou je adviseren om NOOIT onder dit getal te gaan eten, het is onnodig, ongezond en alhoewel je snel gewicht zult verliezen zullen al die kilo's er even hard weer aankomen zodra je weer normaal gaat eten.

    Je zegt dat je moeite hebt met eten uit hongergevoel, maar ook dat je vaak moeite hebt om niet je emoties weg te eten. Probeer te beginnen met het plannen van 3 goede maaltijden op een dag, je ontbijt, lunch en diner sla je nooit over. Zo voorkom je ook eetbuien en problemen met snoepen tussendoor. Heb je misschien een lijstje voor mij met wat je ongeveer eet op een standaarddag?
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Alvast bedankt voor de tips, ben in week 1 gewoon bezig met hier alles invullen en niet snoepen, wat suikers betreft vind ik het telkens moeilijk, ik haal steeds meer dan hier wordt aangeraden op mijn profiel. Als ik iets ga drinken van cocktails ofzo schrijf ik dat niet meer op "s anderendaags. Misschien niet echt ok, maar voor mij is het al veel dat ik me beperk tot 3 maaltijden en 2 tot 3 tussendoortjes ipv ganse dag door te malen. Ik kom zeker de tips nog teruglezen want ik wil dit echt!! txs
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Bedankt en amai jij kan dat ook zo te zien goed hier :p
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Bedankt, ik d8 ook niet dat ze kleiner kan worden.
  • cchiller
    cchiller Berichten: 22
    Opties
    Allereerst, wat goed dat je hieraan gaat beginnen! Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het eindresultaat moet je in gedachten houden :)

    Waar ik mee zou beginnen is heel simpel je basisbehoefte berekenen, dat kun je bijv hier doen: http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
    Dit is het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft om alles te laten werken, ik zou je adviseren om NOOIT onder dit getal te gaan eten, het is onnodig, ongezond en alhoewel je snel gewicht zult verliezen zullen al die kilo's er even hard weer aankomen zodra je weer normaal gaat eten.

    Ook gewoon gericht het aantal calorien steeds verhogen met 200-300. Dan zal je haast niks aankomen. Op een gegeven moment heb je ook na je streef gewicht je ideale gewicht gehaald...als je niet meer wil afvallen dan moet je stoppen. Dan kan je 2 dingen doen. Je calorie iname verhogen en trainen. Dan maak je spiermassa aan of gewoon rustig afbouwen om al het gewicht er niet bij te krijgen. Bij mij duurde het 3-4 maanden voordat mij gewicht stabiel was toen ik stopte met dieet.
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Allereerst, wat goed dat je hieraan gaat beginnen! Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het eindresultaat moet je in gedachten houden :)

    Waar ik mee zou beginnen is heel simpel je basisbehoefte berekenen, dat kun je bijv hier doen: http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
    Dit is het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft om alles te laten werken, ik zou je adviseren om NOOIT onder dit getal te gaan eten, het is onnodig, ongezond en alhoewel je snel gewicht zult verliezen zullen al die kilo's er even hard weer aankomen zodra je weer normaal gaat eten.

    Je zegt dat je moeite hebt met eten uit hongergevoel, maar ook dat je vaak moeite hebt om niet je emoties weg te eten. Probeer te beginnen met het plannen van 3 goede maaltijden op een dag, je ontbijt, lunch en diner sla je nooit over. Zo voorkom je ook eetbuien en problemen met snoepen tussendoor. Heb je misschien een lijstje voor mij met wat je ongeveer eet op een standaarddag?

    Ben hier bezig geweest met alles in te vullen en probeer me eraan te houden wel wat men hier aanraad op de site. Dus vooraal 3 maaltijden en 3 tussendoortjes nu.
    Probleem is meer dat ik eet uit gewoonte. Mijn hongergevoel is al zolang weg, heb dit al besproken met een psycholoog en we zijn ermee bezig dat te achterhalen. Dus ik at en at meer en nooit uit honger ......
    Een lijst van standaarddag nu of voorheen vraag je? Heb hier alles ingevuld op mn profiel telkens, weet niet of je dat kan lezen.

    Alvast bedankt om te antwoorden!
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Helaba, leuk om hier op ontdekking te gaan en alles te lezen over het moeilijk vermageren en zo voelt het alvast dat ik niet alleen "strijd" :p . Al jaren ben ik aan het proberen om gewicht te verliezen en het is niet makkelijk zoals jullie weten. Ik ben 43j, woon samen met mn zoon van 12j en ben op invaliditeit. Niet altijd even makkelijk om niet te snoepen dus en mn gedachten en emoties "weg" te eten. Probleem is vooral dat ik al bijna 1 jaar geen hongergevoel meer heb. Ik eet dus omdat ik weet dat het moet en niet uit honger. Ben ik me wel van bewust. 2 jaar geleden stopte ik op karakter met roken en ben ik trots op, niet op mn gewicht nu. IK walg van mezelf en mn kleding kan ik echt niet allemaal gaan vervangen. Ooit stopte ik met roken en was er 18 kg bij, nu met 2e keer stoppen, "gelukkig maar" een 10 kilo. Wat niet wil zeggen dat alleen die 10 eraf mogen. Mijn BMI is 30.1 dus echt wel obesitas volgens berekening. Ik denk dat ik best in stapjes denk nu hier, eerst de 10 kilo al eraf en daarna volgend getal. Einddoel is feestdagen, dus heb tijd en het mag uiteraard sneller ook. Af en toe iets posten is een hulpmiddel voor mij zodat ik niet mn gedachten wegeet. Ik heb al veel gevonden hier, probeer echt wel de nodige empathie te hebben en voor mezelf te zorgen nu. Dat is al een stap vooruit. Tips kan ik hier te weten komen ga ik vanuit.
    Alvast bedankt voor wie even dit leest, er iets mee kan en zou reageren ... ook ik sta er niet alleen voor nu weet ik!:wink:

    Bedankt alvast,
    Grts

    Probeer gewoon je eerste week van suikers weg te blijven. Zoals snoep, chocolade, ook op brood, suiker in de thee etc. Dat zal je calorie iname behoorlijk verminderen. Als je dat gewend bent geraakt. Neem je in de 2e week de volgende stap. Minder grote porties eten. Dan gaat je maag kleiner worden en hoef je ook niet zoveel meer te eten. De 3e week begin je echt op het aantal calorien te letten. Als man mag je 2500 calorien per dag, zonder sporten is dat. Dus probeer 300 te minderen tot aan 2200. Dit doe je dan een week of 3. Dan zal je lichaam gewend zijn om op 2200 calorien te functioneren. Dan kort je weer 300 in en ga je naar 1900. Zo doe je dat totdat je bij de 1200 bent. Minder dan dat en je komt in een plateau terecht. Een hungersavingsmode. Zodra je bij de 1200 bent kan je gevarieerd eten dus tussen de 1200 en 1500 calorien. Als je dan stopt met afvallen. Verander je je eten. Gezonder eten helpt een hoop. Voordat je het weet ben je die 10 kilo kwijtgeraakt.

    Alvast bedankt voor de tips, ben in week 1 gewoon bezig met hier alles invullen en niet snoepen, wat suikers betreft vind ik het telkens moeilijk, ik haal steeds meer dan hier wordt aangeraden op mijn profiel. Als ik iets ga drinken van cocktails ofzo schrijf ik dat niet meer op "s anderendaags. Misschien niet echt ok, maar voor mij is het al veel dat ik me beperk tot 3 maaltijden en 2 tot 3 tussendoortjes ipv ganse dag door te malen. Ik kom zeker de tips nog teruglezen want ik wil dit echt!! txs
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Welkom en succes :D

    Bedankt en amai jij kan dat ook zo te zien goed hier :p
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Dan gaat je maag kleiner worden en hoef je ook niet zoveel meer te eten.

    Je maag kan alleen groter worden, niet kleiner. Dus dat klopt niet. Wat wel zo is is dat je lichaam het normaal gaat vinden minder eten binnen te krijgen en je honger gevoel dus minder wordt.

    Had ooit gehoord dat het wel zo was. Dank je voor het verbeteren.

    Geen probleem.

    Bedankt, ik d8 ook niet dat ze kleiner kan worden.
  • jlvanderstoel
    jlvanderstoel Berichten: 11 Member
    Opties
    Allereerst, wat goed dat je hieraan gaat beginnen! Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het eindresultaat moet je in gedachten houden :)

    Waar ik mee zou beginnen is heel simpel je basisbehoefte berekenen, dat kun je bijv hier doen: http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
    Dit is het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft om alles te laten werken, ik zou je adviseren om NOOIT onder dit getal te gaan eten, het is onnodig, ongezond en alhoewel je snel gewicht zult verliezen zullen al die kilo's er even hard weer aankomen zodra je weer normaal gaat eten.

    Je zegt dat je moeite hebt met eten uit hongergevoel, maar ook dat je vaak moeite hebt om niet je emoties weg te eten. Probeer te beginnen met het plannen van 3 goede maaltijden op een dag, je ontbijt, lunch en diner sla je nooit over. Zo voorkom je ook eetbuien en problemen met snoepen tussendoor. Heb je misschien een lijstje voor mij met wat je ongeveer eet op een standaarddag?

    Ben hier bezig geweest met alles in te vullen en probeer me eraan te houden wel wat men hier aanraad op de site. Dus vooraal 3 maaltijden en 3 tussendoortjes nu.
    Probleem is meer dat ik eet uit gewoonte. Mijn hongergevoel is al zolang weg, heb dit al besproken met een psycholoog en we zijn ermee bezig dat te achterhalen. Dus ik at en at meer en nooit uit honger ......
    Een lijst van standaarddag nu of voorheen vraag je? Heb hier alles ingevuld op mn profiel telkens, weet niet of je dat kan lezen.

    Alvast bedankt om te antwoorden!

    Ja een lijstje van een standaarddag nu, ik kan je foodlog niet zien, dan zou je die even op openbaar moeten zetten :)
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Allereerst, wat goed dat je hieraan gaat beginnen! Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het eindresultaat moet je in gedachten houden :)

    Waar ik mee zou beginnen is heel simpel je basisbehoefte berekenen, dat kun je bijv hier doen: http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
    Dit is het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft om alles te laten werken, ik zou je adviseren om NOOIT onder dit getal te gaan eten, het is onnodig, ongezond en alhoewel je snel gewicht zult verliezen zullen al die kilo's er even hard weer aankomen zodra je weer normaal gaat eten.

    Je zegt dat je moeite hebt met eten uit hongergevoel, maar ook dat je vaak moeite hebt om niet je emoties weg te eten. Probeer te beginnen met het plannen van 3 goede maaltijden op een dag, je ontbijt, lunch en diner sla je nooit over. Zo voorkom je ook eetbuien en problemen met snoepen tussendoor. Heb je misschien een lijstje voor mij met wat je ongeveer eet op een standaarddag?

    Ben hier bezig geweest met alles in te vullen en probeer me eraan te houden wel wat men hier aanraad op de site. Dus vooraal 3 maaltijden en 3 tussendoortjes nu.
    Probleem is meer dat ik eet uit gewoonte. Mijn hongergevoel is al zolang weg, heb dit al besproken met een psycholoog en we zijn ermee bezig dat te achterhalen. Dus ik at en at meer en nooit uit honger ......
    Een lijst van standaarddag nu of voorheen vraag je? Heb hier alles ingevuld op mn profiel telkens, weet niet of je dat kan lezen.

    Alvast bedankt om te antwoorden!

    Ja een lijstje van een standaarddag nu, ik kan je foodlog niet zien, dan zou je die even op openbaar moeten zetten :)

    Hoe zet ik dat openbaar? Momenteel heb ik ook een 6tal tussendoortjes per dag, maar dat is al vele minder dan daarvoor . bedankt alvast!
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Welkom en veel succes! Probeer jezelf in het begin geen al te grote druk op te leggen. Het goed en eerlijk invullen van je dagboek kan al lastig genoeg zijn om te leren. Het geeft niet dat je dan wel eens te veel eet. Het is al goed dat je begonnen bent met afvallen en dat je er een aantal maanden vooruit trekt.
  • waiting70
    waiting70 Berichten: 20
    Opties
    Welkom en veel succes! Probeer jezelf in het begin geen al te grote druk op te leggen. Het goed en eerlijk invullen van je dagboek kan al lastig genoeg zijn om te leren. Het geeft niet dat je dan wel eens te veel eet. Het is al goed dat je begonnen bent met afvallen en dat je er een aantal maanden vooruit trekt.

    Heel veel dank se voor de welkom hier. Ik heb geen probleem met het invullen enzo en doe het zoals het moet. Behalve de moeilijke momenten 's avonds schrijf ik 's anderendaags er niet meer bij ... Soit ben het aan het leren om niet constant te eten meer. bewuster bezig met alles wat eten en gezonde voeding betreft. Ik schrijf hier wel wat af van mn gedachten en dat helpt me ook. Fijn dat er actieve gebruikers zijn hier die ook even iets typen en/ of antwoorden! Dat helpt me wel . Jij hebt al veel bereikt ook zo te zien zeg amai.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Dank je! Ik ben ook al even bezig: sinds begin dit jaar. Stug volhouden, dan gaat het jou ook vast lukken.
  • Blackbirdy1971
    Blackbirdy1971 Berichten: 9
    Opties
    Hoi, welkom hier. Ik ben zelf ook nog "nieuw" hier maar hoop je wel een antwoord te kunnen geven op je vraag over je hongergevoel.
    Door een crashdieet te volgen heb ik mijn metabolisme behoorlijk in de war gebracht. Ik had ook geen hongergevoel maar ook voelde ik het niet wanneer ik genoeg had gehad. Met behulp van een diëtist heb ik nu weer geleerd de signalen te herkennen, maar ook wat "normale" porties zijn. Ik weeg nog vrijwel alles af en noteer het. Ik probeer me aan de richtlijnen te houden die me gegeven zijn door de diëtist. Als ik een zwaar weekend heb gehad, probeer ik op ongeveer 1500 kcal te blijven. En als ik weer ook mijn streefgewicht zit, wil ik tussen de 1500 en 2000 kcal te blijven. Daarnaast ben ik begonnen met trainen, cardio en krachttraining. Helaas worstel ik vaak met eetbuien en dat maakt het soms moeilijk om op gewicht te blijven. Maar momenteel gaat het weer goed.
    Maar wat voor mij vaak ook moeilijk is, is het weer afkicken van suikers. Daar heb ik echt een dag last van. Dan heb ik de hele dag zin in van alles waar suikers of koolhydraten inzitten. Dan moet ik echt sterk in mijn schoenen staan. Gelukkig is dat na die dag weer een stuk makkelijker. Afvallen vraagt veel wilskracht, maar doordat je hier al bezig bent gegaan geeft aan dat de wil er in ieder geval is en dat is een goed begin.
  • daisyduke66
    daisyduke66 Berichten: 5
    Opties
    Hoi ik ben daisy en ik ben 47 jaar ik ben veel te zwaar en nu dus via de app van myfitnesspal begonnen met lijnen.
    Ik vind de app geweldig omdat hij ook aangeeft als je van iets teveel of juist iet s goed heb gebruikt, soms als ik twijfel switch ik tussen dagboek en voeding om te zien of het wel goed uitkomt op dat moment en als iets dan teveel is bv teveel vet dan haal ik hem eraf en eet of drink dat product niet.
    Ook is het fijn dat je de producten kan scannen waardoor je geen uren hoef te zoeken naar het juiste product
    verder ben ik elke morgen een uur gaan lopen gewoon een stevige stap en ik merk aan mezelf dat ik me niet meer zo opgeblazen voel en ik lekkerder in mijn vel zit ook slaap ik beter.
    als ik het hongergevoel heb pak ik bv een paar worteltjes of drink ik thee met een zoetje dat vult ook en veel water drinken het is in het begin wat aftasten van wat voor jou goed voelt en in je programma valt van het afvallen.
    ook is het zo dat als je sport dmv van fitness of fietsen of lopen en je je verbrande calorieien invult je die weer bij je calorieen aantal krijgt hier door kan je weer wat meer eten.
    ik maak elke week een soort menu voor de hele week met gevarieerde producten dit maakt het minder saai
    iedereen veel succes

    tot nu toe ben ik 2.8 kilo kwijt in een week en ik voel me heerlijk

    gr daisy