Vit A, Vit C, Calcium en ijzer procenten? — Dutch (Netherlands)

Vit A, Vit C, Calcium en ijzer procenten?

Opties
Hallo,

Ik gebruik myfitnesspal nu een tijdje. Alleen wat ik mij afvraag; kan ik ergens het aantal mg zien of/en instellen van Vitamine A, Vitamine C, Calcium en Ijzer? Deze 4 worden nml alleen maar in procenten weergegeven. (bij de instellingen kan ik ook alleen maar de procenten aanpassen hiervan)
Aangezien ik regelmatig op 170%-200% uitkom voor met name calcium en vitamine C, vraag ik mij af hoeveel ik nou daadwerkelijk hiervan binnenkrijg dan aangezien ik geen idee heb waar deze procenten voor staan.
Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Groetjes!

Reacties

  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Het percentage staat voor de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. Bij vijftig procent heb je de helft binnen gekregen en honderd procent heb je de aanbevolen hoeveelheid gehaald, et cetera.

    Ik gebruik zelf deze website als ik informatie over hoeveelheden zoek;
    http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/

    Weet alleen niet waar MFP zijn gegevens op baseert, dit zou dus kunnen afwijken van de gegevens op de site.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Hoeveel je binnenkrijgt aan micronutriënten is in MFP niet altijd duidelijk. Niet elk product in de voedingsmiddelendatabase bevat info over de hoeveelheden die erin zitten. Zeker bij producten die mensen zelf hebben ingevoerd ontbrekeken de gegevens over vitamines ed. nogal eens. Dus goed kijken welk product je kiest bij het invullen van je dagboek of zelf je voedingsmiddelen toevoegen met de juiste waardes.
  • KaDe_84
    KaDe_84 Berichten: 3
    Opties
    Bedankt voor jullie reactie.
    Ja daar ging het mij eigenlijk om, waar mfp z'n gegevens op baseert. Maar zal dan inderdaad wel gewoon 100% zijn van de ADH, klinkt ook het meest logisch. Wel jammer inderdaad dat niet elk voedingsmiddel dit vermeld heeft en dat je dit allemaal zelf nog moet uitzoeken en toevoegen, is een hoop werk zo.
    Ook bedankt voor de link van de website, daar kan ik ook wel wat mee!