Calorieën per dag/week — Dutch (Netherlands)

Calorieën per dag/week

Opties
Tymmoty
Tymmoty Berichten: 5 Member
Beste,

Met de app heb ik een schema voor mezelf gemaakt; 0.5 kilo afvallen per week houdt voor mij in: 1810 cal per dag.

In de weekenden wil ik ook nog weleens een biertje pakken (straks ook zeker met het wk erbij). Is het dan verstandig om die 1810 cal per dag te pakken en die enkele uitschieters te accepteren of zeggen jullie dan kun je beter die 1810 cal gemiddeld nemen per week. Ik weet van te voren niet wat het weekend gaat brengen natuurlijk.

Of nog een andere optie, de dagen na het zondigen compenseren. Zaterdags bv 2200 cal, dan zondag en maandag naar 1600 cal toe.

En hetzelfde geldt voor hardlopen. Op de dag zelf al meer eten omdat je gaat lopen of extra winst pakken op je calorieën?

Hoe gaan jullie met deze momenten om? Ik kan me voorstellen dat dit zomers extra lastig gaat worden.

Reacties

  • Beuckelaers
    Beuckelaers Berichten: 1
    Opties
    Ik zou niet de ene dag met de andere compenseren door op zaterdag meer kcal te nemen en zondag minder.
    Gewoon je kcal uitrekenen MET het biertje erbij.
    Een biertje heeft ongeveer 130 kcal dacht ik, afhankelijk welk bier en welke hoeveelheid.

    Als jij al 5 biertjes op een dag gaat drinken, zit je al aan 650 kcal. Enkel en alleen aan bier!
    Dan heb je nog 1160 kcal over, wat niet veel meer is voor je voeding.

    1 biertje kan geen kwaad, maar als je er 5 gaat drinken, heb je weinig over voor je voeding, terwijl voeding veel belangrijker is als een biertje. Toch voor je dieet!

    Je kcal per dag is ook afhankelijk van je dagactiviteit. Als je traint verbrandt je calorieën. Je kan dus meer kcal hebben per dag op een trainingsdag, afhankelijk van de hoeveelheid calorieën je hebt verbrand.

    Probeer toch bier te vermijden, 1 biertje kan geen kwaad, maar reken het uit in je kcal.
    Beter is om water te drinken, al is het misschien moeilijk om bier te laten staan tijdens het WK.

    Succes!
  • Tymmoty
    Tymmoty Berichten: 5 Member
    Opties
    Het lastige is dat ik niet weet hoeveel cal ik zal verbranden met sporten. Ik heb een trainingsschema meegekregen van de fysio en ik weet van te voren niet hoeveel extra cal ik dan tot me mag nemen.

    Straks als ik weer op de weg mijn eigen rondjes kan lopen weet ik dit wel in grote mate.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Net wat @Beuckelaers zegt, bereken je kcal mét het biertje erbij. En na het sporten weet je hoeveel kcal je hebt verdiend, dus of je 1 of meer bier kunt drinken. Ik drink regelmatig een glas wijn (of meer) op dagen dat ik heb gesport of gewandeld. En dat past prima in mijn dag totaal. Ik moet toegeven dat ik het afvallen beter volhou als ik om de paar weken eens lekker uitgebreid kan eten en drinken wat ik wil. Ja, en ga ik wel eens de 3000 kcal over, dat vind ik dan niet erg. Wel log ik al het eten en drinken van zo'n dag en ga de week erna gewoon weer verder met het programma. Niet extra streng, maar gewoon m'n netto kcal in de gaten houden.
  • voedingadwin
    voedingadwin Berichten: 8
    Opties
    Ik zou gewoon lekker je biertjes drinken maar dan alleen tijdens de wedstrijden dat Nederland speelt. Afvallen moet wel leuk blijven en als jij 3 dagen lol wilt hebben dan zeg ik gewoon doen.
    Misschien kun je het een beetje compenseren door de dag na de wedstrijd te gaan hardlopen.
    Ik zou ook gewoon de calorieën nemen volgens jou schema, want als je minder neemt dan kun je waarschijnlijk slechter tegen het bier wat je drinkt.
    En als je dan na het WK weer wat strenger bent voor jezelf en wel het aantal calorieën volgt dan kom je alsnog, en met plezier op je streefgewicht..

    succes en VEEL PLEZIER
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Je kunt er ook een spelletje van maken (en meerekenen) mag een biertje bij score van Nederland of bij overwinning.
    Bij score kan het natuurlijk een keertje goed fout lopen, hoewel de echt leuke scores op de WK meestal uitblijven.
    Op die manier leef je nog meer mee met de wedstrijd.

    maar ik zou ze gewoon goed in je eetpatroon inplannen Als je het echt wilt dan moet iets anders ervoor laten toch wel te doen zijn?