Te weinig calorieën — Dutch (Netherlands)

Te weinig calorieën

Opties
Dag iedereen,

Even een korte voorstelling:

Man 20 jaar
71 kg en kom van 75 kg

Ik ben 4 kg afgevallen op 11 dagen tijd.

Nu maak ik mij echter zorgen over het feit dat ik te weinig calorieën zou innemen...

Ik fiets iedere dag en verbrand zo'n 1100 kcal. Mijn onderhoud vroeger lag denk ik op zo'n 2500 kcal met if zonder sport, ik bleef op gewicht. Nu wil ik vermageren want ik heb een buikje, dus enkel vet verbranden is de bedoeling.

Voorlopig zijn dit mijn caloriecijfers:

Doel 1400 kcal
eten 2000 kcal
training 1100 kcal
netto 1000 kcal
over 400 kcal

Deze cijfers werden door myfitnesspal zelf bepaald.
zoals je ziet kom ik niet aan de 1400 kcal

iemand die mij kan helpen of raad heeft??

Reacties

  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Meer eten of minder sporten is geen optie? Ik snap het even niet zo goed denk ik.
  • piedere
    piedere Berichten: 5
    Opties
    Als ik meer ga eten komt er gewicht bij en als ik minder sport dan gaat er geen gewicht af...

    Ik vrees als ik meer begin te eten of minder ga sporten dat ik ga verdikken

    Suggesties? Of goede raad?

    Ik weet niet meer hoe ik nu verder moet gaan...

    ik eet namelijk nog altijd zoals vroeger, alleen ben ik gezonder gaan eten en mss ietsje minder omdat ik anders niet afval
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Als ik meer ga eten komt er gewicht bij en als ik minder sport dan gaat er geen gewicht af...

    Ik vrees als ik meer begin te eten of minder ga sporten dat ik ga verdikken

    Suggesties? Of goede raad?

    Ik weet niet meer hoe ik nu verder moet gaan...

    ik eet namelijk nog altijd zoals vroeger, alleen ben ik gezonder gaan eten en mss ietsje minder omdat ik anders niet afval
    Probeer het gewoon eens door iets meer te eten? Of blijf gewoon lekker zo doorgaan als het werkt?

    En plaatselijk vet verbranden gaat niet he :) Als je gaat afvallen, doe je dat over je hele lijf.
  • piedere
    piedere Berichten: 5
    Opties
    Tja..
    en ja plaatselijk verbranden gaat niet, dat weet ik. Ik wou maar zeggen dat het mijn doel is om mijn buikje weg te werken.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Als ik meer ga eten komt er gewicht bij en als ik minder sport dan gaat er geen gewicht af...

    Ik vrees als ik meer begin te eten of minder ga sporten dat ik ga verdikken

    Wat ik mij afvraag is wat voor gewicht erbij komt als je meer eet?
    Zo te lezen ben je best actief bezig, dus het zou kunnen dat je niet in vet aankomt maar in spiermassa.
    Om een strakke buik te krijgen moet je echt heel goed je best doen, dus minder sporten lijkt mij niet zo handig.

    Je zou bijvoorbeeld iets meer kunnen eten voor... een maand ofzo... en dan goed meten of je zwaarder wordt of niet en op wat voor een manier je zwaarder wordt (dus door het vetpercentage te meten, of heel simpel je buikomtrek). Want ik neem aan dat je het niet erg zal vinden om zwaarder te worden door meer spiermassa? ;)
  • piedere
    piedere Berichten: 5
    Opties
    Mijn gewicht zit rond de 70 á 72 kg dus dat is ok, meer wegen door spiermassa mag dus zeker.
    als ik soms eens te veel eet dan ben ik 200 á 400 gram zwaarder de dag erna.
    dit kan toch niet plots 200 gram spiermassa zijn die erbij komt na 1 dag?
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Mijn gewicht zit rond de 70 á 72 kg dus dat is ok, meer wegen door spiermassa mag dus zeker.
    als ik soms eens te veel eet dan ben ik 200 á 400 gram zwaarder de dag erna.
    dit kan toch niet plots 200 gram spiermassa zijn die erbij komt na 1 dag?

    Nee maar dit kan ook geen vet zijn. Waarschijnlijk is het vocht. Je lichaam moet weer aan wennen om meer eten binnen te krijgen. Dus het is niet gek als je even iets zwaarder wordt. Kijkende naar je kcal inname zou je nog steeds moeten afvallen. Ik zou ook even kijken wat er gebeurd als je een tijdje meer eet, dus rond de 1400 kcal netto. Vooral omdat je zo intensief fietst elke dag!
  • piedere
    piedere Berichten: 5
    Opties
    Oké, ik zal het eens testen.

    Allen bedankt!
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Als je veel eet, heb je ook veel darminhoud. Dat weegt ook mee. ;-)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    4 kilo in 11 dagen is wel veel! 1 kilo per week is gezonder. Snel gewicht verliezen is niet goed voor je lichaam.

    Doel 1400 kcal
    eten 2000 kcal
    training 1100 kcal
    netto 1000 kcal
    over 400 kcal


    Als ik je kcal inname kijk is dit véél te weinig! Als man 'maar' 1000kcal is wel heel sumier. Tenminste als ik deze gegevens goed interpreteer. Dit is gewoon een crash dieet in mijn ogen. Ik zou je kcalinname ook iets verhogen, zoals de rest ook adviseert en kijken hoe dat gaat. Ben ook wel benieuwd wát je precies eet.