Overgewichtige — Dutch (Netherlands)

Overgewichtige

Opties
marcaurelius55
marcaurelius55 Berichten: 3 Member
Hallo
Ik ben Marc vader van 3 kinderen en grootvader van 4 kleinkinderen, vroeger wandel fanaat nu alles een beetje minder.
Als spoorweg bediende leid ik een zittend leven, vanwege wisselende diensten ook minder mogelijkheden voor sport in groep. Een groep werkt voor mij als stimulans om die extra inspanning te leveren.
Na Jaren een jojo effect tussen zomer en winter en tussen periodes van bureauwerk en vakantie, zou ik graag terug naar een blijvend gewicht van minder als 80kg komen.
Winter gewicht 96kg, zomer gewicht 88kg, schommelingen tussen bureau en vakantie 4kg.
Eerst nog de ongezonde voedingsmiddelen die in huis zijn verwerken en dan overschakelen naar gezondere.
Sinds een week gebruik ik de app, het tellen van de calorieën met de app is tot nu toe een goede stimulans.

Reacties

  • YvonneAT46
    YvonneAT46 Berichten: 13 Member
    Opties
    Hallo Marc,

    Leuk om te zien dat jij ook net bent begonnen op MFP. Ben zelf nog volop aan het ontdekken wat je hier op MFP allemaal kunt vinden en doen. Voor mij is vooral het contact met 'lotgenoten' een goede ondersteuning. Veel succes en dat we elkaar regelmatig online mogen treffen.

    Yvonne
  • marcaurelius55
    marcaurelius55 Berichten: 3 Member
    Opties
    Dank u voor het welkom, Yvonne
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Welkom Marc, en veel succes!
  • JohnPSP
    JohnPSP Berichten: 2
    Opties
    Succes overgewichtige..........Ik (John 49 jaar) ben in 10 dagen 5 kg afgevallen en dan niet alleen de calorieën tellen, maar ook de suikers en koolhydraten verlagen door geen aardappels en minder brood te eten. Verder eet ik alles bijna alles. Vanwege diabetes moet ik soms bijhappen....het voordeel is dat ik in 10 dagen, 35 eenheden per dag minder insuline gebruik. Door Stiff Person Syndrome is bewegen lastig. Zo zie je....je slaat met MFP twee/drie vliegen in één klap.
    Ik ben happy met MFP -
  • marcaurelius55
    marcaurelius55 Berichten: 3 Member
    Opties
    dank u John, morgen drie weken bezig en nog eens wegen. De laatste twee weken waren zeer eenvoudig vanwege de vele bezigheden, vanaf maandag terug werken en dan zijn de dagen soms saai en is het snoepen of overeten moeilijker te vermijden. Wilskracht is hetgeen ik nodig heb, of afleiding.
    Tot nu ook zeer gelukkig met MFP en de stappen teller.